Når begynner dere å spise på julaften?

Ønskebarnnr2

Gift med forumet
Da tenker jeg på middagen. Vi skal være hos svigers i år å de ville begynne å spise kl. 16, men det syns jeg er litt vel tidlig på julaften. Men de var redde det skulle bli for seint for dattera vår på 3,5 år å spise seinere. Så jeg sa at kl. 17 passer fint da. Men føler ofte at middagen blir litt forsinket på julaften, at man ofte sier kl. 17, men så blir det nærmere 17.30.

Så når spiser dere middagen på julaften?
 
17.05

Vi sier 17, men vi vil høre julen ringes inn på radio og vi vil ikke høre nyhetene kl 17 (etter det året den innledet med at en mann i området hvor vi bor var drept i en trafikkulykke julaften formiddag, så har vi valgt å slå på radioen når nyhetene er over
 
Jeg har invitert til kl 17. Synes 16 er tidlig, men har gjort det noen ganger da jeg har feiret med familiemedlemmer som har små barn. Men i år er alle barna fra 12 og opp. Så da blir det kl 17. Liker å ha en lang og god morgen og ha litt kosetid
 
Tven står på og vi begynner ca når sølvguttene synger julen inn klokken 17 :)
 
Vi spiser kl 16 siden dersom det blir for sent for yngste blir han veldig grinete og mellomste er A-menneske og vil i seng tidlig
 
Kl 17, uten unntak :)
 
Kl 17, når sølvguttene synger julen inn :)

Vi spiste kl 17 2 år på rad, da barnet var yngre og måtte være i seng kl 19 :D
 
Kl 17. I fjor ble det kl 16. Barna er 1,5 år og 2,5 år. De skal få sove så lenge de vil på luren sin i morgen, slik at de holder ut litt lenger på kvelden. Legger seg vanligvis kl 19.
 
Vi begynner 16. Da får barna vært med, og samtidig vært opplagt til både middag og gaver. :)
 
Klokken 17. Jeg blånekter å spise både tidligere eller senere.
Selv når ungene var små så var det kl 17. Tok da heller litt pakker og slikt før maten. ;)
 
Etter kirken tidligere i år pga fireåringen og jeg vil ha pakkene etter middag, spørs om jeg får viljen da svigers har en tendens å blande seg i slike ting og nytter ikke å snakke over hode på en som er fire og forstår alt..

Hater virkelig hater når besteforeldre synes synd på barna og begynner å blande seg inn i oppdragelse og grenser...
 
Jobber til 16 og burde være hjemme litt før 16.30, de hjemme burde klare å ha maten varm til jeg kommer hjem så en gang mellom 16.30-17
 
Tror det blir 16 i år, siden vi skal til svigers. Jeg er vant med mellom 17 og 18, men i år skal vi hjem til lillemanns leggetid så flytter den til en time tidligere. Neste år skal vi være her hjemme, så da blir det tidligst 17 igjen. :)
 
Back
Topp