Det er jo riktig at man er i uke 12 når du er 11+1. Da er du 11 fullgåtte uker, eller 11 uker på vei som vi sier. Men du er fortsatt i din 12.uke. Så nei, det er ikke for å få ukene til å gå.
Jeg sier jeg er i uke 12 når jeg er 11+1, men hvis jeg velger å si hvor mange uker jeg er på vei, så sier jeg 11 uker på vei.
Jeg er 27 år, men er jo i mitt 28.år. Nå sier vi ikke det på samme måte, men prinsippet er det samme. Det ene er ikke mer feil enn det andre.
Jeg sa ingenting om hva som var riktig eller galt. Jeg sa hva jeg mener og at jeg syntes det er forvirrende når folk sier de er en uke før fordi de har begynt på uken som leder opp til den uken. Jeg regner med du aldri forteller folk at du er i ditt 28. år når de spør hvor gammel du er, du har fylt 27 og da er du 27 frem til du fyller 28. Hvorfor skal vi da regne ukene annerledes? Trådstarter er jo forvirret på grunn av akkurat denne formulerings greia, og spørsmålet var om milepælen uke 12 regnes som 11+ eller fra fullgåtte 12 uker. Da er det riktige svaret 12+0 ikke når du har startet på den 12. uken.