Når begynner Du å kjøpe inn utstyr?

Draapen

Forelsket i forumet
Min termin er 28 mai så langt igjen. Er liksom ikke enig med meg selv og evt samboeren som også bør være med når vi skal handle inn litt smått.

Har termin 24.mai, og har kjøpt bilsete (da det var et tilbud vi ikke kunne gå glipp av). Får låne sprinkelseng, men kjøpte madrass og overmadrass i dag (var på ikea for å kjøpe overmadrass til storebror). Har kjøpt tre små plagg også. Jeg stresser nok litt mer enn gubben, men det er nok mest fordi jeg ikke vil måtte ut å kjøpe ting etter fødselen (sånn som sist) fordi fødselen skjer før termin :P

Vi snakker om det, men tar nok litt tid enda før vi starter med de større tingene. Termin 30 april, så har på en måte god tid enda :) har vinterferien (uke 8) som litt sånn deadline, vi må reise et stykke for å komme på IKEA f.eks så må ta det når jeg har fri..

Vi skal kjøpe vogn og bilstol i morgen mest sannsynlig, i alle fall prøve å slå til på januarsalget :) så blir vel resten litt sånn etterhvert. Klær vet jeg ikke om jeg kommer til å kjøpe noe av før den siste tiden og bare "fylle på" det vi ikke får/mangler :) greit å spre utgiftene litt utover for oss i alle fall.

Vi har så smått begynt. Tenker å kjøpe litt og litt for å spre utgiftene, og naturligvis benytte sjansen når det dukker opp gode tilbud.

Termin 5. Mai, kjøpte vogn i romjulen da vognen vi ønsket oss var satt ned i pris i Sverige :D fikk en del klær og stæsj til jul. Siden det er første barnebarnet så er folk litt i ekstase hehe. Følger med på tilbud og sånt, så vi kommer til å handle dersom vi får noe billig, ellers så stresser vi ikke :)

Jeg har vogn ( om alt er i orden med den sjekker i morgen.) Har sprinkelseng dyner til vogn og seng lammeullspose vippestol og noe klær. Stellebord kjøper jeg brukt kommer i hus nå i løpet av januar. Så føler jeg har god tid til resten. Kjøpe litt og litt fremover nå.

Komm også til å tenke på at jeg har masser av tepper noe leker og lammeskinn også. Så de siste tingene skal jeg bare kose meg med å kjøpe. :)

Har det meste fra før men trenger litt klær som ikke er rosa etter storesøster nå når det blir lillebror, ellers blir det en liten IKEAtur og litt januarsalg, skal kjøpe babynest denne gangen så det er nesten det eneste "store" vi mangler nå, og til sommeren skal vi pusse opp barnerommet så blir jo handlet littmøbler og pynt da i stede

Har bestilt vugge og vippestol, og bilstol har vi fra før. Sprinkelsengen arver hun av storebror etter hvert :) holder på å sy babynest, og har handlet en del klær og litt sengetøy. Dyner, tepper og leker har vi.

Mangler stellekommode og vogn av store ting. Ellers er det bare småting stort sett :)
Mannen er ikke kjempe intressert i handling av babyutstyr, så jeg står stort sett for innkjøpene alene, så får jeg bestemme selv :p

Men må nok få han med å se på vogn, for å få overbevist han om den jeg vil ha :)

Mamma til Novembergutt -12, lillesøster ventes i april/mai - 15

Henni penni jeg også står for det meste selv. Men koser meg med det jeg :) tar litt etter litt nå fremover :) noen som selger rimlige babynest?

Jeg begynte å hamstre inn for 7 år siden når vi started prøvingen fordi jeg trodde jeg skulle bli gravid på 123 som med førstemann.
Så det vi kjøpte da har stått inne på et rom.
Nå er det litt deilig å tenke på at det eneste jeg mangler er vogn og stellebord til badet pluss klær. Så slipper jeg på en måte så mye utgifter på engang denne gangen :)

Jeg har faktisk ikke kjøpt noe enda, men skal til utlandet snart så kjøper nok en del der :)

Vi har vært veldig heldig med gaver fra familien, så vi har fått seng, stellebord, vogn og bilstol. Jeg har også en venninne som spurte om hun skylle sy en babynest, så er veldig takknemlig for det.

Regner forøvrig med at vi snart kan handle en del lure ting på salg :)

Termin 10.mai, har det meste etter storebror av de store tingene. Vi trenger vel egentlig kun bilstol (og klær da det er lillesøster som kommer nå) pluss mye annet som jeg ønsker, men ikke noe stor nødvendighet egentlig (hysj, det må ikke sies høyt;p)
Blan annet veldig lyst på ny vogn;) Litt vogndilla, storebror hadde ikke mer en 6stk tilsammen på 2år;)

Vi begynner når vi vet hva vi har fra før av, men tidligst i februar, siden mannen da har begynt å jobbe for Barnas Hus og vi får rabatter på alt. :)

Har det meste fra før, men siden minste ennå bruker tingene, som bilstol og sprinkelseng, må vi kjøpe litt likevel.
Vi kjøper da større bilstol, og en juniorseng, og da får babyen arve det minste bilsetet og sprinkelsengen. :-)

Har allerede kjøpt litt klær, siden det blir annet kjønn nå enn de to vi har fra før. :-)
Har også kjøpt vippestol i "riktig" farge, og skal snart bestille vogn siden vi nå må ha søskenvogn. :-)

Jeg mangler ingenting. Har det viktigste igjen etter lillemor. Får også arve klær av min søster. Det eneste vi manglet var vognbag, og det kjøpte vi før jul pga den fargen var en utgående modell, og vi fikk den billig.

Her har vi begynt å handle inn en del allerede. Mest fordi vi synes at det er så koselig <3

Vogn- bugaboo buffalo er bestilt
Bilstol og ammepute får vi av søsteren min.
Stokke sin badebalje er kjøpt inn.
Masse klær, håndklær og helsetepper.

Seng skal vi kjøpe på ikea, med madrass osv :) Føler tiden fremover kommer til å gå kjempefort.

Sent from my iPhone using BV Forum

Back
Topp