Når bytter dere til bilstol nr 2?

En tråd i 'Juni 2018' startet av Linkii, 3 Mar 2019.

Endre kallenavn | Kom i gang/Hjelp
  1. Nanakorobi Yaoki Forumet er livet ❤ Juliskattene 2018 ❤ Junilykke2018

2. *MissMe* Gift med forumet

• Liker Liker x 1
  3. Nanakorobi Yaoki Forumet er livet ❤ Juliskattene 2018 ❤ Junilykke2018

S-en har jo lenger rygg fordi den er i-size så da vil den kanskje vare litt lenger :) hadde egentlig tenkt å kjøpe S selv, men siden det ble så bra tilbud på denne slå jeg til

4. *MissMe* Gift med forumet

Er ikke den du kjøpte i-size da? Merker jeg kan lite om barneseter altså..:p
    Vi er ihvertfall veldig fornøyde med setet!! Og det beste av alt er at mannen kan sitte på, så da kan vi bytte på å kjøre når alle fem skal ut på tur!

• Liker Liker x 1
  5. Nanakorobi Yaoki Forumet er livet ❤ Juliskattene 2018 ❤ Junilykke2018

Nei den originale sirona er ikke i-size, så den er noen cm kortere tror jeg (ikke store forskjellen). Men den er også fra 0-4 år, men de fleste vokser visst fra den før de er 4. Men jeg har ei veldig lita jente, så er ikke så bekymra for det :p

Hva mener du med at han kan sitte på? At ikke setet tar så mye plass framover? Mannen min er veldig lang, så har tenkt at vi må ha setet bak passasjersetet (jeg har ikke lappen ennå så jeg sitter alltid der). Storesøster sitt Concord Reverso tok veldig mye plass så han kunne ikke sitte foran det! Håper sironaen tar mindre plass(?) :)

6. *MissMe* Gift med forumet

Vi liker å bytte på kjøringa ja! Han fikk bare plass i førerstet med det vi hadde før, nå kan han sitte i begge setene foran!

• Vinner Vinner x 1
  7. Vegalita Betatt av forumet Oktobermirakler 2013

Vi byttet ved 6 mnd sa hun hatet baby bilstolen Gråt i det hun ble plassert og hele veien hjem. I tillegg var hun stor for alderen.

8. Mimmi1992 Blir kjent med forumet

Tror jeg byttet når han var mellom 8-9 mnd. Kunne brukt baby stolen lenger men han begynte å bli så grinete i den så valgte å bytte til småbarnstolen. Valget mitt ble Britax Swingfix M i-Size da den fikk best score hos forbrukerrådet, og fordi den kan snus mot bildøren så det er lettere å sette barnet inni.
    Er veldig fornøyd med den, kunne vært bedre hodestøtte men er ellers fornøyd :)
    https://www.youtube.com/watch?v=ohtJ6e0Ypbc

9. batMam Glad i forumet Junilykke2018

Vi har ikke byttet enda, og kan nok ha det ei god stund til.

10. Fersken2 Flørter med forumet Junilykke2018

Setet nr 2 er mye sikrere enn babysetet, så det er anbefalt å bytte når de sitter godt med støtte. Vil tro de fleste babyer i junigruppa sitter godt nå.

Vi bytta da han var 6-7 mnd

• Enig Enig x 1
  11. batMam Glad i forumet Junilykke2018

Ååå, jeg har hørt motsatt.. Takk for opplysning!
    hehe, sitter godt, hu løper fortere enn meg, puh..

12. Fersken2 Flørter med forumet Junilykke2018

Hehe, man får mye motstridende informasjon om bilstoler og sikkerhet føler jeg :banghead: så lurt å lese mest mulig selv fra sikre kilder. Og hvertfall ikke stol på hva de sier i butikkene. De har virkelig ikke peiling!

• Enig Enig x 1
  13. batMam Glad i forumet Junilykke2018

Hei igjen, har du noen lenker? :bookworm:

Del denne siden