Når deler dere nyheten ?

Førstegangsmamma2020

Elsker forumet
Vi som prøver :)
Snøkrystallene2021❄️
Februarbarna 2023
Når planlegger dere å dele den store nyheten med de rundt dete (familie, venner, kolleger, etc.)? Eventuelt når delte dere nyheten og med hvem og hvordan?

Dette er vår nr. 2 og vi ønsker i utgangspunktet å vente til hvertfall etter første ultralyd rundt uke 12, men om vi klarer å holde på hemmeligheten såpass lenge er en annen sak :joyful:

Meget mulig jeg må dele den med nærmeste kolleger og min leder før den tid dersom jeg blir dårlig, men det vil tiden vise.
 
Vi deler nok når vi reiser på sommerferie for da er jeg akkurat 12 uker. Men først skal vi på ultralyd og se at alt er bra før vi sier noe.

Vi mistet sist gang i uke 9, så jeg angrer på at jeg delte med flere fordi jeg da også måtte fortelle at jeg hadde mistet til flere. :sorry:
 
Vi har fortalte tidlig til venner og kollegaer som står oss nærmest.. Vi har prøvd lenge, og mistet flere, og vi har valgt å være åpen om prosessen.. Prøver å ikke legge en tabu på det hele.. (Selvom jeg skjønner dem som velger å holde prosessen tett) ❤️ Det er en lykkelig tid, men også (for meg personlig) den vanskeligste tiden i mitt liv, og jeg har lyst til å gi de nær meg muligheten til å støtte meg og forstå meg igjennom prosessen ❤️ Men viktig å gjøre det man føler er rett for seg selv :joyful:
 
Skal fortelle sjef kanskje i dag eller om et par uker før jeg går i ferie. (Ser sjefen min sjeldent) Nå ferien er over og alle er tilbake så er det godt mulig jeg har fått mage siden dette er andremann og jeg da vil være godt over 12 uker.

Familien skal vi fortelle uke 11 når vi skal på ferie sammen :) Hvis vi klarer å holde det såpass lenge da! Klart å nesten røpe meg allerede.
 
Jeg har delt med de aller aller nærmeste samt sjefen pga tung jobb. Resten får vite etter uke 12
 
Har delt med en nær veninne, skal dele med nær familie etter vi har vært på TUL for å se hvordan ståa er :) Men første som skal få vite det etter TUL er da den kommende storesøsteren <3
 
Jeg har delt med nær venninne, og kommer til å dele med den andre veldig nære snart. Hun andre er den som har satt Ovitrelle på meg hver mnd, så hun vil jo garantert mistenke noe etterhvert :hilarious:
Ellers har vi TUL 8+3, og hvis alt er fint der, så får nærmeste familie vite. Og så etter OUL får resten vite :happy:
 
Jeg skulle gjerne delt det med de nærmeste allerede, men det vil ikke samboer. Så blir nok ikke før etter uke 12:angelic:
 
Delte med min søster og mamma + venninna mi samme dag som jeg fant ut
Sjefen fikk vite det noen dager etter på, og siden da så har fler og fler fått vite.

Svigermor får vite idag

6+2 idag❤️
 
Jeg delte med datteren min på 17 i dag. Mannen vet ikke enda (han tror ikke på det før han ser en digital test med ordene gravid). Så fort jeg får en digital positiv deler jeg med mamma (jeg er litt overtroisk, og de svangerskapene jeg har delt med mamma har gått bra).
 
Vi har allerede delt med noen i nærmeste familie, fordi vi skal i et bryllup i helgen, og jeg orker ikke å lyve om hvorfor jeg ikke drikker :wacky: vi måtte avslutte svangerskapet i uke 14 sist, og da visste jo absolutt alle det, så er ganske åpne med de aller nærmeste, men venter nok med venner til vi er helt sikre på at alt er bra.
 
Last edited:
Har lyst å dele med venner og familie etter tul (uke 8), fordi jeg vil at de også skal få kjenne på den gleden et svangerskap skaper, hvis det ikke går bra så hadde jeg uansett delt det med de, så vil ikke bare dele sorgene liksom.

Men samtidig har jeg lyst at frøkna på 3år også skal få vite det, men vil ikke si til hun før vi er helt safe for ser for meg at det er litt vanskelig å forklare en treåring dersom mamma plutselig ikke har baby i magen lenger likevel, dersom d ikke går bra vel og merke.
Og sier vi det til hun så får jo hele bhg vite det :hilarious:
 
Vi har ikke delt det med noen enda, men kommer til å fortelle mine foreldre etter TUL 20 juni, siden vi skal på ferie sammen med de. Ellers blir det å dele med andre etter vi har passert 12 uker og NIPT-test er ok.
 
Jeg vet ikke når jeg vil begynne å dele det med folk. Har jo allerede delt det med Snøkrystallene og to nære venninner da. Kommer nok bare til å fortelle det til folk etterhvert som jeg føler for det egentlig. ☺️
 
Jeg vet ikke når jeg vil begynne å dele det med folk. Har jo allerede delt det med Snøkrystallene og to nære venninner da. Kommer nok bare til å fortelle det til folk etterhvert som jeg føler for det egentlig. ☺️
Ja, har jo selv også delt det med Snøkrystallene :happy: Har på en måte lyst til å fortelle ALLE det, men på den andre siden ønsker vi at det skal være vår lille hemmelighet en stund.

Skal ut på minigolf/bowling med masse kolleger neste fredag før vi skal ut å soise. Er «redd» en av kollegene mine (som vet at vi har prøvd en stund nå) skal skjønne tegninga når jeg er trøtt, fort blir svimmel og spiser veldig lite. På julebord i fjor spurte hun rett it mens alle hørte om jeg var gravid da jeg ikke bestilte vin til maten (drikker svært sjeldent til vanlig).
Vurderer derfor å fortelle henne rett før slik at hun ikke kommer med kommentarer som igjen kan gjøre at jeg avslører meg på måten jeg responderer.
 
Ja, har jo selv også delt det med Snøkrystallene :happy: Har på en måte lyst til å fortelle ALLE det, men på den andre siden ønsker vi at det skal være vår lille hemmelighet en stund.

Skal ut på minigolf/bowling med masse kolleger neste fredag før vi skal ut å soise. Er «redd» en av kollegene mine (som vet at vi har prøvd en stund nå) skal skjønne tegninga når jeg er trøtt, fort blir svimmel og spiser veldig lite. På julebord i fjor spurte hun rett it mens alle hørte om jeg var gravid da jeg ikke bestilte vin til maten (drikker svært sjeldent til vanlig).
Vurderer derfor å fortelle henne rett før slik at hun ikke kommer med kommentarer som igjen kan gjøre at jeg avslører meg på måten jeg responderer.

Da skjønner jeg du vurderer å fortelle henne det, men vil hun klare å holde det for seg selv da? Siden hun spør foran alle mener.
 
Da skjønner jeg du vurderer å fortelle henne det, men vil hun klare å holde det for seg selv da? Siden hun spør foran alle mener.
Jeg er relativt sikker på at hun holder det for seg selv dersom jeg sier at vi ikke vil at folk skal vite det enda. Jeg er enda litt usikker på om jeg skal dele nyheten med henne eller ikke. Tror jeg må se det litt an. Dersom jeg kan holde meg mest nær de andre kollegene mine på neste fredag og ikke sitter veldig nært henne når vi skal spise er det ikke sikkert hun oppdager noe, men man vet jo aldri hvordan det blir. Hun kan like gjerne oppdage noe før fredagen :nailbiting: Tror jeg nesten bare må se det litt an og vurdere risikoen for å bli avslørt foran «alle» vs. ønsket om å ikke fortelle noen om det ennå.
 
Jeg delte med datteren min på 17 i dag. Mannen vet ikke enda (han tror ikke på det før han ser en digital test med ordene gravid). Så fort jeg får en digital positiv deler jeg med mamma (jeg er litt overtroisk, og de svangerskapene jeg har delt med mamma har gått bra).

Delte med mamma i dag, og da fikk eldste datteren min (som bor hos bestemoren) vite, og dermed visste plutselig hele firkløveret det. Og i hvert fall den ene broren min. Og jeg fortalte det til søsteren min, hun skal ha barn i november. Så mye for å holde det hemmelig. :knegg:
 
Delt det med noen på jobben, pga kvalme og sykemelding. Og to venninner som vet ay vi har prøvd en stund og hadde MA sistgang.

Vi har fire eldre barn som vi vurderer kraftig på å fortelle etter TUL i uke 7.
Fordi jeg er så kvalm og hormonell - at jeg føler dem trenger en forklaring.. iiiiiiiis
 
Back
Topp