Når barna deres sin egen mobil?

Mange år til, men hun får i forbindelse med når hun begynner gå hjem selv.
 
Eldste fikk når han var 8.
 
Fikk til 6-årsdagen, fordi han ønsket seg epleklokke. Går til og fra skole/SFO på egenhånd. Vi har ikke hustelefon, så synes det er greit å kunne ha kontakt ved behov...
 
Eldste mi fikk da ho ble 9 år.
 
Sønnen vår får mobiltelefon til jul i år. Han er 7 år. Tenkte egentlig vi skulle ha ventet litt, men han har sånn smått begynt å ta bussen hjem litt av og til og er da hjemme alene litt før jeg kommer hjem og jeg tenker da at det er greit at han har muligheten til å få tak i meg hvis det skulle være noe. Og omvendt, at jeg kan få tak i han om han blir forsinket hjem fra skolen eller SFO eller hva det måtte være :happy:
 
10,5 år. Var i slutten av 4.kl og ferdig med sfo, så greit å kunne sende mld eller ringe til meg etter han hadde gått fra skolen hvis det var npe før jeg kom hjem
 
De andre har fått fra de er ganske unge, men ikke nødvendigvis smarttelefon typen iphone osv... Vi har barn som reiser langt med fly/tog/buss til samvær og det er en trygghet for oss alle å kunne ha kontakt underveis :)
8 åringen vår (snart 9) fikk sin første iphone nå til jul :)
 
De andre har fått fra de er ganske unge, men ikke nødvendigvis smarttelefon typen iphone osv... Vi har barn som reiser langt med fly/tog/buss til samvær og det er en trygghet for oss alle å kunne ha kontakt underveis :)
8 åringen vår (snart 9) fikk sin første iphone nå til jul :)

Skjønner jeg godt. Hadde vi hatt barn som reiste alene hadde de også fått mobil før :)
 
10 års alderen, men har en gammel mobil som "hjemmetelefon" til 8 åringen hvis hun kommer hjem fra skolen vi ikke er hjemme på en liten stund. Hun kjenner seg tryggere når hun kan ringe.
 
Det har jeg ikke tart stilling til enda. Prøver nok å vente så lenge som mulig. :)
 
Back
Topp