Når er det innafor å fortelle?

Min mor, svigerinne og noen venninner vet det. Resten av nær familie og venner tenker vi å fortelle det til på julaften. Offentlig som fb osv har vi ikke tatt stilling til.

Hadde lyst å vente til over nyttår med å fortelle på jobb, men denne uken har jeg ikke kommet meg på jobb engang pga ekstrem kvalme så spørs om ikke jeg må fortelle det allerede.

Noen av de nærmeste venninnene har fått vite det, og fikk vite det med en gang da jeg var på jentetur og de ikke skjønte hvorfor jeg ikke skulle drikke. Haha. Mamma fikk vite det i går fordi hun skulle lage rakfisk til oss, så da måtte jeg jo si fra. Men tenker uansett at de er der for meg om noe skjer og da er det godt at de vet. Er vanskelig å skulle lyve til så mange nå i julebordsesongen også, men prøver så godt jeg kan. 4 åringen får ikke vite det før etter tul og når det har gått 12 uker.

Vi skulle vente til jul med å fortelle, men i går fikk vi vite at et familiemedlem er syk. Prognosene er veldig gode, men det blir noen tøffe måneder, så vi bestemte oss for å komme med noen oppløftende nyheter når nærmeste familie var samlet i går kveld.

Det er ingen andre enn du og barnefar som har noe å si der. Så.. hva som er innafor må dere nesten bestemme selv :p
Her har jeg fortalt nærmeste venninner + to kollegaer. Sjefen får vite det 6+1, og familie til jul. Omverdenen i januar.

... om jeg klarer tie så lenge.

Blir julaften på oss og :) da er jeg 10+2. Tror mange av vennene våre får vite det i romjula. Jeg må jo være edru på nyttår :cool:

Jeg har fortalt det tidlig de to gangene jeg har mistet og det er ikke noe gøy å måtte fortelle at det ikke gikk bra. Samtidig er det greit å fortelle det til noen som kan støtte deg hvis det går galt. Denne gangen tror jeg at vi venter til etter uke 12

Jeg tenker at en selv må finne ut når det rette tidspunktet er :)

Vi har ikke bestemt oss enda, er 6+0 og nå et det bare vi som vet om det.

Med storebror som nå er 16 mnd fortalte det til foreldrene våre uken etter positiv test, ca v 3-4. Nære venner v 9-10 og alle andre etter tul i v 13-14.

Denne gangen har vi ikke bestemt oss, men det skal vere våres hemmelighet litt til :) sist angret jeg litt på at vi var så tidlig ute med å dele det til forelderen fordi det fikk ikke være bare våres hemmelighet.

Litt usikker på hva skal gjøre ang julebord med jobben. Men har ikke planer om å fortelle det til de da, spørs om jeg må finne på noe å gjøre dagen etter slik jeg har en unnskyldning.

Er også litt styr med julen, spekemat og alkohol.

Vi vil egentlig ikke fortelle det til noen før etter uke 12 , siden abortfaren minsker betraktelig etter dette. Likevel ble vi nødt til å fortelle det til besteforeldrene som bor her, som vet at vi går til ivf og som vi ser 2-3 gg i uken. Hvis ikke blir det bare masse hvite løgner og det blir ikke rett.

Ellers har vi ikke fortalt det til noen og venter til etter uke 12.

Jeg syns at når du er nesten 11 uker på julaften, så er du ganske sikker på å få beholde. Det er jo så utrolig trivelig fortelle om det på denne dagen, så jeg sier bare " go for it " :happy:

Vi er fremdeles litt usikre på når og hvordan vi skal fortelle, men blir sikkert rundt juletider :)

Har fortalt det til noen nære venner av oss, nærmeste kollegaer av meg og mine foreldre + søster. Er nå 9+5. Synes det er godt å ha noen å prate med det om, og det vil jeg nok tenke om vi nå skulle miste. Hans familie får vite det julaftan (13+2).. har lyst å fortelle det til alle nåå

Jeg vil også si det til alle nå. Blir bare så nedtur hvis noe skulle gå galt om ikke lenge. Håper og tror at alt skal gå bra da.

Har fortalt 2 gode venner :) etter uke 7 fortalte jeg 2 kollegaer.
Familien får vite på julaften :Heartred da er jeg 11+1

Næreste venninner fikk vite det omtrent fire minutter etter at streken kom. Type rett etter mannen. Vi deler alltid alt med hverandre og det er viktig for meg. Jeg har mistet to ganger før og da er det deilig å ha noen som har fulgt deg gjennom ukene og kan være til støtte.

Siden jeg har mistet i uke 11 begge ganger ønsker jeg egentlig vente til etter jul, eller etter tidlig ultralyd i uke 12-13, men det er jo litt vanskelig i julen. Vi får se når familie får vite.

Resten av omverden får vite etter ultralyd!

Fortalte det til mine foreldre samme dag, og svigers helga etter positiv test. To venninner og de nærmeste ellers vet det. Ellers fikk sjefen vite det tidlig og noen kollegaer har gjettet seg til det :-) de to kommende storebrødrene skal vi fortelle det til etter TUL 20.des og resten av slekten også da trur jeg. Er 6+0 nå forresten :-)

Vi venter nok til over nyttår. Er 12 uker den 30 des. skal på ultralyd helt i starten av januar, og vil være sikker på at alt er ok før vi forteller. Selv om det hadde vært koselig å fortelle på julaften eller i løpet av jula.
Kun mannen min og jeg som vet det. Og tannlegen min faktisk, siden jeg helst ikke ville ta røntgen når jeg var der :-)

Her veit mammaen min det, og søstra til samboeren og et vennepar av oss.. Ungene tar vi julaften og resten over nyttår.. :) tror jeg :P

Fortalte min datter og nærmeste familie på mandag, 8+0. Har vært på ul å så et bankende hjerte, samt jeg er veldig dårlig. Så min datter måtte få vite det, og når hun vet får alle vite så like greit å fortelle selv :p

Her vet kommende besteforeldre det nå, i tillegg til broren min og dama. Blir å fortelle det til den andre broren min og dama i helga tror jeg. Resten får vente litt.

Vi har fortalt alle som det føles naturlig for oss å fortelle det til. Det være seg besteforeldre, nære venner og sjefen. Resten av folka på jobb får nok vite det snart, spyr som bare det og sykemeldes nok for neste uke. Tenker det gjør ingenting om de får vite det, alle de som vet om svangerskapet er folk som vi hadde sagt det til om det går galt også.

Back
Topp