Når dabbet kvalmen av?

Eg har innimellom ete eggerøre (uten brød), tynne skiver av grønt eple er alltid ein sikker vinner, kullsyrevatn med smak, tradisjonelle middager med poteter og saus som fiskeboller og stekt servelatpølse. Innimellom har Jordbæryoghurt funka. Eg tenker ut kva mat eg orker å ete der og da, og mannen har vært fantastisk og funne til meg når han er heime/har hatt heimekontor. Det som har funka best mot kvalmen min har vært å ete ofte nok, gjerne før eg begynner å bli kvalm. Satser på at det letter for deg snart, eg syns det har vært litt bedre dei siste dagene, har runda 9 veker no.

mandler med salt hjelper for meg! 3-4 stk og spise dem sakte, så det verste av kvalmen går vekk ganske fort

og potetgull :___)
 
Jeg fikk et nytt tips mot kvalme i dag, som foreløpig har funka veldig bra. Nemlig å tygge tyggegummi
 
Feel you 100% akkurat det samme her. I går var vi på restaurant og maten tok veldig lang tid så jeg endte opp med å kaste opp mens jeg ventet på maten! Med engang vi fikk den og spiste var jeg 100% ok :joyful:

Godt det kan hjelpe med mat i det minste :) men synes det begynner å bli vanskeligere å finne mat som går ned :meh:
 
Fortsatt ikke gitt seg her, er så lei. Det jeg klarte å spise i starten går ikke lenger, og selv om jeg tror jeg har lyst på noe så brekker jeg meg ofte etter første bit :( har klart tomatsuppe et par ganger, men får jo så veldig halsbrann.. Så da kommer jo problemene etterpå :rolleyes: Fokuset er å få i seg nok væske egt, og så får jeg kanskje i meg to små måltider.. Går på zofran, men syns ikke det hjelper såå mye. Kaster fortsatt opp flere ganger om dagen og har gått ned snart 4 kg denne måneden. Husker ikke når det ga seg med de to andre, men med nr 2 var jeg sykemeldt hele svangerskapet.. Det håper jeg at jeg unngår denne gangen, håper det snur snart :)
 
I dag er jeg så ekstremt kvalm. Sitter på jobb og ser vel grønn ut i trynet. 11+5
 
14 uker og fortsatt kvalm! Trodd flere ganger den har gitt seg, da jeg har vært kvalmefri noen sager I slengen innimellom. Men nå virker det som den er tilbake for fullt, og det med renter:hungover:
 
14 uker og fortsatt kvalm! Trodd flere ganger den har gitt seg, da jeg har vært kvalmefri noen sager I slengen innimellom. Men nå virker det som den er tilbake for fullt, og det med renter:hungover:
Sniker. Kastet opp på søndag, 14+6, selv. Trodde og håpet at "alt" skulle bli bedre etter 12 uker, men neeei daaaa ;) Men jeg har flere bedre dager enn dårlige nå heldigvis, så jeg ser lyset i tunellen. Vi får bare holde ut. :)
 
Ga seg 12+4 her. Var kvalm til og med uke 17 med sønnen min. Skal ha en jente denne gangen, og nå er jeg bare bittelitt kvalm sent på kvelden. Kanskje ulikt kjønn har noe å si:happy:
 
Ga seg 12+4 her. Var kvalm til og med uke 17 med sønnen min. Skal ha en jente denne gangen, og nå er jeg bare bittelitt kvalm sent på kvelden. Kanskje ulikt kjønn har noe å si:happy:

Det har definitivt hatt noe å si i mine svangerskap...Var trøtt og kvalm første svangerskap frem til uke 14/15 og fekk gutt...med jenta var eg i toppform heilt til eg fekk bekkenløsning....Så når eg ble dårlig denne gang så kom det ikkje som et sjokk at det er en liten gutt i magen:happy::Heartblue Satser på at det max er 3 uker igjen med kvalme her:hilarious:
 
For meg ble uke 8/9 helt forferdelig. i morgen er 11 uker og er nesten ikke kvalm i det hele tatt… tror det har litt å gjøre at jeg brukte Progynova og Crinone over 2 måneder og forrige uke ble jeg ferdig. Dunno
 
Jeg har vært litt sånn av og på kvalm stort sett hele veien, og mest om kvelden. Det var akkurat sånn da jeg fikk første også. Har dog sluppet unna å kaste opp - helt til i går kveld. 11+3... Håper virkelig ikke det er en ny trend!
 
I forrige svangerskap dabbet kvalmen litt av i uke 14 for meg, selv om den varte til uke 20.

Alt ved dette svangerskspet har vært HELT identisk med forrige, så jeg håper kvalmen blir mildere rundt den tiden denne gang også :) er 11+0 idag
 
11+4 idag og har ikke vært kvalm siden 9+6. kasta opp plutselig 10+6 men var ikke kvalm det bare kom brått på meg, kasta opp så var jeg like fin. Nå blir jeg kun litt uvel hvis jeg blir veldig sulten
 
Back
Topp