Når er det innafor å fortelle?

Første gangen jeg var gravid sa vi det til våre foreldre og mine sjefer rundt uke 6-7.. Desverre endte ikke så bra i uke 9. Det var godt at våre foreldre visste, men syntes det var litt vondt at sjefene visste det da.
Man blir så sårbar (samtidig som det var greit at de visste hvorfor jeg ble sykemeldt)..
Nå er vi igjen gravide i 5. svangerskapsuke, og har bestemt oss for å holde det for oss selv ihvertfall til nyttår. Så får vi se da :)
 
Vi hadde egentlig planer om å vente til rundt juletider med å fortelle om nyheten, men et par dager etter at jeg testet positivt hadde faren min 60års lag og hele den nærmeste familien var samlet - da klarte vi ikke å holde oss! Så da fikk kommende besteforeldre og søsknene våres vite det da! Jeg sier jo vanligvis ikke nei takk til alkohol heller, så da kunne de hjelpe oss med å skjule det og kom tilfeldigvis med noe alkoholfritt til meg ;)

Mine nærmeste kollegaer vet det også, da jeg har en krevende jobb både fysisk og psykisk, og jeg sliter med å komme meg opp om morgenen og blir en smule kvalm/hissig om jeg ikke får meg en skikkelig pause i løpet av dagen.

Min beste kamerat vet det også, da jeg var på besøk hos ham en uke etter at jeg testa positivt, og han bor på en annen kant av landet, for at han ikke skulle få helt sjokk om jeg kommer med babymage neste gang. Hehe!

Skal på TUL 14 desember, om alt er ok da er det nok flere som får vite det rundt juletider, blant annet våre nærmeste venner, og så tar vi det litt som det kommer :)

Man må jo bare fortelle det når man føler det er riktig tenker jeg. Vi er jo forskjellige alle sammen. Forstår både de som velger og vente og de som forteller det tidlig. Men å "kline" det tidlig utover på Facebook forstår jeg meg virkelig ikke helt på, men det er nå meg. Vi kommer nok ikke til å ha noe om det på Facebook ;)
 
En venninne og ei på jobb som fant det ut som vet om graviditeten. Vi har tenkt å fortelle det til familie på julaften, hvis alt er bra på TUL 22.desember, er jeg 10+3 på julaften. :)
 
Back
Topp