Når bestiller dere første time til lege/jordmor?

Gårdsdrøm

Betatt av forumet
Når bestiller dere første time til lege/jordmor? :)
 
Tenkte jeg skulle drøye det denne gang og vente til jeg var 12-13 uker på vei når jeg bestilte time.
 
Kan man ta første sjekk hos jordmor? :)
Gjør hun da alt det samme som evt blir gjort hos fastlegen?
 
Jeg bestilte første time hos jordmor, har ikke så lyst å gå til legen. Har hørt at det skal være greit så håper det :)
 
Satser på det jeg også så kommer til å ringe jordmor å høre ihvertfall når det nærmer seg gift for første kontroll :)
 
I morgen. Aner ikke termin, så håper å bli henvist til tidlig ul
 
Regner med det blir rundt uke 12 sånn som sist
 
Jeg hadde egentlig time på torsdag, ca 8+4.. Men jeg måtte flytte den pga jobb. Har krav på tett oppfølging etter flere spontanaborter
 
Var hos lege på fredag (uke 8), men de tok bare urinprøve og helsekort og jeg fikk ny time til første kontroll uke 10. Man velger selv om man går bare til jm eller lege, eller begge. Jeg tar første kontroll hos lege siden jm ikke tar blodprøver osv :)
 
Lege for prøver i uke 8 så jm i uke 16.
 
Når skal egentlig de prøvene taes? Skal ha ekstra oppfølging men har ikke hørt noe tilbake. Skal ha tul når jeg er 9 uker på, lurer på om oppfølginga blir på sykehuset jeg..
 
Jeg snakket med legen i dag og fikk time i uke 12. De sa de ikke kunne ta det før slutten av uke 12 for å få best resultat av tester ol. Skal ringe jordmor i morgen og er spent på når hun ønsker første time. :)
 
Blir mest sannsynlig når jeg er 12+4, for den dagen passer det med jobben :)
 
Kan man ta første sjekk hos jordmor? :)
Gjør hun da alt det samme som evt blir gjort hos fastlegen?
Man tar en del blodprøver på den første kontrollen, men godt mulig du kan ta praten hos jm og kun ta blodprøver hos lege.
 
Back
Topp