Når deler du nyheten om graviditeten?

Når deler du nyheten?

  • Med en gang testen er positiv

    Votes: 17 17,7%
  • Ikke enda, men før uke 12

    Votes: 38 39,6%
  • Etter uke 12

    Votes: 27 28,1%
  • Etter TUL

    Votes: 24 25,0%
  • Etter OUL

    Votes: 9 9,4%
  • Etter uke 30

    Votes: 0 0,0%
  • Holde hele svangerskapet hemmelig

    Votes: 0 0,0%

  • Antall som har svart
    96
Syns det er vanskelig denne gangen. Forrige graviditet fortalte vi alle i uke 12, men da mistet vi noen uker senere. Nå vil jeg egentlig ikke si det til noen før jeg vet at det går bra, men samtidig ønsker jeg jo å dele, og vet jo at jeg hadde måttet si det uansett hvis det ikke går bra…
Det er vanskelig :Heartred
Mistet også etter den berømte 12 ukers grensa, og fikk erfare at det ikke nødvendigvis er trygt selvom en er forbi første trimester. Men veldig godt å ha et godt støttesystem rundt seg uansett :Heartred
 
Her ble det forandring i planene. Hadde tenkt å vente med å fortelle til etter OTUL og NIPT, men min mor har vært mistenksom noen dager allerede. Så i dag slapp vi bomben :Heartred
Men det blir vår hemmelighet i et par uker til, da får resten av familien vite det.
 
Fortalte til sivgerforeldre 1 uke etter positiv test pga ville vært umulig å skjule i julen. Har blitt mer og mer åpen videre til aller nærmeste venner, og søsken rett og slett fordi jeg har ikke problemer med å snakke om spontanabort dersom det blir tilfelle. Innser at det er en del av livet og det skjer så mange. Vil heller ha forståelse fra de nærmeste hvis det er en periode jeg trenger å trekke meg eller virker lei meg.

Men er ikke åpen med resten av familier eller bekjente som man ikke treffer så ofte før minst en ultralyd eller rundt uke 12 og utover. Bare for å slippe å fortelle hver enkelt hvis det ikke går bra i ettertid når man treffes, men det er ikke krise heller fordi synes det er fint at folk er mer åpne om tematikken om man føler seg komfortabel å dele. Har ikke trang å dele med hele verden (sosiale medier-vis), og tror ikke jeg blir å annonsere det på sosiale medier.
 
Vi klarte ikke å holde oss så vi fortalte 3 åringen og svigers i går (10 + 0). 3 åringen forstod det ikke helt, men lurte på om babyen hadde det mørkt hele tiden siden den bodde i magen :love017 Svigers ble glad, og hadde mistenkt det en stund. Vi har vært åpne med dem om at vi trolig skulle i gang med ivf, og at vi kom til å trenge barnevakt når vi skulle til Oslo, men så hørte de ingenting så de ble mistenksomme (vi ble gravide sistesyklus før vi skullei gang). Mine foreldre bor langt vekke så forteller de når vi er 12 uker. Svigers, som vi bor nærme, tåler bedre å høre om en eventuell sa dersom det ikke skulle gå bra. derfor mer naturlig å fortelle dem tidlig.
 
Tenker egentlig å vente til tidlig ul, er da 13+0. Men tenker og at viss det blir noe snakk rundt det og det hadde blitt en naturlig åpning til å si det fra nå av, så gjør jeg det. Er 10+4 nå. Men må ærlig innrømme at jeg kjenner på noe ang å fortelle at vi er gravide med nr 5! Har ikke kjent på trangen å gleden av å fortelle det denne gangen. Hadde ikke hatt problem med å holdt det hemmelig lenge. Selv om ingen andre har noe med det, så kjenner jeg litt på hva andre tenker. I tillegg er jeg mye alene med barna i perioder på 3-8 uker, å vi har akkurat tatt over en gård, så det er mye akuratt nå. Men det er dette vi vil! Så må prøve å bare drite i hva andre tenker å mener.
 
Tenker egentlig å vente til tidlig ul, er da 13+0. Men tenker og at viss det blir noe snakk rundt det og det hadde blitt en naturlig åpning til å si det fra nå av, så gjør jeg det. Er 10+4 nå. Men må ærlig innrømme at jeg kjenner på noe ang å fortelle at vi er gravide med nr 5! Har ikke kjent på trangen å gleden av å fortelle det denne gangen. Hadde ikke hatt problem med å holdt det hemmelig lenge. Selv om ingen andre har noe med det, så kjenner jeg litt på hva andre tenker. I tillegg er jeg mye alene med barna i perioder på 3-8 uker, å vi har akkurat tatt over en gård, så det er mye akuratt nå. Men det er dette vi vil! Så må prøve å bare drite i hva andre tenker å mener.
Jeg tenker: heldiggris! :Heartred
5 barn og bo på gård. Sukk :love017
Og helt enig. Drit i hva andre tenker eller mener om saken. Heldigvis er våre egne liv kun vår egen business!
 
Tenker egentlig å vente til tidlig ul, er da 13+0. Men tenker og at viss det blir noe snakk rundt det og det hadde blitt en naturlig åpning til å si det fra nå av, så gjør jeg det. Er 10+4 nå. Men må ærlig innrømme at jeg kjenner på noe ang å fortelle at vi er gravide med nr 5! Har ikke kjent på trangen å gleden av å fortelle det denne gangen. Hadde ikke hatt problem med å holdt det hemmelig lenge. Selv om ingen andre har noe med det, så kjenner jeg litt på hva andre tenker. I tillegg er jeg mye alene med barna i perioder på 3-8 uker, å vi har akkurat tatt over en gård, så det er mye akuratt nå. Men det er dette vi vil! Så må prøve å bare drite i hva andre tenker å mener.
Tror jeg kjenner på mye av det samme som deg, (uplanlagt i vårt tilfelle) gravid med nr 4.
 
Familie har vi fortalt det til, pluss noen venner. Men resten av omverdenen har vi ikke sagt noe til. Skal på ul i uke 12 neste uke.
 
Back
Topp