Når begynte barnet/barna å sove på eige rom?

Ved 4 mnd. Endelig fikk vi begge sove godt. Vi vekte hverandre hele natta gjennom og jeg var livredd for å lage en lyd som vekte ungen, og endte derfor opp med søvnmangel og kink både her og der. Det var helt fantastisk fra første dag. Neste unge skal inn på eget rom så fort vi merker det kan hjelpe på søvnen. Vi nattamma ikke hver natt uansett og ungen sov gjennom fra litt over sju på kvelden til ca seks-sju om morgenen, så for oss var det helt supert med eget rom så tidlig.
 
Begynte å bli lagt på eget rom for kvelden ved 15-16 mnd, men inn til oss ila natta. Er slik enda, er litt over to år nå. Her sover vi alle tvert imot såå godt sammen, sover natta igjennom i vår seng, våkner varierende antall ganger om han sover alene. Jeg eksker søvn og gidder ikke gå inn for noe mer på eget rom enda :p Nattammet til 22 mnd da, men sov igjennom i perioder før det og.
 
De var begge 4 mnd og det var nydelig for oss alle. De sov bedre. Vi sov bedre. Rommene var vegg i vegg med hverandre også. Så ganske nærme hverandre da [emoji4]
 
Samsov veldig lenge med mine. Vi hadde god natt og lenge søvn. Kobla bare ungen på puppen på morran også sov vi igjen.

Gikk først over til vogga på samme rom...også var det egen seng ved 1 års alder mener jeg. Var 0 problem, de la seg og sov til dagen etter :) så kunne sikkert lagt de på eget rom 3-4 mnd før .

Koste meg veldig med samsoving , var mest for min egen del vi gjorde det. Var livredd for å måtte stå opp å amme om nattan. Lettere å bare ha de i senga da syntes jeg . :)
 
Ca 14 mnd. Gikk veldig fint og begynte å sove natten igjennom ganske fort :)
 
Hun skal inn på eget rom så fort pappaen har fiksa ledningene som henger og slenger ut av veggen på rommet hennes. Merker at vi forstyrrer hverandre nå, men hun er nye våken uansett så jeg er spent på søvnkvaliteten vår fremover. I to uker har hun lagt på vårt soverom i sprinkelsengs sånn som hun pleier, og vi har sovet på gjesterommet vegg i vegg. Likevel er hun våken 4-5 ganger i løpet av natta og jeg blir innmari trøtt av å stå opp hver gang det er noe. Hun ammer ikke om natta, men våkner med hylgråt eller setter seg opp og våkner flere ganger i løpet av natta. Håper hun snart knekker koden på å sove lenger strekk enn 2 timer, hun er tross alt snart 14 mnd.
 
Omtrent ett år :)
Ble en del inn og trøste i begynnelsen, men gikk ganske fint vil jeg si!
 
Første var 1 dag gammel. Nr 2 var 14 dager ca og siste mann var dessverre mye syk første tiden og sov derfor inne hos oss en del. Men fra ca 1mnd sov han på eget rom[emoji5]
 
Hun skal inn på eget rom så fort pappaen har fiksa ledningene som henger og slenger ut av veggen på rommet hennes. Merker at vi forstyrrer hverandre nå, men hun er nye våken uansett så jeg er spent på søvnkvaliteten vår fremover. I to uker har hun lagt på vårt soverom i sprinkelsengs sånn som hun pleier, og vi har sovet på gjesterommet vegg i vegg. Likevel er hun våken 4-5 ganger i løpet av natta og jeg blir innmari trøtt av å stå opp hver gang det er noe. Hun ammer ikke om natta, men våkner med hylgråt eller setter seg opp og våkner flere ganger i løpet av natta. Håper hun snart knekker koden på å sove lenger strekk enn 2 timer, hun er tross alt snart 14 mnd.
Samsov så slipper du å stå opp?
 
Samsov så slipper du å stå opp?
Hun sover nesten mer urolig om vi samsover, og da klatrer hun i tillegg over alt. Har klatra over pappaen (som ikke våkner) og ramla i golvet:rolleyes: i tillegg vekker gun oss med lugging og fingre i nesa og øynene og synes det er superkult å herje midt på natta:hilarious:
 
Nr 1 nektet å samsove. Hylte av full hals, roet seg kun i egen seng, men våknet av den minste lyd ( det samme gjorde jeg). Flyttet inn på eget rom når han var 4 mnd.

Nr 2 roet seg kun oppå bryste mitt de første 3 mnd når jeg satt i sofaen. Når hun ble 3 mnd ville hun ikke sove på bryste lenger og begynte å sove i egen seng. Flyttet henne da inn på samme rom som storebror.

Har alltid drømt om å samsove, men det har ikke mine barn ønsket. Så eget rom tidlig har vært det som har vært utslagsgivende her for god søvn for både små og store.
 
1 år tror jeg, husker ikke helt jeg. Ingen av oss sov egentlig, så når hun sov natta gjennom... husker ikke det heller jeg :p Sånn går det når hjernen dør litt av søvnmangel.

Det gikk fint i allefall. Deilig å få ha soverommet i fred.
 
Ny
De var begge 4 mnd og det var nydelig for oss alle. De sov bedre. Vi sov bedre. Rommene var vegg i vegg med hverandre også. Så ganske nærme hverandre da.

gclub
 
Eldste var litt over 1år da hun fikk eget rom, da våknet hun veldig fort når jeg bare snudde meg i senga :)
Minste er nettopp lagt på eget rom og han er snart 9mnd, det gikk veldig fint en stund, men så har han fått endel magevondt igjen :(
 
6 måneder gammel. Var litt både og. Digg å få mer frihet på soverommet, men mye styr med nattamming brått.
 
Eldstemann var ca 7 måneder mens mellomste var 13 mnd for da var soverommet ferdig pusset opp:happy: Minstemann på 9 mnd sover sammen med oss men planen er at når han sitt rom er ferdig pusset opp så skal vi prøve å se om han ‘vil’ sove der :D
 
i tillegg vekker gun oss med lugging og fingre i nesa og øynene og synes det er superkult å herje midt på natta:hilarious:
Haha, herlig! Eller kanskje ikke der og da. :) Vi har hatt litt sykdom nå, og jeg har sovet litt sammen med jenta (16 måneder) igjen, og da har det gått mest i spark her da.

Men til saken - her begynte hun å sove på eget rom ved ca. 8 måneder. Vi startet med å legge henne på eget rom når hun tok kvelden i sju-tiden, og så tok vi henne inn til oss for amming og soving når vi la oss. Men vi merket raskt at hun sov godt på eget rom og hun begynte å sove lengre perioder (gjennom natten). Hun hadde sovet gjennom natten inne hos oss også, men på eget rom kunne hun sove i 12 timer. Og når hun våknet var hun superblid og pratsom.
 
Back
Topp