Når ble kroppen normal etter fødsel?

Ikke tilbake til normalen enda, fjorten måneder siden fødsel. Sliter fortsatt med bekken, og leddsmerter. Og jeg har fortsatt litt mer mage enn jeg liker, men den forsvinner når jeg slutter å amme.

Ellers er alt tilbake til normalen.

5 mnd siden fødsel og føler meg lite som meg selv kroppslig. La på meg enormt under svangerskapet og til tross for et vekttap på 21kg siden fødsel har jeg en god vei å gå enda. Pluss en slapp mage :P Underlivet føltes først vanlig ut for en mnds tid siden og bekkenet ble bra tre uker etter fødsel.

Med nr 1 og 2 var alt bra på ganske kort tid. Med nr 3 derimot, så er det fortsatt ikke bra 4 år etter:hilarious: magen henger og det gjør egentlig puppene også, og bekkenet krangler med jevne mellomrom, men har flotte barn og en kropp som stort sett virker så alt i alt er det egentlig ikke så galt:)

Husker egentlig ikke helt, men har iallefall vært tilbake på startvekt el. litt under ca 6 mnd etter fødsel med begge.(lagt på meg ca 20 kilo i begge tidligere svangerskap)
Har også vært heldig med lite bekken-plager i etterkant.
Så nå krysser jeg fingrene for at den siste runden også går greit :happy:

Helt den samme blir den jo aldri :) Med nr 1 husker jeg ikke. Med nr 2 syns jeg det er mer eller mindre normalt nå, en måned etter fødsel :)

Etter første ble født, veide jeg mindre enn før jeg ble gravid, og magen trakk seg raskt sammen.

Etter nummer to tok det noen måneder.

Etter nummer tre.. vel, det gjenstår å se, og det sier nok enda en god stund til :p Minste er tre år nå!

Spøker litt med at det tok «et svangerskap» før jeg følte meg som før igjen, altså 9 mnd etter fødsel :P

7 år og 6 mnd siden siste fødsel og har enda fødselsskade, så kroppen er ikkje normal enda.. Kan ikkje forventa å bli som før trur eg...

Synes det ble mer normalt når jeg fikk igjen mensen etter 10 mnd, men har enda litt å gå på når det gjelder vekta, men det er vel mer nåværende livsstil enn svangerskapet :hilarious:
Litt sånn ryggproblemer hadde jeg også lenger etter, men venta for lenge med å gå til behandling. Ble bra etter jeg var hos osteopat :)
Helt som før tror jeg ikke det blir, men kjenner meg ganske normal nå 1,5 år etter.

Rakk ikke å få kroppen tilbake før jeg ble gravid igjen..

Back
Topp