når begynne med mammaklær?

snarttobarnsmamma

Flørter med forumet
når er det vanlig å begynne å bruke mammaklær egentlig? for min del er det vel mest snakk om buksene i starten da jeg har mye store overdeler.. :) dette er min første gang, så er helt blank på slikt, vurderer å bestille noen shortser allerede nå!:)

Når du føler det er ubehagelig med de buksene du har fra før:) noen bruker ikke mammaklær i det hele tatt. Jeg begynte i uke 11 sist fordi det var ubehagelog med stramt over magen når jeg var kvalm. Har ikke tatt de frem enda, går mye i joggebukse, treningsbukse og en "finere" bukse jeg har som er passe vid i livet. Men mammabukser er fantastisk deilig!!:D

Jeg begynte vel å gå en del i joggebukser og lignende i uke åtte! Passet mine vanlige bukser fint! Men var veldig ubehagelig å bruke de! Kjøpte meg en mamma bukse sist helg, og må vist bare kjøpe flere! :) tror jeg enda hadde kommet oppi de vanlige buksene mine men frister lite når det er så ubehagelig ;) men bruk vanlige så lenge det er behagelig du! Tror ikke det er noe fasit svar :)

Jeg har noen yoga bukser fra h&m som er helt supre :) i tillegg har jeg noen mamma thigtser å ellers store joggebukser :p
Er enormt ubehagelig når noe presser på magen :)

Måtte kjøpe en mammabukse her forrige dagen, er 11 uker nå.
Med de 2 andre så hadde jeg ikke behov for det før ut i uke 25 +- ca :p

Oki, men da er det ikke uvanlig å begynne såvidt nå!:) (9+0).. Per nå kjører jeg strikk på knappen i de vanlige buksene nettopp fordi det er litt ubehagelig om det strammer :)

Jeg bruker mammabukser nå :)Har brukt det siden uke 8... veldig behagelig for mage!!! :) er nå uke 10 :)

Jeg byttet til mammabukser sist uke, det var utrolig deiligt. Slippe at det strammer på magen. Er 8+4, men hjalp mest mot kvalmen for min del.

Kjenner jeg trenger å få meg noen mammabukser. Har ikke orket å gå i vanlige bukser siden uttak (IVF), så har kun gått i skjørt og kjoler. Selv en del av dem gjør vondt nå, og den største tightsen begynner å bli litt småtrang.

De fleste buksene mine var trang i slutten av uke 8, begynte da med mammabukse. Orket ikke bruke pengene på vanlig bukse, for det er jo ikke akkurat slik at jeg blir mindre da :-P
Og jeg klarer ikke ha noe som strammer over magen heller, blir da kvalm.

Har så smått begynt å bruke mammabukser for jeg får omtrent ikke kneppet igjen de vanlige buksene, passer ei dongeribukse i stretch, men den er stram og. De er litt slakke da, så bruker de ikke hvis jeg skal gå masse, men er mest ubehagelig å bruke de vanlige hvis jeg skal sitte lenge. Så bytter litt mellom mammabukse og hårstrikk i knappen avhengig av hva jeg skal :P Kan liksom ikke kjøpe vanlig bukser i en større størrelse heller, det kommer jo til å se forrferdelig rart ut på beina. Ikke at jeg gidder å bruke penger på det heller...

De fleste buksene mine var trang i slutten av uke 8, begynte da med mammabukse. Orket ikke bruke pengene på vanlig bukse, for det er jo ikke akkurat slik at jeg blir mindre da :-P
Og jeg klarer ikke ha noe som strammer over magen heller, blir da kvalm.

Jeg blir også kvalm hvis jeg føler det strammer over magen.. Jeg måtte til og med løsne strikken i jakka eller åpne den, for jeg brakk meg hvis jeg beveget meg for mye.. :-P

Jeg burde vell begynne med mammabukser nå.. blir så uvell når noe trykker på magen.. bruker foreløpig strømpebukser og lange gensere. . Og så har jeg nien bukser med høyt liv som jeg enda kan bruke.. men de passer ikke så godt..

Kjøpte ingen mammaklær i forrige svangerskap. Men denne gangen blir jeg nok nødt til det, er 13 uker og det strammer allerede :p

Jeg klarer ikke ha noooe nært magen min, så selv en mammabukse blir for ille. Jeg går med buksene jeg har fra før av, som er lav i livet også dropper jeg å kneppe igjen :p

jeg har allerede bestilt en bukse, uvant og måtte bestille så tidlig, for i forrige graviditet behøvde jeg ikke før jeg var godt over halveis, men så har jeg bare sånne her treggings eller hva det heter nå og der fins det ikke noe knapp å åpne:O

Jeg tenkerne bruke de vanlige klærne mine så lenge som mulig, men må åpne knappen i buksene på ettermiddagene/ kveldene etter jobb da trenger magen fritt spillerom :happy:

Jeg tenkerne bruke de vanlige klærne mine så lenge som mulig, men må åpne knappen i buksene på ettermiddagene/ kveldene etter jobb da trenger magen fritt spillerom :happy:

Enig :P Flere som ser ut som de er hvertfall 5 mnd på vei på kveldene?

Enig :p Flere som ser ut som de er hvertfall 5 mnd på vei på kveldene?

Ja, to vidt forskjellige mager på morgen og ettermiddag :joyful:
Syntes nesten ikke om morgenen, og ser skikkelig gravid ut på kvelden.

Jeg får igjen buksa om morgenen, men blir til at jeg tar kjole ellers får jeg veldig rar sittestilling utover dagen på jobb..
Er 11 uker på vei

Back
Topp