Nåler til hekling

bettand

Forumet er livet
Hva er et must for heeelt nybegynnere?? Kom gjerne med tips til annet jeg trenger og. Blitt så inspirert av dere her inne. Og hvor kjøper dere pinner og garn osv kan jeg og tenke meg å vite[;)]

for det første så heter det ikke pinner, men heklenål/heklekrok[8D]

jeg startet med et enkelt pannebånd, oppskrift fra p3 eller noe.. nål nr 6 eller 7.

ORIGINAL: oh hvite lakenrumpe

for det første så heter det ikke pinner, men heklenål/heklekrok[8D]

jeg startet med et enkelt pannebånd, oppskrift fra p3 eller noe.. nål nr 6 eller 7.

Haha der ser du.... Ok takk for tips[:)]

ville sett litt på hva jeg ville laget først, å så kjøpt garn og krok [:)]

Jeg anbefaler alle å begynnne med tykk nål, og tykt garn, for da går det kjempefort, og du blir ikke fortvilet fordi det går tregt[:)]
Det første jeg heklet skikkelig var en lue i eskimogarn, og nål nr.8[:)]

Takk takk.. Flere tips?

Jeg ville begynt med noe med nål 5-6 kanskje, det synes jeg er enklest å hekle med, blir det for stort eller smått er det no herk (synes jeg da)...
En lue kanskje, i nepal, et herlig garn fra drops[;)]

jeg bruker for det meste en plast/glitternål nr 7. Passer til garn som er 50m pr. 50gr nøste som f.eks. cortina fra spar-kjøp eller fritidsgarn...
Bruker nål nr 4 på et hekla teppe jeg holder på med i falk garn.

Jeg starta med å hekle blomster av mammas restgarn. Starta med nr 3 tror jeg, men kjøpte fort en større nål(5) til garn og en mindre nål(1,5) til heklegarn da jeg hekla blomster til scrapping. Nå har jeg ganske mange, fra 1,5 til 10 mm.
Bruker mest 4.
De har helt greie nåler på Europris, men personlig liker jeg best nålene som har sånn flatt punkt å holde på. Nålene fra Europris er helt runde. Men de er helt ok altså[;)]
Lykke til! Det er kjempegøy!![:D]

Ville begynt med en tykk nål og en tykk tråd. Slik at du ser hvor du skal stikke nåla og ser hvordan maskene er, så du kan øve deg på det forskjellige maskene [:D]

Så kan du jo eventuelt kjøpe noe tynnere nål og tråd og lage det du ønsker når du har fått inn teknikken .

Det synest jeg er lurt da, for jeg skjønte vertfall ikke dritten når jeg satt med tynn nål og tråd, såg ikke hvor jeg skulle stikke nåla eller noe [8D]

ORIGINAL: Civena

Ville begynt med en tykk nål og en tykk tråd. Slik at du ser hvor du skal stikke nåla og ser hvordan maskene er, så du kan øve deg på det forskjellige maskene [:D]

Så kan du jo eventuelt kjøpe noe tynnere nål og tråd og lage det du ønsker når du har fått inn teknikken .

Det synest jeg er lurt da, for jeg skjønte vertfall ikke dritten når jeg satt med tynn nål og tråd, såg ikke hvor jeg skulle stikke nåla eller noe [8D]

Takk takk, får se om jeg får fingen ut snart. Hvor kjøper dere nåler forresten?

ORIGINAL: bettand

ORIGINAL: Civena

Takk takk, får se om jeg får fingen ut snart. Hvor kjøper dere nåler forresten?

Jeg har kjøpt på vanlige hobby eller strikkebutikker [;)]

ORIGINAL: veni_vidi_vici

Da ble jeg så inspirert at jeg kjøpte meg 10 heklenåler til 29kr og 10 rundpinner til 64kr og alt uten frakt.

Gleder meg til det kommer, i norge koster jo bambuspinnene fra 49kr og oppover. Plast pinnene/nålene koster litt mindre.
så bra[:D]

Da ble jeg så inspirert at jeg kjøpte meg 10 heklenåler til 29kr og 10 rundpinner til 64kr og alt uten frakt.

Gleder meg til det kommer, i norge koster jo bambuspinnene fra 49kr og oppover. Plast pinnene/nålene koster litt mindre.

Takk for tips! Ble heklenåler og maaaaaaaaaaange rundpinner på meg :-)

Tusen takk for tips alle sammen[:)]

Har du fått dine pinner/nåler??? Har fått oppkrav i posten idag, og det var rekommandert [8|] Skal sjekke imorgen, håper ikke jeg må betale toll, for jeg bestilte i flere omganger...

ORIGINAL: Babymario

Har du fått dine pinner/nåler??? Har fått oppkrav i posten idag, og det var rekommandert [8|] Skal sjekke imorgen, håper ikke jeg må betale toll, for jeg bestilte i flere omganger...

De har kommet mine iallefall[:)]

Back
Topp