Når bytter man bleiestørrelse?

H&H

Elsker forumet
* Fra frø til Juliblomst 2015 *
Det står indikator på bleiepakkene, men dette er bare en pekepinn. Har ingen erfaring på dette området så når er det man bytter bleiestørrelse? Hva ser man etter?

Jeg brukte nr1 i litt over en uke, så nå bruker jeg nr2 :)
Merka at de ble litt stramme, og at de ikke holdt helt tett lengre :)

Jenta vår er snart 7 uker, og vi har frem til forrige uke brukt 1'er bleiene. De er fortsatt passe, men byttet pga. lekkasje. Jenta basjer mer enn bleien tåler, hihi!

Man ser om bleiene sitter greit, gjør de ikke det er det påtide med en større størrelse. Ellers så bytter man om de ikke klarer å holde tett lenger :)

Hvor store har babyene vært når dere har bytta?
Bruker fortsatt nr 1 her, men de var jo altfor store da hun ble født så ser for meg at jeg kan bruke de litt til

Tusen takk for god hjelp :) da har jeg vært på butikken og kjøpt inn størrelse 2. Han hadde ei bæsjebleie i går og i dag som gikk litt gjennom så nå har han på seg bleie som er stor nok ;)

Bruker fortsatt nr 1 her, men de var jo altfor store da hun ble født så ser for meg at jeg kan bruke de litt til

Her syns jeg 1 ennå så stort nok ut, men har hatt to lekkasjer på to dager. Starter med str 2 nå. Han er rett over 4 kilo ;)

Han nærmer seg 4 kg men jeg har ikke hatt behov for å bytte ennå :)

Her syns jeg 1 ennå så stort nok ut, men har hatt to lekkasjer på to dager. Starter med str 2 nå. Han er rett over 4 kilo ;)
Han nærmer seg 4 kg men jeg har ikke hatt behov for å bytte ennå :)

Finner vel ut tidsnok:p nærmer seg 4 kg her og men ser ikke behovet enda. Men om hun fortsetter å legge på seg som hun har gjort så tar det nok ikke lang tid...

Bytta nettopp til str 2. når hun var fem og en halv uke. De ble stram rundt lårene og holdt ikke tett lengre :p

Hun veier ca 4 kg:)

Vi byttet akkurat til str 3, da vi hadde flere lekkasjer med str 2. De nye ser store ut, men holder hvertfall tett. Hun er 6 uker og 5,3 kg.

Her er gutten 5,6 kg og vi bruker 3er bleier. Han er 7 uker. Byttet til 3er bleier da det ble bæsj på bodyene hver gang han bæsja, ca en uke siden, da han var ca 5,3 kg.

Da han tissa gjennom hver natt bytta vi til nr 2. Det var vel etter ca 1 uke. Men han var da 4,6 da han kom. Nå er han 6 uker og 5,8 og bruker fortsatt nr 2. Men han har bæsja gjennom en gang så vurderer å gå opp en str til.

Når de nesten ikke kan strammes rundt magen lengre ;) eller ved lekasje!
Her bruker vi newborn str 3 nå :)

Bollen min er 7 uker og 6.5 kg nå, skifta til libero 3 idag :) går greit med 2, men de blir litt i minste laget.

Pampers har mye større bleier så der passer 2 enda.

Vi bytta til Libero 2 da han var en uke og veide 3,9 kg! Da hadde vi hatt noen lekkasjer :)

Back
Topp