Når bestiller dere første legetime?

Jeg tok ikke med det, og de tok ikke det av meg heller, men neste gang skal jeg ta det :)
Okey:) Husker legen ble sur på meg sist (10år siden) fordi jeg ikke hadde med meg urinprøve.så lurer på om jeg skal ringe å høre sånn i tilfelle,legen min er skummel:p

Skal ha første legetime om en uke, da er jeg 8+0, men har bestillt time pga jeg har så utrolig vondt i symfysen. Vet ikke om han tar det som en første kontroll.

Vært hos legen et par ganger allerede, men av andre ting som vi hadde avtalt fra før. Snakker litt om graviditeten, men første ordinære time blir ikke før jeg er 11+4 :)

Fått jordmortime til jeg er 7+1 siden det var ventetid, så blir vel første UL noen uker etter det :)

Jeg skal til legen om fire dager, da er jeg i følge mine beregninger 8 + 4. Vil så gjerne se et bankende hjerte og føle meg litt tryggere..

Var hos legen for 2 dager siden for planlegging og henvisning til Rikshospitalet. Først kontroll blir når jeg er 11 uker.

vi har et system der vi bestiller dagen før eller samme dag før 8, og får time med en gang :D
Så jeg skal bestille time neste torsdag, da er jeg akkurat 9 uker.
Hadde en time hos lege for en drøy uke siden for kvalmen- og sykemelding...

Jeg tenker å bestille time til uke 6 eller 7. Har pcos og kommer til å få ekstra oppfølging tror jeg.

Jeg var hos fastlegen med guttungen på tre år. Og spurte i forbifarten når hun mente jeg skulle bestille time med tanke på svangerskapet. Fikk beskjed om å bare bestille tid, fordi hun ville ha blodprøver osv i boks. Men så var det to ukers ventetid, så jeg skal dit til fredag neste uke, da er jeg nesten 9 uker på vei.

Har ikke hatt noen plager så jeg bestilte meg en time over påske, da er jeg 10+5 [emoji4] Håper det blir første ordentlige kontroll. Mener jeg leste et sted at det er vanlig mellom uke 8-12..

Jeg fikk ikke første time før 2. Mai, da er jeg 13+3. Det er visst ny praksis her jeg bor at sykehuset ikke tar i mot blodprøver tatt før uke 13. Men da bestilte jeg likegodt lege og jordmor på samme dag. Kunne da ta UL hos jordmor, så tror det blir til at jeg gjør det, for å berolige meg selv med at det faktisk er liv der [emoji4]

Har fått time når jeg er litt over 9 uker. Så blir det utfyllelse av svangerpapirer samt double test og henvisning til nakkefoldscanning[emoji4]

Jeg har hatt første time i uke 5+4 [emoji85][emoji87] Mest for å «komme litt i gang» siden jeg har mistet ett par ganger. Jeg fikk planlagt tid for glukosebelastning (diabetes i familien) og satt opp time for «offisiell» første kontroll i uke 12. Da tar vi blodprøver og fyller ut skjema. Glukosebelastningen skal helst tas før uke 12, så det var greit å avtale tid til den tidlig.

Jeg ringte legekontoret å spurte hvilken uke jeg burde bestille time, er jo 5 år siden sist så husker jo ingenting Men fikk iallefall beskjed om at etter de nye reglene skulle første legetime med blodprøver ol være mellom uke 12 og 16. Før var det vell 8-12 uker. Så jeg venter litt til før jeg fikser time enda.

Hatt en TUL 6+2. Skal ta blodprøver på mandag (7+1). Så ny UL 8+5 ca. Deretter til Lege i Norge uke 11+1. (Er i utlandet nå).

Jeg har hatt første time i uke 5+4 [emoji85][emoji87] Mest for å «komme litt i gang» siden jeg har mistet ett par ganger. Jeg fikk planlagt tid for glukosebelastning (diabetes i familien) og satt opp time for «offisiell» første kontroll i uke 12. Da tar vi blodprøver og fyller ut skjema. Glukosebelastningen skal helst tas før uke 12, så det var greit å avtale tid til den tidlig.

Her sier de før uke 12 er for tidlig.

Back
Topp