Når begynner dere å handle inn babyutstyr og babyklær?

Kjøpte et par nøytrale plagg når jeg bikket 12 uker :)
Syntes det er koselig og se på de og glede seg :) Ellers så kommer jeg til å vente til vi vet kjønn!

Vi har også endel etter storebror, og resten skal jeg prøve å vente med til salget etter jul :)

Har ikke kjøpt noe, og trenger alt! Trodde ikke jeg kom til å få fler barn, og solgte alt. Ble knust av å bli minnet på det hver gang jeg så vogn, sete osv. Begynner nok å handle etter oul ♡

Oi, hvilke tydelige tegn kan man se nå? For du er ikke 12 uker enda?

Nei, fosteret ble målt til 10+2 på ultralyden. Jeg fikk også se knerten i 3D, og da var det ganske tydelig at det var noe mellom beina. Han sa: "Du ser vel hva jeg ser, men jeg sier ikke noe mer enn det". Men jeg velger å ikke ta det som en 100 % bekreftelse. Det er vel rundt nå kjønnet bestemmes, og denne "tappen" kan vel også trekke seg inn. Så vi får bare vente og se til oul :) Det viktigste for meg på tidlig ul var å se at alt var i orden, og finne ut om jeg faktisk var lenger på vei enn hva legen mente :)

Nei, fosteret ble målt til 10+2 på ultralyden. Jeg fikk også se knerten i 3D, og da var det ganske tydelig at det var noe mellom beina. Han sa: "Du ser vel hva jeg ser, men jeg sier ikke noe mer enn det". Men jeg velger å ikke ta det som en 100 % bekreftelse. Det er vel rundt nå kjønnet bestemmes, og denne "tappen" kan vel også trekke seg inn. Så vi får bare vente og se til oul :) Det viktigste for meg på tidlig ul var å se at alt var i orden, og finne ut om jeg faktisk var lenger på vei enn hva legen mente :)
Ok, trodde ikke de så det så tidlig, men spennende da :)

Har vell alt utenom søskenvogn og en babyseng til med tilbehør.. har alt av tøy til ett kjønn, men blir det motsatt denne gang må vi nok handle litt.. men det blir ikke før etter fødsel, da vi ikke skal vite kjønn..:) men babyens aller første antrekk må vi nok uansett handle, og det blir etter oul :) og kanskje jeg skeier ut litt på romjulssalg ;)

Kjønnet er bestemt den dagen egget blir befruktet

Tapp er det uansett.
Hva som kanskje kan gi en liten indikasjon på kjønnet er evt vinkelen på tappen og da er det ca. 60% sjanse for at det er riktig i uke 13. Så det ville jeg ikke lagt noe i altså :/
Jeg har hørt om "jentetapper" som er gutter og omvendt. Så det er bare en teori kaldt "the nub theory"
Denne legen burde nok ikke sagt noe. Det gir bare falske forhåpninger.

Tapp er det uansett.
Hva som kanskje kan gi en liten indikasjon på kjønnet er evt vinkelen på tappen og da er det ca. 60% sjanse for at det er riktig i uke 13. Så det ville jeg ikke lagt noe i altså :/
Jeg har hørt om "jentetapper" som er gutter og omvendt. Så det er bare en teori kaldt "the nub theory"
Denne legen burde nok ikke sagt noe. Det gir bare falske forhåpninger.

Min eneste forhåpninger med ultralyden var å se at alt var i skjønneste orden, og hvor langt jeg egentlig var på vei :) Hvilket kjønn er ikke så viktig for meg. Dette barnet er sterkt ønsket uansett hva det viser seg å være :) Men det blir selvsagt spennende når vi endelig får vite hva det er inni der :)

Min eneste forhåpninger med ultralyden var å se at alt var i skjønneste orden, og hvor langt jeg egentlig var på vei :) Hvilket kjønn er ikke så viktig for meg. Dette barnet er sterkt ønsket uansett hva det viser seg å være :) Men det blir selvsagt spennende når vi endelig får vite hva det er inni der :)
Det er klart det :)
Jeg lot meg bare provosere av legen som har uttalt seg om noe som han tydeligvis ikke har kunnskap om! :p grr.. sender hormoner på han!! ;)

Haha ;) Send i vei!

Jeg skal ikke tilbake dit for å ta ultralyd for å si det sånn. Stressende lege som var opptatt av sitt fancy utstyr. Men som sagt fikk jeg se det jeg kom dit for å se, og det var det viktigste :)

Tenker jeg begynner å handle litt etter jul kanskje =) Da vet jeg hva det er, og begynner å bli rund og god vil jeg tro. Blir det gutt, trenger vi ikke så mye, så det blir nok mest koseshopping =)
Men er litt spent på om jeg klarer å vente så lenge, for må innrømme at det klør litt i fingrene etter å handle klær :P

Hadde ikke tenkt å kjøpe noe før etter ul, men var på janus sitt fabrikkvareutsalg og det var jo så billig der så det ble noen fulle poser med mye fint tøy:)

Har masse fra de 2 første. Så alt vi egentlig trenger er vogn. Ellers blir det vel litt nøytrale klær, da vi tror vi ikke skal vite kjønn. Tenker også på nytt Stellebord da det vi har hatt til de 2 første holder på å ramle fra hverandre. Må nok også ha en kommode til babyens klær.
Blir nok ikke å handle før på nyåret. Da er det salg!

Her trenger vi ALT! Kommer en liten attpåklatt og har ikke mye liggende for å si det sånn.
Vi skal ikke vite kjønn, så alt blir handlet i nøytralt. Men har enda ikke bestemt noe når..
Kommer vi over noe søtt så kjøper vi vel :D

Back
Topp