Når begynner dere å handle babyutstyr?

Her har vi en del etter de tre andre, men må kjøpe litt da vi har solgt litt ting også, som feks bilstol og seng. Blir ikke til at vi kjøper noe særlig før ette UL :) :happy8

Det tar vi ganske rolig. Har en del fra før av etter våre 2 barn, samtidig som en del babyutstyr også ble solgt unna da vi trodde vi var ferdige å lage barn :wacky: Men jeg skal følge litt med på gode bruktkjøp og mulige salg de neste månedene.
Vi har også solgt/gitt bort mye, men så bestemte vi oss for en nr 3 likevel. Litt klær i de minste størrelsene må vi ha siden nesten alt er gitt bort, men må nesten vente til vi vet om det er gutt eller jente. Så kan det jo være koselig med litt søsknmatch med de to eldste

For dere førstegangsmødre, det er bestillingstid på mange vogner, så om du vil ha den klar før babyen kommer bør den bestilles to måneder i forveien. Ellers har de store kjedene ofte tilbud som er verdt å følge med på.

Hvor handler dere babysengen og kommode. Synes IKEA eller barna huset har lite tilbud. Ønsker seng som kan åpnes på side og stabilt kommode

Har det meste fra førstemann, så om det kommer ei jente ut så blir det vel litt mer klær etter fødsel

Ikke helt enda, kan nok hende vi begynner sånn smått å kjøpe inn noe etter uke 12

Bestilte visst ny vippestol i helgen da jeg kom på at vi kvittet oss med den vi hadde til minstemann... :smiley-bounce022 Måtte selvfølgelig kjøpe litt annet stasj når jeg først var i gang og plutselig hadde jeg svidd av 5K..:excited001

Bestilte visst ny vippestol i helgen da jeg kom på at vi kvittet oss med den vi hadde til minstemann... :smiley-bounce022 Måtte selvfølgelig kjøpe litt annet stasj når jeg først var i gang og plutselig hadde jeg svidd av 5K..:excited001

Totalsummen går litt for fort oppover når man bare skal ha "litt til" :P Koselig med handling :)

Etter fin ultralyd idag så frister det veldig å shoppe. Spesielt når jeg er så dårlig at jeg ligger i senga :hilarious: :dead:

Vi har egentlig det meste etter to stk. Mangler seng. Det blir nok handla inn i månedene rett før. Også fikk jeg låne elastisk sjal og babygym til de to andre, så blir enten å låne det igjen eller så må jeg kjøpe det også.

Jeg har veldig lyst til å kjøpe meg sånn bbhugme gravid- og ammepute da. Det har jeg hatt lyst på til og nå mens jeg ikke har vært gravid.

Er det noen som har begynt å handle inn litt klær eller utstyr? Vi får barnevogn og bilsete av svigers og foreldrene mine. Nå er det bare og bestemme seg for hvilken vogn.

Kjenner jeg er litt overveldet og ikke vet hvor jeg skal starte. Men handlet litt nøytrale klær (vet ikke kjønn enda) i dag og det var så stas. Spesielt når hun som jobbet spurte om det var gave og jeg endelig kunne svare nei :Heartred

Noen som har vårbaby fra før av og har noen tips til must haves?

Har bare kjøpt eit sett med body og bukse i nøytral farge foreløpig, og tenkte å kjøpe meir etter neste ultralyd! :love2 Og kanskje sjå om det kommer Black Friday tilbud xsmile6

Jeg har kjøpt meg bbhugme-pute og sydd ett antrekk til babyen, men ellers ikke skaffet noe nytt enda :) Tenker å sy fler bodyer og bukser i de minste størrelsene (når jeg får litt overskudd igjen). Blir kjønnsnøytralt frem til vi får vite kjønn, så får vi se etter det om jeg får sy blonder eller om det blir å gå all in på søskenmatch til tre gutter <3

Er det noen som har begynt å handle inn litt klær eller utstyr? Vi får barnevogn og bilsete av svigers og foreldrene mine. Nå er det bare og bestemme seg for hvilken vogn.

Kjenner jeg er litt overveldet og ikke vet hvor jeg skal starte. Men handlet litt nøytrale klær (vet ikke kjønn enda) i dag og det var så stas. Spesielt når hun som jobbet spurte om det var gave og jeg endelig kunne svare nei :Heartred

Noen som har vårbaby fra før av og har noen tips til must haves?
Skjønner det godt, hadde det likt med førstemann (16mnd nå). Så mye man «må» ha og hva er best?! Veldig mye kan man vente med til man ser behovet er der, så kan man bestille/handle i butikk. Men hvis du føler at du ønsker deg noe sterkt anbefaler jeg deg å kjøpe det raskt om du ser behovet. Jeg var litt i tvil om å kjøpe meg cozyfix ammepute pga pris og jeg allerede hadde en annen, så jeg ventet litt, men den reddet meg de første mnd!

Første er født på slutten av våren/begynnelsen av sommeren, syntes det var greit med noe varmt tøy, men ellers trillet vi ikke lange biten i begynnelsen, så trengte ikke så mye strikkaklær som vi hadde. En god vognpose er gull. Fornøyd med babynest og vippestol, vogn og bilstol selvfølgelig. Ellers er det ikke så mye jeg kommer på som vi måtte ha. Blir fort fullt i huset med vogn, vugge, babynest, seng, bedside crib osv (snakker av erfaring) :smiley-ashamed004 kommer helt sikkert på noe mer etterhvert, men dette er det første jeg tenkte på:D

Vi kjøpte barnevogn brukt i forrige uke. Det er det første vi har kjøpt. Har det ikke veldig travelt, men vi har jo ingenting, så alt må kjøpes.

For oss er det første barnet, så vi har INGENTING! Jeg tror jeg tar det litt som det kommer, følger med på om de tingene jeg tenker å kjøpe kommer på Finn eller på salg. Kanskje man kan håpe på noe gode black-friday tilbud, eller romjulssalg :D
Tenker det samme som deg :happy:

Det einaste som er blitt kjøpt inn her er ei bbhugme pute. Ei venninne har ei lita seng til å ha ved siden av senga ho skal selje oss.

Eg og sambuaren har blitt einig om at vi ikkje kjøpe noko til babyen før etter rutine ultralyden.

Må kjøpe bilstol, bedside crib og barnevogn. Tenker å følge med på black friday og januarsalg. Skal nok få arve en del klær :happy:

Kjøpt en nøytral body og litt småtteri, men blir nok ikke til at vi kjøper så mye før etter OUL i hvert fall. Trenger jo litt siden det er første barnet. Får barnevogn av mamma. Prøver å finne litt av det vi ønsker oss brukt :)

Back
Topp