Når bytter dere til bilstol nr 2?

Genialt da!! Skulle ønske vi visste det for ett par uker siden! Vi har kjøpt S’en, sparte litt ift Z da..
S-en har jo lenger rygg fordi den er i-size så da vil den kanskje vare litt lenger :) hadde egentlig tenkt å kjøpe S selv, men siden det ble så bra tilbud på denne slå jeg til
 
S-en har jo lenger rygg fordi den er i-size så da vil den kanskje vare litt lenger :) hadde egentlig tenkt å kjøpe S selv, men siden det ble så bra tilbud på denne slå jeg til
Er ikke den du kjøpte i-size da? Merker jeg kan lite om barneseter altså..:p
Vi er ihvertfall veldig fornøyde med setet!! Og det beste av alt er at mannen kan sitte på, så da kan vi bytte på å kjøre når alle fem skal ut på tur!
 
Er ikke den du kjøpte i-size da? Merker jeg kan lite om barneseter altså..:p
Vi er ihvertfall veldig fornøyde med setet!! Og det beste av alt er at mannen kan sitte på, så da kan vi bytte på å kjøre når alle fem skal ut på tur!
Nei den originale sirona er ikke i-size, så den er noen cm kortere tror jeg (ikke store forskjellen). Men den er også fra 0-4 år, men de fleste vokser visst fra den før de er 4. Men jeg har ei veldig lita jente, så er ikke så bekymra for det :p

Hva mener du med at han kan sitte på? At ikke setet tar så mye plass framover? Mannen min er veldig lang, så har tenkt at vi må ha setet bak passasjersetet (jeg har ikke lappen ennå så jeg sitter alltid der). Storesøster sitt Concord Reverso tok veldig mye plass så han kunne ikke sitte foran det! Håper sironaen tar mindre plass(?) :)
 
Nei den originale sirona er ikke i-size, så den er noen cm kortere tror jeg (ikke store forskjellen). Men den er også fra 0-4 år, men de fleste vokser visst fra den før de er 4. Men jeg har ei veldig lita jente, så er ikke så bekymra for det :p

Hva mener du med at han kan sitte på? At ikke setet tar så mye plass framover? Mannen min er veldig lang, så har tenkt at vi må ha setet bak passasjersetet (jeg har ikke lappen ennå så jeg sitter alltid der). Storesøster sitt Concord Reverso tok veldig mye plass så han kunne ikke sitte foran det! Håper sironaen tar mindre plass(?) :)
Vi liker å bytte på kjøringa ja! Han fikk bare plass i førerstet med det vi hadde før, nå kan han sitte i begge setene foran!
 
Vi byttet ved 6 mnd sa hun hatet baby bilstolen Gråt i det hun ble plassert og hele veien hjem. I tillegg var hun stor for alderen.
 
Tror jeg byttet når han var mellom 8-9 mnd. Kunne brukt baby stolen lenger men han begynte å bli så grinete i den så valgte å bytte til småbarnstolen. Valget mitt ble Britax Swingfix M i-Size da den fikk best score hos forbrukerrådet, og fordi den kan snus mot bildøren så det er lettere å sette barnet inni.
Er veldig fornøyd med den, kunne vært bedre hodestøtte men er ellers fornøyd :)
https://www.youtube.com/watch?v=ohtJ6e0Ypbc
 
Vi har ikke byttet enda, og kan nok ha det ei god stund til.

Setet nr 2 er mye sikrere enn babysetet, så det er anbefalt å bytte når de sitter godt med støtte. Vil tro de fleste babyer i junigruppa sitter godt nå.

Vi bytta da han var 6-7 mnd
 
Setet nr 2 er mye sikrere enn babysetet, så det er anbefalt å bytte når de sitter godt med støtte. Vil tro de fleste babyer i junigruppa sitter godt nå.

Vi bytta da han var 6-7 mnd
Ååå, jeg har hørt motsatt.. Takk for opplysning!
hehe, sitter godt, hu løper fortere enn meg, puh..
 
Ååå, jeg har hørt motsatt.. Takk for opplysning!
hehe, sitter godt, hu løper fortere enn meg, puh..

Hehe, man får mye motstridende informasjon om bilstoler og sikkerhet føler jeg :banghead: så lurt å lese mest mulig selv fra sikre kilder. Og hvertfall ikke stol på hva de sier i butikkene. De har virkelig ikke peiling!
 
Hehe, man får mye motstridende informasjon om bilstoler og sikkerhet føler jeg :banghead: så lurt å lese mest mulig selv fra sikre kilder. Og hvertfall ikke stol på hva de sier i butikkene. De har virkelig ikke peiling!
Hei igjen, har du noen lenker? :bookworm:
 
Back
Topp