Når er det greit og ringe føden?

Er jo forskjell på å redde et barn utenfor mors liv, eller å gi riehemmende medisiner til ei i uke 23 feks for å stanse enn evnt fødsel. Eller å få kommet inn å ta en liten sjekk om alt er i orden med babyen i magen.
 
her ringer jeg nok jm først, ettersom føden er 10 mil unna....men hadde jeg bodd nært føde og uten jm-vakt så hadde jeg ikke nølt etter uke 20 hvertfall!!
 
Er jo forskjell på å redde et barn utenfor mors liv, eller å gi riehemmende medisiner til ei i uke 23 feks for å stanse enn evnt fødsel. Eller å få kommet inn å ta en liten sjekk om alt er i orden med babyen i magen.

Det er klart, det ene eksemplet mitt er jo faktisk ei som mente ho hadde rier og ikke fikk komme inn på sjekk.
 
..... Skulle ha skrevet tydelig at jeg refererte til dette med pillen. Så langt ut i svangerskapet regnes det som en fødsel, og den foregår på sykehuset. Uansett årsak til en så tidlig fødsel....

Åh.. Hormoner da vettu... :)
 
Det er klart, det ene eksemplet mitt er jo faktisk ei som mente ho hadde rier og ikke fikk komme inn på sjekk.

Helt utrolig at de gjør sånt, trenger jo ikke framprovosere en evnt fødsel...hva har de å tape med å ta inn ei gravid å gi henne en sjekk? Syntes faktisk det er uetisk!
 
Skjønner godt de må sette en grense selv om mirakler skjer, men trodde de prøvde å forhindre at fødselen setter i gang....
 
Back
Topp