Når barna deres sin egen mobil?

Eldste fikk i 9 års gave.

Mellomste fyller åtte på nyåret og får muligens da, men det er ikke sikkert. Det handler mest om når de har bruk for den (=går hjem fra skolen uten at noen er hjemme etc)
 
Er lenge til eldste her på 7 får mobil endå. Kanskje når ho er 10. Men helst vente litt lenger :)
Ho har smartklokke
 
Eldste fikk egen da han var 7.5. Da gikk han hjem fra skolen alene og var en liten stund alene.
Hadde hatt min gamle et halvt års tid av samme årsak, men den klikka plutselig.

Yngste på snart 6.5 har ikke. Eller hun har min gamle, uten simkort. Bruker den aldri
 
8 år var nr 1. Hu andre arva hu første sin. Så hu fikk når hu var 6 år. Men hu var ikke klar. Så den har vi enda liggende gitt. Hu blir 8 år nå på mandag. [emoji4]
 
Vi vurderer når hun er 10 år. Vi ser ikke behovet, for hun må forstå ansvaret og hva man har en telefon til. Nå tror hun at det er bare til spill, så da blir det uaktuelt.
 
Har ikke mobil enda da det ikke er behov.
Men nå har vi kjøpt hus på landet og eldste får lang vei å gå til/fra skolen, så mulig det blir tlf rundt 8 1/2 årsalderen.
 
Han skal få mobil når han begynner på skolen så han kan kontakte meg om han vil være med noen hjem, at noen blir med hit osv
 
8,5 år. Da var jeg lei av å ringe byen rundt for å finne han etter skoletid. Fikk en telefon med kun ringe og SMS funksjon: kjøpte seg iPhone til 10 års dagen.
 
Venter til 10 års alder.
 
Hun fikk når hun ble 7 fordi hun var hjemme alene en time før jeg kom fra jobb.

Fikk min gamle , hadde ikke jeg hatt gammel tlf , hadde det sikkert blitt noe senere .
 
Back
Topp