Når bestiller dere første time til lege/jordmor?

Jeg hadde første kontroll hos lege i uke 8 for å bekrefte graviditeten. Tok urinprøver og blodprøver for hcg. Han sa neste kontroll bør være ca uke 12. Jeg lurer litt på om jeg skal bestille tidlig ultralyd før det. Er første gang, og oppdaget graviditeten så sent (uke6) så er så redd det skal være noe galt!
 
Her har jeg bestilt første jm time i dag. Skal dit 13.september. Da er jeg 9+2.
 
Ikke bestilt legetime eller jordmortime ennå. Venter nok til uke 12, men skal på UL i uke 8.
 
Er nå 7+3, og tenkte å dra i slutten av neste uke. Er da ca 8+4, og må uansett til fastlegen for å få svar på noen andre prøver. Resten tror jeg at jeg tar hos jordmor. Fastlegen min er koselig, og lytter, men virker veldig stressa og kunnskapsløs...
 
Jeg har bestilt til fredag. Trodde jeg var 10 uker da, men på tul viste det seg at jeg var en uke kortere. Legen går vel uansett ut ifra menstermin før noe er bekreftet på oul?
 
Jeg har første svangerskapskontroll hos legen 11+1. :)
 
Bestilte time i dag. Er 6+1.. Dama på helsestasjonen sa det ikke var vanlig å få time til jordmor før tidligst uke 12. Hørtes ut som det ikke var noe å bry seg om på ett vis før den tid :( ble lei meg kjente jeg. Har hatt litt vondt i magen og har bak meg ett katastrofesnitt både på langs og oppover på magen å vet jeg skal følges tettere opp dette svangerskapet og at det blir KS. Greit at dette ikke nødvendigvis skal skje nå,men orka ikke legge ut det til hun i telefon, hun hadde liksom bestemt seg...Fikk time i uke 10 da. Vurderer å dra til legen å få snakket med henne først..lenge å vente synes jeg.ikke noe god følelse å være bekymra å ha så mye tanker.
 
Skjønner ikke hvem man går til først. Lege eller jordmor. Om man ikke vil gå til lege hvor lenge må man vente for å gå til jordmor?
 
Skjønner ikke hvem man går til først. Lege eller jordmor. Om man ikke vil gå til lege hvor lenge må man vente for å gå til jordmor?
På grunn av stor pågang hos mange jordmødre i Oslo, ringte jeg helsestasjonen i uke 6. De sa at de ringer meg for å avtale første kontroll om jeg ville ha den hos de, noe jeg ville. De ringte tre virkedager etter og vi avtalte dato. Ved første kontroll er jeg 7+5. Tar nok turen innom legen for en snakk senere :)
Hadde jeg hatt min forrige lege hadde jeg sikkert bestilt time der først. Litt hva man ønsker selv :)
 
Jeg vet heller ikke termin. Ikke gått til lege heller. Er det best med ul da for å finne ut termin mer presist?

Ja hvis du er veldig usikker på sist menstrasjon kan det være lurt med henvisning til ul. Jeg hadde sist menstrasjon 3. Juni, men var bare 6 uker på vei og ikke 12 som jeg hadde vært hvis jeg hadde stolt blindt på menstermin
 
Back
Topp