Når bør man begynne å kjøpe inn div utstyr?

Kattedamen83

Flørter med forumet
Jeg har begynt å titte på hvilke ting vi skal kjøpe inn (spesifikke merker/produkter) og har bl.a. lagt inn søk på Finn. Vil gjerne kjøpe en del utstyr brukt og kjenner jeg blir litt stresset når det ene etter det andre jeg har favorittmarkert blir solgt. :nailbiting: ;) MEN jeg er jo ikke så langt på vei enda, bare 13+6, så det er kanskje litt tidlig?

Syns man kan kjøpe ting når man vil jeg, spesielt når man vet hva man vil ha. Vi begynte å kjøpe litt klær ogsånn fra uke 8, er nå i uke 14, og er vel på tide å begynne å gjøre litt research på de større tingene og finne ut hva vi vil ha. Har lyst til å få tak i så mye som mulig brukt, og de neste månedene kommer det vel en del salg i butikkene, så tenker det er greit å vite hva man skal se etter så man kan slå til på kuppene man finner :happy: Er vel også greit å spre ut innkjøp litt så man ikke bruker kjempemasse penger i 3. trimester :p

Kjøp når du vil! Hvis du vet hva du vil ha så kjøp det når du kommer over salg og gode tilbud.
Jeg planla å kjøpe mye brukt sist, endte opp med å heller kjøpe alt på salg og fordelte det utover ukene. Begynte vell innkjøp fra uke 20, men det var bare helt tilfeldig.

Syns man kan kjøpe ting når man vil jeg, spesielt når man vet hva man vil ha. Vi begynte å kjøpe litt klær ogsånn fra uke 8, er nå i uke 14, og er vel på tide å begynne å gjøre litt research på de større tingene og finne ut hva vi vil ha. Har lyst til å få tak i så mye som mulig brukt, og de neste månedene kommer det vel en del salg i butikkene, så tenker det er greit å vite hva man skal se etter så man kan slå til på kuppene man finner :happy: Er vel også greit å spre ut innkjøp litt så man ikke bruker kjempemasse penger i 3. trimester :p
Takk for svar! Ja, tenkte også at det blir voldsomt for pengboka om alt skal kjøpes omentrent samtidig. Og kanskje det kommer noe spennende på Black Week! Eller høstsalg.

Kjøp når du vil! Hvis du vet hva du vil ha så kjøp det når du kommer over salg og gode tilbud.
Jeg planla å kjøpe mye brukt sist, endte opp med å heller kjøpe alt på salg og fordelte det utover ukene. Begynte vell innkjøp fra uke 20, men det var bare helt tilfeldig.
Takk for svar! Ja, jeg tenker det er smart å spre det litt ut over, og det kommer jo både høstsalg, Black Week og januarsalg. Skal følge med!

Har ei jente på 1år så har det meste, men trenger mulig et stellebord til? Og jeg trenger en sprinkelseng til, og så må jeg selge nåværende vogn (høyt elsket Cybex e-priam) å kjøpe søskenvogn.
Så må det byttes rundt på alle rommene men jeg tror vi tar det i januar’ish. Det blir totalt 3 barn i huset så bonusjenta som bor her anne hver uke flyttes ned, så 1-åring inn på hennes rom og baby inn på 1-årings rom.

Hvis bestillingen blir oppfylt, altså at dette blir gutt, så blir det nok en del shopping (både fra Finn og nytt), hvis det blir ei jente til blir det jo mindre shopping. Blir så klart glad uansett kjønn altså.

Synes det er salg hele tiden jeg, på både utstyr og klær, så ville ikke stresset med akkurat det. Jeg tenker at har man plass til å oppbevare ting er det jo bare å kjøpe. Men de store tingene som vogn, seng, stellebord ol. tar jo mye plass. Kjipt å ha stående i 6mnd. om man feks bor i en mindre leilighet...Det var litt av grunnen til at vi ventet med de store kjøpene til kanskje et par mnd. før termin i de forrige svangerskapene.

Det er dette med plass som får oss til å vente med en del store ting. Men vi har laget en liste over hva vi skal ha. Vogn og seng er kjøpt, men står fortsatt på barnas hus (eller egentlig så tror jeg ikke de har bestilt det inn, men kjøper det inn når vi skal hente det). Klær og småting er kjøpt inn mye av, men større venter vi med. Bor på 90kvm, er 4 her allerede. To bilseter, dobbel vogn osv tar veldig stor plass. Men fra januar tenker jeg at jeg vil begynne å ha ting på plass. Vet aldri når man føder.

Jeg venter bare på å komme meg inn i nytt hus om ca 3 uker å oul om 4 å satser på at de kan se hva som bor i magen så klarer nok ikke jeg å si nei til shopping lysten lenger

Ved et "uhell" kjøpte jeg barnevogn i dag :hilarious: Fant en vogn som var perfekt til den lave høyden min, og det var tilfeldigvis bare én igjen av denne modellen (årets modell er 12 cm høyere), pluss på tilbud! Den var kjempedigg å kjøre, relativt lett å bære, bytte på delene og slå sammen. Klarte ikke slippe den, så jeg måtte slå til :hilarious: 15+0 er litt tidlig for vogn, men når man kommer over sånne muligheter, så..

Ved et "uhell" kjøpte jeg barnevogn i dag :hilarious: Fant en vogn som var perfekt til den lave høyden min, og det var tilfeldigvis bare én igjen av denne modellen (årets modell er 12 cm høyere), pluss på tilbud! Den var kjempedigg å kjøre, relativt lett å bære, bytte på delene og slå sammen. Klarte ikke slippe den, så jeg måtte slå til :hilarious: 15+0 er litt tidlig for vogn, men når man kommer over sånne muligheter, så..
Måtte le, men forstår deg godt! Noen kupp er for gode til å la gå fra seg! Jeg kjøpte stellebord i dag. Kjøpte det brukt og fikk det til en super pris! Hadde sett på et annet i over en uke, men var for sent ute til å få det, så da turte jeg ikke drøye med det andre.

Måtte le, men forstår deg godt! Noen kupp er for gode til å la gå fra seg! Jeg kjøpte stellebord i dag. Kjøpte det brukt og fikk det til en super pris! Hadde sett på et annet i over en uke, men var for sent ute til å få det, så da turte jeg ikke drøye med det andre.
Ja sånn blir det! Vi har sett masse stellebord gratis på Finn, var ett som egentlig hadde ganske perfekte mål som vi gikk glipp av, men syns jo det var litt tidlig. Nå tenker jeg det egentlig er innafor, så vi skaffer vel et snart vi også

Jeg turte ikke kjøpe noe før etter oul sist, men det er jo ikke noe i veien for å kjøpe før.

Denne gangen har vi jo det meste fra forrige, må bare løse vognkabalen etterhvert. Vi har en Uppababy Vista V2 som vi er veldig glad i, og som i utgangspunktet kan bygges om til søskenvogn. Men! Da må minste ligge nederst og eldste må sitte vendt mot oss øverst. Jeg er ikke komfortabel med å ha minste så langt unna, og eldste er nok ikke enig i å ikke ha oversikt.. :hilarious: I tillegg står den som sovevogn i barnehagen nå.. hjemme bruker vi sykkelvogn på tur, en babyjobber på reise eller når vi skal rundt og en diiiger Emmaljunga til soving.

Det jeg faktisk har kjøpt er en badeslynge og et vevd sjal for å prøve det til nyfødt. Har mange sjal i skapet, men ingen som er fine til nyfødt.

Back
Topp