Når deler du nyheten om graviditeten?

Når deler du nyheten?

  • Med en gang testen er positiv

    Votes: 17 17,7%
  • Ikke enda, men før uke 12

    Votes: 38 39,6%
  • Etter uke 12

    Votes: 27 28,1%
  • Etter TUL

    Votes: 24 25,0%
  • Etter OUL

    Votes: 9 9,4%
  • Etter uke 30

    Votes: 0 0,0%
  • Holde hele svangerskapet hemmelig

    Votes: 0 0,0%

  • Antall som har svart
    96

Mymlens

Elsker forumet
Smånissene 2022
Septemberlykke 2024
Når tenker dere å dele nyheten om den lille i magen? Evt, hvem får vite det før alle andre? Skal du fortelle om det på en morsom måte?
 
Her fortalte jeg bestevennen min, mamma og to av mine søsken. Resten får vite det etter TUL tenker jeg :love7
 
Har gått igjennom to SA siste året og venta begge gongane til veke 8 men mista etter det så litt usikker på kva eg vil gjere no…
 
Har gått igjennom to SA siste året og venta begge gongane til veke 8 men mista etter det så litt usikker på kva eg vil gjere no…
Det forstår jeg :Heartred Det føles godt å få si det, men samtidig sårt når det ikke går
 
Vi skal vente til etter tidlig ultralyd 15.desember. Det er veldig vanskelig, men vil gjerne vite at alt står bra til før vi forteller.
 
Har ikke helt bestemt oss enda. Synes det var veldig kjipt at ingen visste at jeg var gravid sist, selv om jeg mista veldig tidlig. Så tror nok jeg kommer til å fortelle til de aller nærmeste ganske snart. Har julebord på jobben andre uken i desember, og det er ikke typisk meg å ikke drikke, så tror nesten jeg bare må si det til kollegaer da. Så det blir i hvert fall en god stund før uke 12 :nailbiting:
 
Jeg veksler mellom å tenke «skal se hvor lang tid det tar før de merker det» og «jeg må si det nå» :smiley-ashamed004 Føler ALLE rundt oss er gravide uansett, så kanskje kan det holdes hemmelig til..påske?:hilarious:

Har heller ikke sagt noe til sambo da han har et viktig jobbintervju ila uka! Vil ikke «ødelegge» fokuset hans, men han er jo spent på om TR kommer han også. Hjelp:arghh:
 
Vi skal fortelle barna det først om alt er bra på UL i uke 7 og i uke 9. Da får de t-shirts på julemorgen med storebror/storesøster på. :love017
Resten tenkte vi vente til etter uke 12, men om jeg blir like dårlig av hyperemesis gravidarum (HG) som jeg ble med de to første, får alle vite det tidlig. Men krysser alt jeg har for at jeg slipper unna. :smiley-ashamed004
 
Har allerede fortalt til en kollega og tre venninner ☺️ våre foreldre og søsken får ikke vite før etter TUL i uke 12, tenker at barna våre skal ha på seg hver sin t-skjorte med noe tekst på, så får vi se hvor lang tid det tar før de leser hva som står på. Barna våre skal få bli med å ta en graviditetstest, og så får de se ultralydbilder etterpå.

Jobben får vite etter OUL (så lenge magen ikke blir for stor), og så lenge jeg har fått forlenget kontrakten min først.
 
Last edited:
Syns sånt er så vanskelig! Sist ble jeg så dårlig at mannen måtte dra og fortelle det til mine foreldre :nailbiting: og ungene fikk vite det tidlig pga. formen... De trodde jo først jeg var skikkelig syk!

Tør foreløpig ikke helt å tro at jeg er gravid heller, og det ble plutselig veldig skrekkblandet fryd etter helgens omgangssyke :wacky:
Hvis jeg får en positiv test i morgen eller i helgen så kommer jeg nok til å si det til et par venninner ganske med en gang! Vi har også en attpåklatt fra før på 1 år, planen er at han skal få body med tekst, så kan vi sende bilder til familien :Heartred

Jobben gruer jeg meg skikkelig til å si det til, så jeg håper formen holder seg god og jeg kan vente lengst mulig! :Heartred flere som gruer seg til å si det på jobb?
 
Syns sånt er så vanskelig! Sist ble jeg så dårlig at mannen måtte dra og fortelle det til mine foreldre :nailbiting: og ungene fikk vite det tidlig pga. formen... De trodde jo først jeg var skikkelig syk!

Tør foreløpig ikke helt å tro at jeg er gravid heller, og det ble plutselig veldig skrekkblandet fryd etter helgens omgangssyke :wacky:
Hvis jeg får en positiv test i morgen eller i helgen så kommer jeg nok til å si det til et par venninner ganske med en gang! Vi har også en attpåklatt fra før på 1 år, planen er at han skal få body med tekst, så kan vi sende bilder til familien :Heartred

Jobben gruer jeg meg skikkelig til å si det til, så jeg håper formen holder seg god og jeg kan vente lengst mulig! :Heartred flere som gruer seg til å si det på jobb?
Gruer meg veldig til å si det til jobb. Har vært engasjert i 2 år og får fast kontrakt fra januar av nå i desember. Så føler jeg «svikter» jobben litt. :nailbiting: Men vet jo det er helt feil tankegang, men typisk for oss kvinner tror jeg.
 
Skjønner at det er skummelt å si det på jobb. Særlig når man nettopp har fått fast kontrakt, men sånn er det jo bare. Det er en "risiko" de må regne med.

Jeg gruer meg ikke så mye til å si det på jobb faktisk, var på jobb ved forrige SA og det var så vondt at jeg bare var helt ærlig med sjefen om hva som skjedde. Dro hjem så klart, men opplevde å få god støtte. Så det vil nok ikke komme som noen bombe når jeg deler nyheten.
 
Vi har siden i sommer gått gjennom to SA (uke 5 og 6) og fordi jeg har en jobb med risiko for vold så fortalte jeg at jeg var gravid på jobb i uke 4 fordi jeg ville unngå stressbelastning mens jeg var gravid. Har fått mye støtte av kolleger og fortalte det derfor tidlig graviditeten etterpå også (så snart jeg har testa positivt). Har opplevd at noen kommer med litt kjipe kommentarer på at jeg ikke burde fortelle det så tidlig, men for meg har det vært helt nødvendig med støtte på jobb gjennom SA og at de rundt meg vet hvordan jeg har det. Tenker at jo flere som vet jeg er gravid jo mer støtte kan jeg få hvis det blir ny SA. Syns det er verre å skulle forteller om både graviditet og SA i samme samtale.
 
Hvis alt er bra på tidlig ul 21.des så skal vi printe ut bildene og la kommende storebror gi tidlig gave på julaften til farmor og mormor:Heartred
 
Noen få fikk vite med en gang, jeg orker ikke prøve å holde det hemmelig for alle. Det har jo gått gærent fire ganger før i år på ulike tidspunkt, og det har vært godt at folk har visst det egentlig. Har ikke trengt å spille skuespill etterpå.
Bortsett fra de få som vet nå, så kommer vi nok til å prøve å vente en stund med resten. Føler at hele opplegget har mistet litt av "helligheten" men.
 
Flere venner vet allerede. Familien får vite i jula, tenker jeg. Vanskelig å holde seg unna all maten og drikken uten å si hvorfor :angelic: Og sjefen min får nok vite etter tidlig ultralyd, for å forklare hvorfor jeg er en elendig arbeidstaker om dagen.
 
Litt usikker når vi sier det. Hu eldste jenta mi ble så lei seg sist vi mistet. Hun tenker fortsatt mye på det, så ønsker ikke å utsette henne for noe slikt igjen. Men samtidig så vet jeg ikke hvor lenge jeg klarer å holde det skjult. Sist fortalte vi det i uke 14, men tenker kanskje å drøye til uke 16 denne gangen.
Regner nok med å fortelle det til jobb tidligere, da jeg kommer til å trenge tilrettelegging. Og eventuelt mine foreldre, støtten er veldig god å ha
 
Bestevenninna mi fikk vite i dag, mens foreldre og svigerforeldre får vite det på julaften. Ellers tenker vi å vente til uke 12 hvis vi får til. :angelic:
 
Venner, familie, og noen på jobb fikk vite det med en gang vi fikk positiv test. De vet alle at vi har vært gjennom prøverør en stund så de var veldig glade for at det gikk den siste gangen (skulle ikke prøve mer). Forteller nok mer åpent om vi ser hjerteslag på tidlig ul.

Barna vet det også, og de er klar over at det kan gå galt. Hadde en trøblete MA tidligere i år hvor det hadde vært vanskelig å holde det skjult. Føler prosessen har gitt dem et mer naturlig forhold til livet.

Synes også det er greit at sjefen(e) vet det så tidlig, i og med at formen er laber. Og i tilfelle ny MA så er de informert. Har flere ganger fått beskjed om å slappe av og ta vare på meg selv.
 
Back
Topp