Når begynner dere å spise på julaften?

Som regel kl 17. Men en søster som er litt treg til å komme. Så må vi vente på ho. Så ofte vi spiser 1720 istedenfor. I år skal vi spise 1630. Pga lillegutt
 
Vanligvis kl 17, men i år blir det kl 16 pga mange små barn tilstede. Tar alltid pakkene etter middag, og har ingen vane for å åpne gaver annet enn på julaften, så det tar jo litt tid. Gjør oss ingenting om vi strekker leggetiden til barna både 2 og 4 timer da, vi ser an humøret..
 
Før barn kl 17 etter vi fikk barn kl 16. Går nok tilbake til kl 17 når barna blir større. Her går det ikke ann å forskyve leggetiden uten at det går utover nattesøvn så for barnas del holder vi på vanlig middags tid.
 
Prøvde meg på å invitere til middag kl 16, pga det ikke skulle bli så sent for barna. Det gikk visst ikke, for middagen skulle være kl 17 når jula ringer inn, så da ble det visst kl 17 da :D
 
I 16.30-17.00 tiden sånn ca :)
 
Hjelpes...

Her var det morgen klokka 5 i dag... er velsignet med ei på 4 som aldri har trengt mye søvn. Så selv om hun la seg rundt 20.00 i går kveld så var hun lys våken og opplagt klokka fem i dag. I tillegg er hun syk og hoster og nyser i ett sett, hoster på oss alle sammen så vi blir nok syke alle mann.

Amma babyen sånn 5-6 ganger i natt også. Når 4-åringen kom opp og ropte at nissen hadde vært her våknet babyen også og nektet å sovne igjen.

Så jeg sitter her og er så trøtt at jeg vet ikke opp ned på meg selv (vært mange dårlige netter på rad), og håper det blir kveld snart så jeg kan sove mer :p

Uansett er det uaktuelt for oss å vente helt til 17.00 med middag. Blir vel i 14-15-tida. Fordelen med å være bare oss.

Men jeg har mest bare lyst å daffe og sove i dag. Men jul er det og jul blir det :)

God jul!
 
Vi sier alltid kl 17, men det blir alltid mer mot 17:30.
 
Hos besteforeldre kl 17
Hos mor og far, når maten er ferdig....alt mellom 18-19.
Hjemme hos oss....når vi dævver av sult ... alt mellom 17-19 .
 
I år er det første gang vi har ventet til nærmere 17 før vi spiser.
Vi har spist både kl 15 og 16 tidligere når ungene var mindre fordi vi ikke kunne drøye leggingen så mye.

Men nå er de 6 og 9 og kan fint drøye leggingen noen timer.

Ble vel leggetid kl 22 og 22.30 på dem i dag. Da var de trøtte
 
I år ble det 16.30 for å rekke gaver før vi måtte kjøre hjemover...
 
17-1730. Skal være hos pappa neste år og kommer til å be om middag kanskje i 16-tiden senest grunnet ettåring.
 
Vi spiste 15:30 (planen var 15), for at de små også skulle få kose seg både før og etter middagen. Vår lille på nesten 1 år blir veldig grinete når vi går over leggetid, så vi kjørte hjem når det var leggetid (hun var da i seng ca 1 time senere enn vanlig, siden vi måtte kjøre i 1 time, men sovnet i bilen og).
 
Back
Topp