Mye mageaktivitet

Johanneandrea

Flørter med forumet
I dag har det vært skikkelig mye aktivitet i magehuset! Kjennes ut som om lillingen snur og rører mye på seg.16+6 i dag :) Mye aktivitet hos dere?

Veldig lite her. Har kjent noen bobler denne uka, men ikke akkurat ofte.. 18+0 i dag.

Jeg er bare 14+3 og kjenner ingenting. Når er det vanlig å kjenne spark for første gang? Jeg husker ikke fra sist da det er 5 år siden:)

Jeg har kjente noe tidligere, men ikke på en stund. Faktisk er jeg ganske bekymret over det :( er 18+6

Kjente tidligere jeg også, men nå har jeg ikke kjent noe på over 1 uke... 16+0

Jeg kjente også en del rundt uke 14, så gikk det en uke eller to før jeg kjente noe igjen. Og nå er det skikkelig røring i magen. Tipper det er vanlig at det kan gå en stund mellom hver gang, før en er kommet lengre på vei. Husker ikke så godt fra da jeg gikk med første :)

Jeg har heller ikke kjent noe særlig. Har kjent litt bobler i magen, men er usikker på om det er bevegelser. Har aldri vært gravid før, så er ikke sikker på hvordan det skal føles heller:p Er nå i uke 17+0

Første svangerskapet merket jeg boble som sprakk i uke 16. Og i uke 18 var det masse aktivitet.
Er denne gangen i uke 16+2 og har merka noe med bobler. Men ikke 100% om det er babyen eller luft.

Her er det masse, hver dag. Hun er veldig aktiv, og isted kunne jeg faktisk kjenne det på utsiden også. Herligste i verden :) Er 18+3. Har kjent henne fra ca uke 15, men ikke så sterkt som nå.

Har enda ikke kjent noe 16+1. Utålmodig! :p sist kjente jeg fra uke 15. Men kommer vel ann på plassering av morkaka

Er det flere her som tydelig kjenner livmoren, hvertfall om morgenene, men fortsatt ikke kjenner aktivitet? Jeg vet det er tidlig, er bare 15+1 og førstegangs, men begynner jo å lure litt :P hihi. Har heller ikke morkaka foran :)

Last edited:
Sniker fra februar. Jeg kjente ingenting før 20+1. Førstegangs med morkaka foran.

Er det flere her som tydelig kjenner livmoren, hvertfall om morgenene, men fortsatt ikke kjenner aktivitet? Jeg vet det er tidlig, er bare 15+1 og førstegangs, men begynner jo å lure litt :P hihi. Har heller ikke morkaka foran :)

Jeg kjente livmoren tydelig i min første gravidtet (morkaka lå bak), men jeg kjente ikke liv/spark før i uke 19:)

Jeg har kjent bobling siden uke 14 ca. Jeg 17+6 nå, og den siste drøye uka har bevegelsene blitt sterkere og sterkere og jeg kan kjenne det utenpå. Hadde noen dager i sist uke hvor jeg ikke kjente noe, men de siste dagene nå har det vært masse aktivitet igjen ❤ Merker det er såpass små bevegelser fortsatt da, så jeg kjenner ikke noe når jeg er på farta og stresser rundt på jobb. Er stort sett når jeg sitter/ligger stille :)

Jeg har kjent bobling siden uke 14 ca. Jeg 17+6 nå, og den siste drøye uka har bevegelsene blitt sterkere og sterkere og jeg kan kjenne det utenpå. Hadde noen dager i sist uke hvor jeg ikke kjente noe, men de siste dagene nå har det vært masse aktivitet igjen ❤ Merker det er såpass små bevegelser fortsatt da, så jeg kjenner ikke noe når jeg er på farta og stresser rundt på jobb. Er stort sett når jeg sitter/ligger stille :)
Kjenner du tydelig at det er babyen da?:) Jeg har så vidt kjent noe når jeg legger meg i senga på kvelden men jeg vet på en måte ikke om det er babyen:p

Kjenner du tydelig at det er babyen da?:) Jeg har så vidt kjent noe når jeg legger meg i senga på kvelden men jeg vet på en måte ikke om det er babyen:p
De første gangene var jeg ikke sikker. Da var det slik som mange forklarer; det kjentes ut som bobler eller en slags leamusfølelse. Det var da jeg ikke hadde noe luft som romsterte i magen, men allikevel kjente boblene at jeg forstod det var babyen :p Det var også noen ganger jeg hadde litt sånn rar leamusfølelse over lenger tid. Så gikk det over til forsiktige dytt, før det nå er ganske klare spark/dytt. Akkurat nå kan det innvendig kjennes litt ut som når man har krampe/leamus i en stor muskel. Litt sånn skikkelige dunk liksom. Hvis det var forståelig i det hele tatt :)) På utsiden kjennes det ut som noen dunker på innsiden. Fnis :P

Har ennå ikke kjent noe, men vet heller ikke helt hva jeg skal kjenne etter da dette er min første baby......fikk se masse aktivitet på ultralyd i uke 14 så gleder meg til Oul 11 november. Magen vokser jo, så håper jo at det forsatt er liv inni der. 17+6 i dag. Har vist morkaka på framsiden også. Så burde vel smøre meg med tålmodighet :dummy::dummy1::happy:

Er det normalt at følelsen av bevegelse kommer på samme sted/side av magen? Har både i går kveld og i morges følt bobler og leamus på høyre siden av magen, cirka samme sted. Så spent om det kan være babyen :p

Jeg har i lang tid nesten bare kjent det på høyre side, så det tror jeg nok kan stemme :) Nå kjenner jeg det litt overalt, men det har begynt først de siste dagene.

Back
Topp