Når dere..

Huffsa

Gift med forumet
Novemberlykke 2015
er bedt dåp, bryllup osv og får innbydelse i posten der det kun står ditt navn, tar dere det som en selvfølge at partner/barn også er bedt? :)
Her skjedde det nemlig akkurat det, så er usikker hvordan jeg skal gå frem? la det passere det kommer to-fire-fem ekstra personer? Tenker at det er dårlig gjort mot de som faktisk har spurt, som jeg har sagt nei til viss jeg lar det passere og godtar det Blir sliten av å tenke på hele greia og ville i utgangspunktet bare bedre få til dåpen men så måtte jeg be Enda fler og nå ber dem seg selv uten å spørre!

Jeg legger merke til hva det står og forholder meg til det (eller spør hvis jeg er usikker), på samme måte som jeg forsøker å være presis når jeg selv inviterer og forventer at folk forholder seg til det. Men, har opplevd at folk misforstår. F.eks ikke leser så nøye på konvolutten når jeg har sendt ut trykkede invitasjoner uten personlige navn på selve innbydelsen. Synes det er spesielt hvis folk uten videre tar med seg flere gjester - er jo stort sett gjort nøye vurderinger ifht slike ting.

Jeg personlig vil nå si det er litt rart om ikke partner er bedt til dåp/bryllup jeg da. Og barn også, særlig i dåp. Men mulig det bare er meg:)

Jeg personlig vil nå si det er litt rart om ikke partner er bedt til dåp/bryllup jeg da. Og barn også, særlig i dåp. Men mulig det bare er meg:)

Helt enig! Men min søster hadde barnedåp for sin sønn i høst, da ba vår tante (barnets grandtante) seg selv og sine tre barn med følge :eek::eek:

Nå var det i utgangspunktet kun tenkt at det kun skulle bli oss og våre foreldre og mine søsken +1 ekstra som skal være fadder med mine søsken (typen er enebarn) men så var det videre familie som begynte å forvente å bli bedt og når de da blir bedt så ber de med seg fler :/ så det bare baller på seg.. Har gått fra utgangspunkt i å bli 10 til 17 til 25! :O

Nå var det i utgangspunktet kun tenkt at det kun skulle bli oss og våre foreldre og mine søsken +1 ekstra som skal være fadder med mine søsken (typen er enebarn) men så var det videre familie som begynte å forvente å bli bedt og når de da blir bedt så ber de med seg fler :/ så det bare baller på seg.. Har gått fra utgangspunkt i å bli 10 til 17 til 25! :O

Jøss! Veldig spesielt :/

Uansett hva du velger, må du få sagt det så fort som mulig. Men du arrangerer, du bestemmer.

(Hos oss er inbydelser kun beskjeder om tid og sted. At barnets besteforeldre, tanter, onkler og søskenbarn kommer, er tradisjon.)

Jeg skjønner deg godt, fra 10 til 25 er jo stor forskjell. Ønsker man f.eks å ha selskapet hjemme er det kanskje mulig med 10, men ikke 25. Både jeg og mannen har stor familie med mange søsken og tante/onkel barn. Skal vi ha selskaper med familie og venner er det ikke en selvfølge at venner med 2-4 barn kan ha med seg de også. Er både et plass og pengespørsmål, men også et spørsmål hvor stort man ønsker å ha det. Vertinne/vert skal jo kose seg og få den dagen de ønsker, samtidig som man vil skape en flott dag for gjestene man inviterer.

Hvis det bare hadde stått meg hadde jeg blitt usikker og spurt de som hadde invitert :)

Må si jeg syns det er fryktelig rart å invitere seg selv i dåp, bryllupp o.l. da!!

Ja det er veldig kjedelig. Tenker at man setter en grense for hvem man vil be, og at de bør få ha med seg partner og barn. Men når man har satt den grensa skal ikke de som er utenfor den bli skuffa. Det er dere som velger.
Men partner og barn er liksom en del av "pakka" når man ber en:P hehe

Er ikke det! Hadde jeg hatt råd hadde jeg invitert alle mine tanter og onkler med fettere og kusiner, men da hadde vi blitt over 70 stk :eek::p
Ja ikke sant. Vi inviterte en tante hver, kun fordi de er alene og ikke har så stor familie selv. De andre var uaktuelt i dåp. I bryllup inviterte vi alle, men det er jo noe helt annet:)

Back
Topp