Når beynte dere å kjøpe ting til babyen?

Saga94

Forelsket i forumet
Maiskolbene 2023 :-)
Jeg lurte på når det er "vanlig" å begynne og kjøpe inn ting og utstyr til babyen? Slik som klær, stellebord, vogn osv.. jeg er bare 4+4 så er jo sikkert altfor tidlig å begynne og kjøpe slike ting i tilfelle det ikke går veien?:pompus:

Jeg tror ikke jeg kommer til å handle noe før OUL, eller rundt der et sted. Vil ikke jinxe det heller:p

Ville begynt når du selv tenker det er greit :) Er jo greit å slippe alle utgiftene på likt og heller spe det ut over svangerskapet, så slipper de siste mnd å bli så dyre :hilarious:

Sniker fra mars. Jeg venta til OUL i uke 12. Har begynt så smått å se litt etter det, lagt inn litt søk på Finn osv. og hørt litt med familie om de har noe de vil gi vekk :) men hvis jeg hadde orka og hatt lyst til å gå i butikker hadde jeg kanskje kjøpt noen få søte nyfødtklær før det. Må jo være lov å glede seg litt fra starten :Heartred Vogn og store dyre ting generelt ville jeg kanskje venta litt med å kjøpe…

Sniker fra april. Jeg gjorde mitt første kjøp dagen jeg var 8 uker, fant tilfeldigvis noen søte sko i en bruktbutikk den dagen, og ga meg selv lov :hilarious: Ellers har jeg for det meste bare kjøpt bøker og litt mammaklær, men nå som jeg er passert 10 uker har jeg begynt å bestille litt gøye ting her og der. Begynner sikkert med litt mer seriøse / store innkjøp uti 2. trimester, og kanskje vente og se hva vi får i gave. Som Toffifee sa, er jo greit å spre ut utgiftene, er jo kanskje ikke alle som har økonomien til å kjøpe alle de store tingene i 3. trimester liksom. Selv tenker jeg å kjøpe mye brukt og på tilbud, og da er det jo greit å holde utkikk litt tidligere, spesielt hvis du vet nøyaktig hva du vil ha

Til førstemann begynte jeg å kjøpe da jeg var 3-4 mnd på vei, kjøpte da det meste jeg ville trenge pga barnebutikken gikk konkurs så det var bra salg Hehe. Nå kjøpte jeg en body og matchende lue før jeg visste jeg var gravid, med baktanken at det er en fin fødselsgave hvis ikke det gikk veien for min del. Kommer nok til å vente med andre ting til etter OUL i uke 18-20(hvis vi får vite kjønn). Ikke at vi trenger noe annet enn et bilsete til da

Jeg er ikke så nøye på det lenger, tenker at om det går galt så får vi bruk for det senere uansett, da vi uansett vil ha ett barn til om det ender på verst tenkelige måte. Dette blir barn nr 4, så vi har alt fra før.. men er det noe jeg har lyst på så kommer jeg til å kjøpe det. Har begynt å sy babyklær, noe som i grunn blir det samme som å kjøpe noe til babyen :shy:

Jeg tenkte annerledes med nr 1 og 2. Tenkte jeg ikke kunne begynne for tidlig i tilfelle det gikk galt. Synes tenkemåten min nå er bedre :angelic:

Forresten, så har jeg allerede tatt imot gratis bleier i str 1 og 2. Har kjøpt MME fra ei på FB også. Skal til Sverige i oktober og kommer da til å kjøpe masse MME :p

Jeg er ikke så nøye på det lenger, tenker at om det går galt så får vi bruk for det senere uansett, da vi uansett vil ha ett barn til om det ender på verst tenkelige måte. Dette blir barn nr 4, så vi har alt fra før.. men er det noe jeg har lyst på så kommer jeg til å kjøpe det. Har begynt å sy babyklær, noe som i grunn blir det samme som å kjøpe noe til babyen :shy:

Jeg tenkte annerledes med nr 1 og 2. Tenkte jeg ikke kunne begynne for tidlig i tilfelle det gikk galt. Synes tenkemåten min nå er bedre :angelic:

Forresten, så har jeg allerede tatt imot gratis bleier i str 1 og 2. Har kjøpt MME fra ei på FB også. Skal til Sverige i oktober og kommer da til å kjøpe masse MME :p
Enig der! Er glad jeg tenker sånn allerede nå med nr. 1. Barn skal vi jo ha uansett, men mannen satte foten ned med å kjøpe ting før jeg faktisk ble gravid, og den er vel egentlig grei :hilarious:

Kjøpte noen småting, typ noen bodyer, tidlig da jeg var gravid med første, men det var vel etter uke 12, tror jeg. Vogn kjøpte vi to måneder før termin. Stellebord fikk vi på plass til termin. Sprinkelseng kjøpte vi etter babyen var født og var rundt 3 mnd (lå i vugge frem til da). Husker ikke så mye, men vi spredte ting litt utover.

Denne gangen blir det lite shopping før vi eventuelt MÅ ha noe. Er nr3 og vi har masse klær og utstyr fra før.

Begynte smått med klær etter uke 12. Resten ventet jeg med til etter OUL siden da visste jeg kjønn. Denne gangen har jeg det meste så blir nok ikke så mye innkjøp :)

Dere sier så mye fornuftig! Takk for svar ❤ Har sett sånne små søte bodyer i butikk når jeg går hjem fra jobb, men føler ikke jeg "tørr" enda.. men kanskje jeg skal kjøpe en bare for gleden i det og følelsen av at det er ekte det som skjer. :)

Har det meste etter nr 1, men har slått til på sjukt billig Tripp trapp og villt billig søskenvogn faktisk. Går det galt fåe jeg bare selge det om det ikke klaffer igjen.

Jeg lurte på når det er "vanlig" å begynne og kjøpe inn ting og utstyr til babyen? Slik som klær, stellebord, vogn osv.. jeg er bare 4+4 så er jo sikkert altfor tidlig å begynne og kjøpe slike ting i tilfelle det ikke går veien?:pompus:
Du kan jo handle akkurat hva og når det passer deg :)

Jeg husker jeg begynte veldig tidlig i forrige svangerskap, fordi jeg kom over tilbud og jeg synes det var stas og koselig å handle.
Tenkte at om noe i verste fall skulle skje med fosteret, så ville vi planlegge nytt barn. Så tingene fikk i såfall bare vente og bli brukt. Men så gikk det jo bra og alt ble brukt. Og brukte tiden til å følge med på finn.no.

Nå har vi alt fra før, men kanskje jeg handler noe hvis jeg føler for det. Har f.eks. lyst på en annen type bæresele denne gangen enn jeg hadde sist.
Begynt å følge med på det nå, sånn hvis jeg finner den jeg liker til fin pris og farge.

Nå venter jeg nummer tre, og har mye fra brødrene, så kjøpte ikke noe før etter uke 20. Men med første gikk jeg rett ut fra legekontoret (hvor jeg fikk vite om graviditeten) og på kjøpesenter å kjøpte en body, lue og tøfler fra Newbie :hilarious: Det er veldig koselig å se tilbake på, og jeg har det enda.

Skulle det ikke gå veien og man evt mister er det uansett fint å ha en påminnelse om forventningene man hadde og den gleden man følte. Det syns i hvert fall jeg. Aldri noen garanti for at det går bra i svangerskapet, uansett hvor langt man er på vei.

Lykke til og kos deg med innkjøp, uansett når du finner noe spesielt du bare MÅ ha til den lille:Heartred

Venter til me har tatt ein ultralyd trur eg. Men det er jo så masse fint…

Back
Topp