Når dabbet kvalmen av?

Tok seg opp for en uke siden ,er nå 9+1.. har kastet opp 3 ganger i dag, før jeg tørte å ta kvalmestillende :rolleyes: var sykemeldt hele forrige svangerskap pga kvalme og oppkast.. Håper ting blir bedre denne gangen og at det gir seg eller at kvalmestillende kan holde det litt mer i sjakk..
 
12+4 og kan desverre ikke komme med noen gledelig nyhet :p Slitsomt
 
10+5 forsatt dårlig da går jeg også på kvalme nedsettende fra lege . Men også kjøpt meg sea-bands så håper det går over snart
 
Er det fler enn meg som blir helt ødelagt av kvalmestillende? Kan sove i flere timer :meh:
 
Har det akkurat likt jeg:hungover::confused013 men leger sier iallefall når du er kvalm, så er babyen trygg, så får bare håpe på det:smiley-bounce016 er 9+2 idag
 
Er så kvalm og uggen, er i uke 9. Fått afipran og zofran mot kvalme. Har hørt det om at du er tryggere om du er kvalm, men det gjør meg forbanna, for blir stressa om jeg er i fin form en dag :(
 
Er 8+4 i dag og var verst I uka 6/7 men Det Kommer veldig plutselig av og på. I dag har ikke vært kvalm i det hele tatt mens i går kastet opp hele frokosten med engang jeg spiste den :confused013
 
Jeg er 8+2 i dag, og i går slo kvalmen inn for fullt… Har ikke kjent på noen symptomer frem til nå, men nå er det helt ekstremt. Kastet opp to ganger i dag morges, og har vært «rett før» i hele dag. Jeg har ikke matlyst, men er veldig sulten. Klarer ikke få i meg noe mat, noe som bare gjør meg enda kvalmere.. har noen tips til noe som har fristet for dere som har vært/ er kvalm? Jeg har spist litt frukt, men nå blir jeg kvalm av det også… takk på forhånd for tips<333
 
Jeg er 8+2 i dag, og i går slo kvalmen inn for fullt… Har ikke kjent på noen symptomer frem til nå, men nå er det helt ekstremt. Kastet opp to ganger i dag morges, og har vært «rett før» i hele dag. Jeg har ikke matlyst, men er veldig sulten. Klarer ikke få i meg noe mat, noe som bare gjør meg enda kvalmere.. har noen tips til noe som har fristet for dere som har vært/ er kvalm? Jeg har spist litt frukt, men nå blir jeg kvalm av det også… takk på forhånd for tips<333
Oh no :sorry: har følt at jeg har «brukt opp» mat fortløpende - orker ikke tanken på det mer etter jeg har spist det :p men pizza eller ostesmørbrød har vært godt her. Noe salt men uten for mye smaksforsterkerkning/løkpulver osv. og kyllingsalat. Rista brød med avokado og litt tomat med salt og pepper har og vært digg!
 
Jeg er 8+2 i dag, og i går slo kvalmen inn for fullt… Har ikke kjent på noen symptomer frem til nå, men nå er det helt ekstremt. Kastet opp to ganger i dag morges, og har vært «rett før» i hele dag. Jeg har ikke matlyst, men er veldig sulten. Klarer ikke få i meg noe mat, noe som bare gjør meg enda kvalmere.. har noen tips til noe som har fristet for dere som har vært/ er kvalm? Jeg har spist litt frukt, men nå blir jeg kvalm av det også… takk på forhånd for tips<333

Uff, det er helt forferdelig å være i den situasjonen altså. Da jeg var sånn begynte jeg å hulke i armene på samboer for jeg ble så frustrert! Redningen for meg ble rømmegrøt av alle ting. Kanskje fordi det ikke smaker så mye, og er lett å få i seg. Også har jeg funnet ut av litt «kjedelig» og smakløs mat funker, f.eks. boksemat som lapskaus og sodd (står på menyen i dag!). Jeg er 10+5 i dag, og her har i alle fall kvalmen blitt litt mildere og tanken på mat er ikke så frastøtende lenger, selv om jeg kasta opp senest i dag God bedring!
 
Oh no :sorry: har følt at jeg har «brukt opp» mat fortløpende - orker ikke tanken på det mer etter jeg har spist det :p men pizza eller ostesmørbrød har vært godt her. Noe salt men uten for mye smaksforsterkerkning/løkpulver osv. og kyllingsalat. Rista brød med avokado og litt tomat med salt og pepper har og vært digg!

Enig med det ‘bruke opp’!! Har lyst på det, spiser det og så bare ‘aldri mer!’, haha
 
Jeg er 8+2 i dag, og i går slo kvalmen inn for fullt… Har ikke kjent på noen symptomer frem til nå, men nå er det helt ekstremt. Kastet opp to ganger i dag morges, og har vært «rett før» i hele dag. Jeg har ikke matlyst, men er veldig sulten. Klarer ikke få i meg noe mat, noe som bare gjør meg enda kvalmere.. har noen tips til noe som har fristet for dere som har vært/ er kvalm? Jeg har spist litt frukt, men nå blir jeg kvalm av det også… takk på forhånd for tips<333
Nå om dagen går det i knekkebrød med brunost, nektariner og nudler :) Enig med de over, spiser noe en gang og takler ikke spise det igjen :p håper det går over snart :Heartred
 
11+0 still going strong... oppkast hver dag!
 
Her gjelder det å spise HELE tiden :dead: hvis jeg blir sulten blir jeg sykt kvalm, og brekker meg når jeg prøver å få ned maten. Da kan jeg bare legge meg på soffaen å spy :yuck: Så det eneste som holder kvalmen i sjakk, er å ALDRI bli sulten, spise noe hele tiden :hilarious:
 
Er så kvalm og uggen, er i uke 9. Fått afipran og zofran mot kvalme. Har hørt det om at du er tryggere om du er kvalm, men det gjør meg forbanna, for blir stressa om jeg er i fin form en dag :(


Med min første hadde ikke jeg noen symptom. Ikke noe kvalm. Hadde vell luft i magen i starten.. Frisk som en fisk var han jeg har aldri hørt at man er tryggere om man er kvalm går nok fint ❤️
 
Jeg er 8+2 i dag, og i går slo kvalmen inn for fullt… Har ikke kjent på noen symptomer frem til nå, men nå er det helt ekstremt. Kastet opp to ganger i dag morges, og har vært «rett før» i hele dag. Jeg har ikke matlyst, men er veldig sulten. Klarer ikke få i meg noe mat, noe som bare gjør meg enda kvalmere.. har noen tips til noe som har fristet for dere som har vært/ er kvalm? Jeg har spist litt frukt, men nå blir jeg kvalm av det også… takk på forhånd for tips<333
Eg har innimellom ete eggerøre (uten brød), tynne skiver av grønt eple er alltid ein sikker vinner, kullsyrevatn med smak, tradisjonelle middager med poteter og saus som fiskeboller og stekt servelatpølse. Innimellom har Jordbæryoghurt funka. Eg tenker ut kva mat eg orker å ete der og da, og mannen har vært fantastisk og funne til meg når han er heime/har hatt heimekontor. Det som har funka best mot kvalmen min har vært å ete ofte nok, gjerne før eg begynner å bli kvalm. Satser på at det letter for deg snart, eg syns det har vært litt bedre dei siste dagene, har runda 9 veker no.
 
Sist gang jeg var gravid varte kvalmen fra uke 8 til uke 18 (var gutt). Var veldig ille en stund og måtte sykmeldes i cirka to uker. Denne gangen har jeg vært litt av og på uggen/kvalm med noe oppkast, men ble plutselig bedre i uke 11. Snodig at det kan være så ulikt fra gang til gang. Spent på om det er fordi kroppen min takler HCG bedre denne gang, lavere HCG kan vel også være en mulighet eller at det er ulikt kjønn.

Langt svar, men! Poenget var å vise at det ikke nødvendigvis blir like ille neste gang hvis man er veldig dårlig med første.
 
Uffa meg. Jeg har vært nesten uten kvalme eller noe problemer til nå i uke 9. Plutselig kvalm 24/7. hjelper bare å spise ting med salt men jeg kan ikke spise hele dagen uten å bli 300kg til slutten :joyful:

Veldig ubehagelig, men glad at dette går videre <3 krysser fingrene at vi klarer det til uke 12, IVF baby etter 3 år med flere forsøk :happy:
 
Her gjelder det å spise HELE tiden :dead: hvis jeg blir sulten blir jeg sykt kvalm, og brekker meg når jeg prøver å få ned maten. Da kan jeg bare legge meg på soffaen å spy :yuck: Så det eneste som holder kvalmen i sjakk, er å ALDRI bli sulten, spise noe hele tiden :hilarious:

Feel you 100% akkurat det samme her. I går var vi på restaurant og maten tok veldig lang tid så jeg endte opp med å kaste opp mens jeg ventet på maten! Med engang vi fikk den og spiste var jeg 100% ok :joyful:
 
Back
Topp