Når begynner dere å ordne klart alt?

Tenke at d blir nok i august/starten av september, termin 25.september. men d meste e i hus ihvertfall av de større og dyrere tingan...pluss at klær har vi etter storesøstera...men e div små ting igjen å handle, som nok blir kjøpt litt etter litt når vi kommer over d ;)

Hmm, blir sansynligvis til at jeg vasker klærne i begynnelsen av juli tenker jeg. Sengen har jeg tenkt å skru opp når vi kommer hjem fra ferie i begynnelsen av august. Jeg har tatt av plasten på madrassen da, synes det er greit at den får stå en god stund til lufting. Sengetøy ligger vasket i skapet, så drar jeg på lakenet på 30 sekunder når riene starter.

Tenkte å gjøre klart det meste i sommerferien: juli/august.. Har termin 3.september:) seng er oppe, men ikke gjort klar, klær vaskes i ferien og vogn settes opp:) kommer nok til å ha alt klart i midten av august:D

Begynner nok i starten av august

Har begynt å rydde litt og organisere nå slik at storebror kan flytte inn ilag med søsteren sin. Da kan jeg begynne å rive tapet og gulv på det gamle rommet hans og få ordnet det klart til lillebror i juli. Etter det er det bare til å kjøre på med resten ;)

Vogna er montert, men satt i kjelleren. Senga monteres i sommerferien og vogna tas frem slik at vi kan øve med kattene til å ikke gå oppi. Klær i 50-62 og sengetøy vaskes sikkert i permisjonen. Er jo ikke såå gøy å vaske klær så blir der nok det siste som blir gjort klart.

Har satt alt på plass for jeg har en 3åring som sier det er sitt, så da må jeg venne henne til det at hun ikke får bruke tingen ;) har en gynge i stua som alle 3 barna bare må gynge på, så håper jeg får lært di at de ikke får gynge på den før lillebror kommer :)

Tja, midten av august? Har termin 20.sept, sambuaren begynner i ny jobbperiode i slutten av august, så kan vere greit å få skrudd sammen ting før han begynner på jobb igjen. Så kan eg heller eg her og dille når eg går ut i permisjon :)

Jeg planlegger å rydde plass til babysenga inne på vårt soverom i løpet av ferien. Etter det er gjort kan jeg begynne å finne fram vogna og arveklærne for å se hva vi har og hva vi må kjøpe. Har lyst til å ha ting klart fra litt ut i august. Kjenner jeg meg selv rett så blir nok mye gjort i siste liten!

Mannen skal pusse opp storebrors og kommende lillebrors rom i begynnelsen av juli, så etter det blir det nok å lete frem de små str igjen fra kjelleren :) Storebror fikk så mye tøy at mye av det er helt ubrukt. I tillegg la han på seg en kilo hver fjortende dag, så alt ble for lite så fort ;P Så har i grunn nesten ikke handlet inn noe nytt, bare småtteri jeg ikke kunne dy meg fra. Med storebror tror jeg alt var klart i uke 30 omtrent haha. Inkl fødebagen. Bleier lå på geledd i stelleskapet etc... Hehe
Litt bedre tid nå, men må innrømme jeg liker å ha ting i orden/under kontroll. Man vet jo aldri når det setter igang.

Last edited:
Uff, kjenner faktisk jeg begynner å bli litt stressa! Pga, risikosvangerskap så blir jeg mest sannsynlig lagt inn på pasientsykehus om 10 uker (i uke 35), og jeg har faktisk ikke kjøpt inn en eneste ny ting til lille frøkna! Har alle de store tingene (vogn, bilsete, voksipose, seng), men klærna er ikke sortert, og jeg har ikke oversikt over hva jeg trenger! :) hun kommer mest sannsynlig til å være ganske lita, så til sykehuset tror jeg at jeg skal ha med litt prematurklær! :) nå er der snart sommerferie, så da kan jeg begynne å forberede litt! Gleder meg!

Jeg har ordnet litt underveis egentlig. Lagt ferdig på senga, men det er bare for at det klør i fingrene og fordi min mor kom på besøk i går. Hu har nemmelig kjøpt alt av dyner,puter,laken, osv så måtte bare vise hvor fint det blir :) men blir å pakke bort alt å ta det frem igjen når lille melder sinn annkomst <3 I dag skal mannen og jeg se på vogn igjen endelig :) Har nesten ingen klær da :-O noen pysjer, noen bodyer, strømpebukser og bukser, vasket å ligger i skuffen. Trur vi blir å vente til lille kommer med å kjøpe mer. Vet jo ikke hvor liten eller stor han blir.

Vi skal handle inn resten nå i juni, juli. Så skal vi male ferdig i Juli. Og setter opp møblene i august. Sengetøyet blir nok klart i slutten av august. Og klær har jeg smått begynt å vaske allerede:P

Vi har ferie i juli, og kommer nok til å male barnerom og handle inn det som mangler da. I august kommer jeg til å vaske klær og sengetøy, og gjøre klart det aller siste. Gleder meg :) Har termin tidlig i september.

Vi har satt sammen vogna alt, også har vi satt opp en kommode på badet som skal bli stelleplass. Kommer til å bruke resten av juni og juli på å bli ferdig med innkjøp, og så blir det vel til at vi setter opp senga og gjør klar vogna til bruk i august. Klesvasken tror jeg at jeg kommer til å begynne med nokså snart og ta litt og litt etterhvert utover sommeren, bare deilig å ha det gjort, tenker jeg! Har fri helt frem til fødsel, så noe må jeg jo bruke dagene på også :P

Begynner med det når permisjonen starter 12 august, om han kommer mye tidligere så vil han uansett ikke kunne bruke klær ene eller komme hjem med en gang, så stresser ikke. Er ikke alt klart til jeg føder, så får jammen meg samboeren min styre på mens jeg ligger på barsel :p

Eneste jeg må gjøre nå snart er å male vuggen, slik at den får luftet seg skikkelig før babyen skal ligge I den:)

Vi har begynt å pusse opp rommet nå, da det skal rives noen vegger o.l, så skal jeg male når vi kommer hjem fra ferie =) Regner med å ha alt klart til ut i august :)

Back
Topp