Når bestiller dere tidlig ul?

maimi

Betatt av forumet
Jeg er nå i uke 7+0 med vårt tredje barn. Lyst å ta tul i uke 11 hos gynokolog og i uke 13 ca hos ultralydklinikken. Redd for å få vite at noe er galt.. Så må smøre meg med tålmodighet i 4 uker.. o_O

Dette svangerskapet var jeg i uke 8+1. Kommer også til å gå uke 10 og 12 for å se at alt utvikler seg som det skal.
Hvorfor bestiller du ikke tidligere en uke 11 så slipper du å vente så lenge.

Jeg kjører samme løp som febbaby. Ville ikke ventet så lenge hvis du er bekymret, da er det bedre å bare få sjekket det ut asap [emoji4]

Ja det er et godt spørsmål.. føler kanskje at jeg bør klare å vente til uke 11, mannen syns at det blir litt "hysterisk" å gå mange ganger/ta tidligere ul enn nærmere uke 11 og det blir jo kanskje litt dyrt da.. vet ikke jeg.. men klarer de å se så mye i uke 8/9 da?

Jeg var 9+2 og skal igjen 12+2. Viss du er veldig bekymret ville jeg gjort som de over her sier og prøvd å fremskynde den i uke 11 :) På ul 9+2 så jeg en liten baby med sprellende armer og bein :)

Last edited:
Jeg er 7+0 i dag, har bestilt time til TUL når jeg er 12+1 :)

Jeg var til ultralyd 8+3 etter henvisning fra legen. Da fikk jeg se hjerte som banket, og hun målte at embryoet var stort nok iforhold til hvor langt jeg mente og sjekket størrelse på plommesekken som også var i riktig størrelse. Så alt så bra ut mente gynekologen :) Neste ultralyd tar jeg i 12+1 for å se på nakkefold og alt fortsatt er bra! Så blir det den ordinære ultralyden etter det [emoji4]

Last edited:
Jeg var på første ul da jeg var 6+4, så et lite bankende hjerte (kunne til og med høre det!) og at fosteret lå der det skulle, at det bare var ett foster og at det var fostervann og fostersekk og plommesekk (er det det det heter igjen?) osv. Skal igjen i uke 13 for å sjekke nakkefold og nesebein. Forrige gang var vi i uke 7 da også, og 10 og 12 ;) og på oul uke 19 såklart, og 3D ul i uke 26 :)

Dette er også mitt tredje barn :) Var 6+1 for å få bekreftet at alt var i orden. Fikk se et bankende hjerte og fikk også høre det :HeartredSkal på ny ul når jeg er 7+5, men det hos jordmoren min når jeg skal på time hos henne :)
Om du ønsker bekreftelse, så kan du bestille time litt tidligere. :)

Takk for svar har bestilt ul i uke 9 i tillegg til i uke 12. det er under to uker til, og eneste er at jeg må gå alene siden mannen må ha de to små barna våre. men de skal være rett utenfor da. han syns egentlig at jeg skal vente til uke 12 med ul men klarer ikke vente så lenge

Skal bare når jeg er 12+0, og oul - men det vet jeg ikke når er enda.

Vi skal på ultralyd 8+5 , fordi jeg har en kjempesnill fastlege som henviste meg så vi kunne få lov å se :) utenom det skal vi på privat i uke 12 for å se at alt er ok, så er det jo såklart ordinær :)

Vi har vært en gang, også skal vi se i begynnelse av uke 13, sånn at vi vet at alt er ok før vi forteller storesøstrene.

Jeg har et spørsmål. Jeg gikk privat 6+5 (innvendig UL), men da jeg var hos legen 7+3 ville legen se da hun ikke hadde sett tvillinger før, så jeg fikk en bonus utvendig UL (hvor vi så de nesten like tydelig!)

Nå håper jeg på å få dette videre ved evt kontroller hos henne hehe.. Men når man snakker om henvisning for UL, er det fordi fastlegen ikke har utstyr som feks innvendig UL, eller fordi de ikke har kompetansen til å si noe eller? Hvorfor kan evt. ikke bare fastlegen gjøre det liksom? Kanskje et dumt spørsmål men :)

Her i området er det ingen fastleger som har det [emoji28]
Ikke som jeg har hørt fra noen av
Mine venninner heller som går til andre legesenter i nabo kommunene heller...

Jeg har et spørsmål. Jeg gikk privat 6+5 (innvendig UL), men da jeg var hos legen 7+3 ville legen se da hun ikke hadde sett tvillinger før, så jeg fikk en bonus utvendig UL (hvor vi så de nesten like tydelig!)

Nå håper jeg på å få dette videre ved evt kontroller hos henne hehe.. Men når man snakker om henvisning for UL, er det fordi fastlegen ikke har utstyr som feks innvendig UL, eller fordi de ikke har kompetansen til å si noe eller? Hvorfor kan evt. ikke bare fastlegen gjøre det liksom? Kanskje et dumt spørsmål men :)

Noen legekontor har utstyr for UL, men tror det er mer uvanlig enn vanlig!

Back
Topp