Når er det alkohol stopp?

Heldigvis så drikker ikke sambo noe særlig uansett så det blir nok ikke noe problem :-) tenker at det er greit at han ikke går på fylle fest etter uke 35 :-) (hatt mye smerter ol, så har hatt mange turer til sykehuset allerede..)

Jeg tenker også uke 37. Mannen skal på show med jobben når jeg er 38+3, en natt en time unna, og jeg ser vel helst at han ikke tar noe alkohol. Nå skal jeg ha med mamma også, som er 50 min unna men likevel :-)

Men man er jo ikke kjørbar etter en øl heller?

Nei, men hvis man skal tenke slik så bør mannfolka faktisk ikke drikke hele svangerskapet, for man kan faktisk føde når som helst. Også regner jeg med at fra første ri til jeg reiser inn på sykehuset så blir jeg hjemme så lenge jeg orker, og hvis han nettopp hadde en pils når første ri kom så er han kjørbar etter noen timer :p

Kan jeg spørre hvorfor to uker før? Regner med at du blir satt i gang. Pga stor baby eller? Jeg blir også satt i gang til termin hvis ikke hun kommer før da. Pga antistoffer i blodet :) egentlig godt å vite at jeg ikke skal gå noe særlig over tida...
Stemmer det samt pga sv.dia samt at det drøyde så lenge sist

Nei, men hvis man skal tenke slik så bør mannfolka faktisk ikke drikke hele svangerskapet, for man kan faktisk føde når som helst. Også regner jeg med at fra første ri til jeg reiser inn på sykehuset så blir jeg hjemme så lenge jeg orker, og hvis han nettopp hadde en pils når første ri kom så er han kjørbar etter noen timer :p
Joa, man kan i teorien føde når som helst, men sannsynligheten er jo en smule større jo lenger man kommer ;)

Mannen sa igår, etter å ha drukket nesten en hel vinflaske haha, at nå tenker han at det blir siste kvelden han drikker så mye. Det blir vel bare et lite glass framover nå.

Jeg tror ikke han kommer til å gå ut på byn flere ganger før fødselen nå, men tror han vil ta seg noen øl på kvelden fortsatt. kanskje rundt uke 37-38 at jeg sier stopp :p

Joa, man kan i teorien føde når som helst, men sannsynligheten er jo en smule større jo lenger man kommer ;)

Men må vel si at det ikke er kjøreturen jeg er beskymret for når det kommer til alkohol før fødsel, det er å ha med en beruset mann på føden. For det gidder jeg ikke. Vi kan jo ta en taxi også. Regner ikke med at alle har førerkort eller bil :)

Mannen min drikker veldig sjeldent. Har ikke tenkt over det, tenker en øl er greit framover, men fylla er ikke greit. Synd for han om han velger å drikke og ikke får med seg fødselen. Men tror ikke det skjer:)

Her reiser mannen bort på guttetur fra onsdag til fredag denne uka, men kommer nok ikke til å stresse med at han skal kutte så mye før permisjonen starter om 4 uker.

Her drikker ikke gubben alkohol i det hele tatt, så det slipper jeg heldigvis å bekymre meg over.

Back
Topp