Når er det alkohol stopp?

Lovebelly

Forumet er livet
Tilgangsansvarlig
VIP
Aprilbarna`15
Når tenker dere det er greit at mannen holder seg unna alkohol? Her er ikke mannen min noen stor dranker eller noe fest løve, men kan gjerne ta seg ett glass whiskey eller en øl i helgen. Etter kveldens sterke kynnere kom jeg til å tenke på at brått kan det hende vi må på føden, tenk om han da har tatt seg ett glass!!! Så nå er det stopp her, om ikke foreldra mine er hjemme da ;) de bor 5 min unna oss ;)

Når permisjonen starter, begynner vi nok å tenke på det. Jeg tenker at en øl går greit, men ikke så mye at han ikke er kjørbar.

Nå drikker han nesten ikke noe for tida, ble visst påvirka av mitt avhold, men når permisjonen starter er det vel greit å være kjørbar tenker jeg.

Siden vi bor 200 m fra sykehuset setter jeg ikke no regler for det.. går nok bort uansett.. men når permisjonen starter, skal ha ikke drikke seg full.. men ser jo at han allerede har begynt å begrense seg på fest, og er heller sjeldent uansett egentlig.. så bekymrer meg ikke..

Hva syns dere om å være alene hjemme da... Hvis det plutselig skulle skje noe?

Mannen skal på reise i 3 dager neste uke og jeg skal være alene med 3 åringen.... Blei plutselig litt bekymra for det jeg! :( familien min bor 1,5 timer unna... Har jo gode naboer, men ikke noe garanti for at de tar tlf på natta!!?? Sikkert litt hyserisk nå!!

Mannen skal på reise i 3 dager neste uke og jeg skal være alene med 3 åringen.... Blei plutselig litt bekymra for det jeg! :( familien min bor 1,5 timer unna... Har jo gode naboer, men ikke noe garanti for at de tar tlf på natta!!?? Sikkert litt hyserisk nå!!
Familien her bor 8-10 t unna.. har bare meg selv å tenke på da.. men så lenge det ikke er noen tegn på at fødsel er nært forestående er jeg ikke bekymret om han reiser bort noen dager.. men etter u37 bør han holde seg i nærheten og ha tlf tilgjengelig..

Tenker ihvertfall ikke at han trenger å være avholds enda, fortsatt 8 uker til termin;) Men 2-3 uker før så:)

Familien her bor 8-10 t unna.. har bare meg selv å tenke på da.. men så lenge det ikke er noen tegn på at fødsel er nært forestående er jeg ikke bekymret om han reiser bort noen dager.. men etter u37 bør han holde seg i nærheten og ha tlf tilgjengelig..
Er nok bare litt hysterisk jeg da.. Det ordner seg jo uansett ;) men tankene kommer når det plutselig går opp for en at det faktisk ikke er veldig lenge til nå!!! Heldig du som har familie så nærme! Sikkert mye barnevakt hjelpe fra dem etterhvert og da!! Det er jo gull!!

Er nok bare litt hysterisk jeg da.. Det ordner seg jo uansett ;) men tankene kommer når det plutselig går opp for en at det faktisk ikke er veldig lenge til nå!!! Heldig du som har familie så nærme! Sikkert mye barnevakt hjelpe fra dem etterhvert og da!! Det er jo gull!!
Altså 8-10 TIMER! Begge familiene er langt unna, så her blir det lite barnevakter... men vi velger selv å bli boende her fordi vi trives, så ser vi hvordan det går på sikt :-)

Altså 8-10 TIMER! Begge familiene er langt unna, så her blir det lite barnevakter... men vi velger selv å bli boende her fordi vi trives, så ser vi hvordan det går på sikt :-)
Ha ha, litt seint på kvelden for meg nå gitt! 8-10 timer ja.. Det er jo et bra stykke unna!! Å trives er det viktigste! ;) Vi bruker noen jenter i nabolaget til å sitte barnevakt når vi trenger det innimellom.. Et tips til dere som har familie langt unna! Nå tar mor kvelden for nå går øya i kryss her :o

Ha ha, litt seint på kvelden for meg nå gitt! 8-10 timer ja.. Det er jo et bra stykke unna!! Å trives er det viktigste! ;) Vi bruker noen jenter i nabolaget til å sitte barnevakt når vi trenger det innimellom.. Et tips til dere som har familie langt unna! Nå tar mor kvelden for nå går øya i kryss her :o
Hehehe.. jada.. nærmeste nabo har noen jenter som nok kan være interessert i det :-) det løser seg ;-)

Samboeren skal på guttetur fra 13-15 mars og det blir siste turen for han ettersom permisjonen da starter 24 mars:) er ca 2 timers kjøretur og har med seg mobilen så satser på at det går greit:)

Det har vi tenkt litt på, men ikke helt funnet ut av. Vi har to timer ca til sykehus. Svigers bor ca 25 min unna, men vil helst ha med mannen hvis det er noe. Han skal egentlig avgårde med jobben når jeg er 37+2, vi får se hva vi gjør da. Er bare en natt, men med stengte fjelloverganger osv så blir han fort langt unna..

Her kom tvillingene ni uker før termin (30+5, og i dag er jeg faktisk kommet akkurat like langt). Nå er sambo på vinterferie med guttene hos sine foreldre 30 mil unna, mens jeg er hos mine foreldre. Neste helg skal han arrangerere utdrikkningslag og blir borte hele helga. Vil nok si at det blir hans siste helg borte hvertfall, men går vel bra om han tar seg en øl eller vin til maten. Bor 15 min unna sykehus, så får ta taxi da i verste fall:)

Førstemann kom i uke 38, så blir spennende å se denne gangen! Mannen drikker så sjelden allikevel at jeg tror dette går helt fint uansett :p

Hehe, vi drikker egentlig veldig lite alkohol til vanlig, men i det siste har mannen kost seg mye med vin og baileys. Han spør først "har du tenkt til å føde ikveld? Hvis ikke har jeg lyst på hvitvin ikveld." :P

Han reiser ut på jobb om litt mer enn en uke, og kommer hjem når jeg er 38 uker på vei. Da tror jeg at jeg blir litt strengere. ;)

Vi bor 45 minutter unna sykehuset.

Nå er det jo planlagt at han kommer to uker før termin, så her blir det ingen nektelse
Kan jeg spørre hvorfor to uker før? Regner med at du blir satt i gang. Pga stor baby eller? Jeg blir også satt i gang til termin hvis ikke hun kommer før da. Pga antistoffer i blodet :) egentlig godt å vite at jeg ikke skal gå noe særlig over tida...

Back
Topp