Når åpner telefonen hos ditt legekontor?

8.30-930 er forbeholdt de som må ringe å få akutte timer og så normal telefon etter det.
Aldri trengt akutt time uten at det har vært sykedaggrunn så ikke tenkt på det som et problem

Det er liksom ikke alltid AKUTT, mer det at ringer jeg for å få en time for å se på det utslettet, eller ringer jeg endog for å få RÅD om hva vi skal gjøre med utslettet er svaret i 99% av tilellene en time på dagen.

(EN GANG har jeg opplevd å ikke få time på dagen, da ringte jeg ang en nyfødt med vannkopper. Ikke feber, ingen bekymring, se henne an var rådet fra legen på telefonen. Hun var på legevakta noen dager senere og innlagt dagen etter det igjen, men det viste man jo ikke da.)

Og et utslett er ikke sykedag, hun kan fint gå på skolen. Det klør, men hun kan gå på skolen. (Nå har vi muligens funnet at det kan komme fra da de studerte maur på uteskole og holt papirover for å se om de sprutet maursyre og hun kan vel muligens kanskje ha fått en maur under klærene da... så avventer litt til og ser om det går bort tror jeg.)

Jeg vet ikke når de åpner for telefon, men jeg har fått melding på helserespons 7.38 faktisk, og før 8 flere ganger.

Så mulig de her svarer på alle henvendelser der før de åpner telefonen. Jeg vet de helst vil ha henvendelser på helserespons iallefall.
Lenge siden jeg har ringt om morran.

Helserespons hørtes fint ut :)

Telefontid fra 8.30, men jeg vet at min fastlege er det kl 8 for planlagte timer :p men hun er sånn som aldri er ferdig på jobb

Her åpner telefonen kl 8, sender som regel sms om det meste (som regel flere ganger i mnd). Og om jeg mistenker at vi får time sender jeg sms dagen før, for da får jeg beskjed om timen tidlig evt samme kveld som jeg har sendt sms. Men sikkert ikke alle som har legekontor som både sender sms og ringer så sent som halv ti om kvelden [emoji14]

Ja det er veldig fint. Koster 6,- pr sms man får da, men det er det verdt. Er jo ikke så ofte.
(bortsett fra akkurat nå da for min del)

Vi har besøk legen og da koster det en krone for en kode for å logge inn. Ikke noe problem det men jeg har aldri funnet en ledig time når jeg har prøvd (den viser dagene en mpned frem i tid for egen fastlege samt turnslegen, alle opptatt). Så har jeg ringt og fått en time sånn om tre dager liksom, vl jeg kl 10 eller 13? De legger mao ikke alle timene ut så man får bestille dem (utenom de akutte altså) så da er det jo litt lite vits. De svarer ikke på spørsmål eller noe sånn der, men man kan bestille faste resepter.

Så da er det jo ikke vits i den nettsiden.

Her åpner telefonen kl 8, sender som regel sms om det meste (som regel flere ganger i mnd). Og om jeg mistenker at vi får time sender jeg sms dagen før, for da får jeg beskjed om timen tidlig evt samme kveld som jeg har sendt sms. Men sikkert ikke alle som har legekontor som både sender sms og ringer så sent som halv ti om kvelden [emoji14]

De stenger kl 15 så nei ;)

Etter 15 er det legevakta i nabokommunen som er aktuell frem til kontortid som altså er fra 9 neste morgen. Men jeg ringer virkelig ikke legevakta om et utslett som har vart noen dager altså. Det går en grense.

De stenger kl 15 så nei ;)

Etter 15 er det legevakta i nabokommunen som er aktuell frem til kontortid som altså er fra 9 neste morgen. Men jeg ringer virkelig ikke legevakta om et utslett som har vart noen dager altså. Det går en grense.
Legekontoret vi hører til stenger kl 15.30, så er bare legen som sitter der og tydeligvis ikke gidder å gå hjem [emoji14] Nei ikke noen grunn til å kontakte legevakt for slikt, helst unngår jeg legevakta så langt det lar seg gjøre...

Her åpner telefonen 8.30 :) Legekontoret åpner 8, så hender jeg løper opp (er kanskje 100 meter unna) og bestiller på morgenen :)

For øyeblikkelig time må man ringe mellom 9 og 9:15 og så åpner de telefonen for andre 9:30.

Men legevakta stenger kl 8 så de er pålagt å ha åpent fra da. Da mann og sønn dukket opp der fordi legevakta på tlf sa det så var det ikke åpent. Måtte ringe legevakta for å be de ringe legesenteret og be de åpne døra. Da var det ingen lege tilstede - noe de visstnok er pålagt å ha.

Og et utslett er ikke sykedag, hun kan fint gå på skolen. Det klør, men hun kan gå på skolen. (Nå har vi muligens funnet at det kan komme fra da de studerte maur på uteskole og holt papirover for å se om de sprutet maursyre og hun kan vel muligens kanskje ha fått en maur under klærene da... så avventer litt til og ser om det går bort tror jeg.)

Har du prøvd å smøre med noe slik som eurax eller hydrokortison? Om ikke er det oftere enklere å stikke innom apoteket og prøve noe sånt først [emoji4]

Har du prøvd å smøre med noe slik som eurax eller hydrokortison? Om ikke er det oftere enklere å stikke innom apoteket og prøve noe sånt først [emoji4]

Vi har prøvd kortison ja, men i kveld ble det visst ikke smurt med noe som helst. Vi har jo skapet fult av kortion fra den reseptfrie mildiosn via lociod til elocon og sånn automatisk så strekker jeg meg lettere etter lociod enn mildison, men da med tanken om at "men det burde være på legens resept" så derved blir jeg nølende. Jeg burde være flinkere til å bruke mildison (eller hydrokortiosn, samma det) men det har liksom lært meg at det virker jo egentlig ikke noe særlig...

Kløen får jeg bukt med, men utslettet... men det går nok over etterhvert

Det var ikke spesifikt dette utslettet som jeg har bestemt meg for å vente med, men altså dermot generelt det at det ikke er å få tak i dem før klokka ni

Her åpner det kl 8. Vi har nok landets dårligste og mest gammeldagse legekontor.
Når sur Inger blir du satt på vent, gjerne 30 min før du kommer gjennom. Det er den eneste måten å få kontakt med legekontoret på. Ikke er det SMS ordning for å bestille time, eller ei på nett.

Kl.8 her, og jeg skjønner godt hva du mener! Kunne gjerne åpnet 7 egentlig, enda mer praktisk [emoji4]

Vi har prøvd kortison ja, men i kveld ble det visst ikke smurt med noe som helst. Vi har jo skapet fult av kortion fra den reseptfrie mildiosn via lociod til elocon og sånn automatisk så strekker jeg meg lettere etter lociod enn mildison, men da med tanken om at "men det burde være på legens resept" så derved blir jeg nølende. Jeg burde være flinkere til å bruke mildison (eller hydrokortiosn, samma det) men det har liksom lært meg at det virker jo egentlig ikke noe særlig...

Kløen får jeg bukt med, men utslettet... men det går nok over etterhvert

Det var ikke spesifikt dette utslettet som jeg har bestemt meg for å vente med, men altså dermot generelt det at det ikke er å få tak i dem før klokka ni
Ofte så er mildison nok på vanlige utslett men viktig da å smøre morgen og kveld samt smøre med fuktighetskrem ca 30 min etterpå men det vet jeg at du er vant til [emoji4]

Her er det nesten umulig å komme inn til legen, kommer nesten aldri igjennom på telefon og de som kommer igjennom på telefonen får ofte beskjed om å stikke innom apoteket å kjøpe noe reseptfritt [emoji849] dumt når det skal være sånn, og dumt også å få tid når man har skolebarn midt i skoledagen og arbeidsdagen

Ofte så er mildison nok på vanlige utslett men viktig da å smøre morgen og kveld samt smøre med fuktighetskrem ca 30 min etterpå men det vet jeg at du er vant til [emoji4]

Her er det nesten umulig å komme inn til legen, kommer nesten aldri igjennom på telefon og de som kommer igjennom på telefonen får ofte beskjed om å stikke innom apoteket å kjøpe noe reseptfritt [emoji849] dumt når det skal være sånn, og dumt også å få tid når man har skolebarn midt i skoledagen og arbeidsdagen

Vi har nok ikke så mange "vanlige utslett" for midlison morgen og kveld med futighet og det hele har aldri tatt noe særlig her, men så har de fått lociod (eller elocon etterhvert) hos legen da og da har vi etterhvet fått tak på det. men dette er nok ikke eksem, det er det vel ikke så mildson morgen og kveld tar det nok. Får instruere faren som legger henne til å huske det. så går det vel bort.

Men håpløst at man ikke kommer gjennom på telefon eller får hjelp da, det er i det minste ikke problemet her. Bare upraktisk. Jeg jobber jo 20+ minutter hjemmefra i motsatt retning enn legen, så det er litt upraktisk å ikke vite når jeg drar på jobb om jeg skal snu i døra for å rekke legetmen via å hente på skolen og sånn. Så jeg unngår helst legen om jeg kan.

Back
Topp