Når bestiller dere første legetime?

Trollmor26

Forumet er livet
Aprilbarna`15
Innbiller meg at med mine 3 første barn bestilte jeg time til sjekk tidlig.
Denne gangen tenker jeg at det er jo alt for tidlig . Men samtidig har de UL apparat enkelte leger der borte liker å bruke . Fikk med mine 2 forrige se de på UL tidlig . Hadde vært artig denne gang også .
 
Har bestilt til når jeg er i uke 12 :)
 
De nye reglene sier vel at første kontroll skal være uke 12.

Etter 2sa avtalte jeg med legen å ha en tidlig sjekk neste graviditet for bla en glukosebelastningstest pga diabetes i familien. Første kontroll blir for meg i uke 5, nå på fredag.
 
Da gjør nok jeg det samme . Så får man heller bestille time før om man blir like plaget med kvalme som de forrige gangene .
 
Har bestilt time til uke 9+6, først å fremst siden det va første ledige legetime!? Tre ukers ventetid :( Å så mente hun jeg snakket med i telefonen at det var greit å vente til da, så kunne første svangerskapskontroll tas samtidig. [emoji4] litt under to uker til [emoji4]
 
Jeg hadde en ma i januar så legen min har sakt at jeg kan komme akkuart når jeg vil, men første ordentlige kontroll med blodprøve o.l blir ikke før uke 12. Jeg ser egentlig ikke noen hensikt med å komme før heller for min egen del. Jeg blir fulgt opp med tul av gyn så det er veldig betryggende :)
 
Bestiller til rundt uke 12 :) Noe tidligere vil ikke legen ta meg inn.
 
Vil gjerne ha time til lege og jordmor rundt uke 12. Jordmor i kommunen er så koselig .
 
Har bestilt time hos legen når jeg er 8+5 det var eneste ledige før påske og vil se at alt er bra med spiren da vi skal fortelle det i påsken. Så når legen har ultralydmaskin så går jeg der [emoji4]
Jordmor bestiller jeg til nærmere 12 uker [emoji5]
 
Bestilte til neste uke når jeg er 7+4,men kanskje jeg bare skal avbestille å vente hvis de ikke egentlig vil ha meg inne før uke 12?
 
Bestilte til neste uke når jeg er 7+4,men kanskje jeg bare skal avbestille å vente hvis de ikke egentlig vil ha meg inne før uke 12?

Det går alltids ann å ta en prat med de uansett :) jeg var der i går og de tok blodprøvene som jeg skulle, fikk henvisning til TUL og bare snakket :) satte ikke opp noe ny time før i juni :) men i følge menstermin er jeg ca 10 uker på vei, men jeg og legen er enige om at den er ca 4 uker feil :)
 
Føler jeg har klippekort på legekontoret.. [emoji849] skal inn å måle HCG for fjerde gang på torsdag. Men ordentlig svangerskapskontroll blir rundt uke 10-12 et sted.
 
Så rart hvordan det praktiseres så ulikt fra sted til sted...Her hvor jeg bor vil de ikke gjennomføre 1. svangerskapskontroll før 12. uke, fordi sykehuset som blodprøvene skal sendes til ikke vil ta imot prøver fra gravide før uke 12. Husker jeg fikk beskjed en gang at dette gikk på at det er såpass mange graviditeter som ender i abort før uke 12, at de ser ikke poenget med å analysere blodprøver før det er mer sikkert. Brutalt, men jeg kan også forstå det...
 
Jeg skal til legen når jeg er 8+6. Hadde det ikke vært for at jeg hadde MA i høst hadde jeg ventet til uke 12, men nå må jeg rett og slett bare se om det er liv der. (Det stoppet opp ca 8+5 sist.) Regner med at første ordinære kontroll blir rundt uke 12, med blodprøver osv.
 
Det går alltids ann å ta en prat med de uansett :) jeg var der i går og de tok blodprøvene som jeg skulle, fikk henvisning til TUL og bare snakket :) satte ikke opp noe ny time før i juni :) men i følge menstermin er jeg ca 10 uker på vei, men jeg og legen er enige om at den er ca 4 uker feil :)
Ja det er kanskje greit å ta turen innom uansett,så får vi snakket litt:)
Vet du om man skal ta med seg urinprøve?
 
Back
Topp