Mye kynnere

Ah, da kan jeg tenke meg at dagene går litt i ett. Er jo ikke bare bare å gå høygravid med en så liten en å ta seg av itillegg. Får håpe du får god hjelp av mannen[emoji3]

Forrige svangerskap(8 år siden) fødte jeg i uke 33 , da hadde jeg itillegg hatt regelmessige falske rier i over ei uke. Men når det var ekte rier skjønte jeg ikke det var det siden jeg var så vant med å ha vondt. Får tro jeg har høy smerteterskel[emoji1]
Spent hvordan alt blir denne gangen. Er veldig lei av å gå å ha så mye vondt hver dag. Så det er godt det nærmer seg. Er 34+5 idag.

Ja mannen er gull verd. Mn får kynnere uansett.. og med et barn i huset fra før er d jo mange gjøremål i løpet av en dag. Hva var årsak til så tidlig fødsel sist ? Og tror de du føder for tidlig igjen?
 
Ja mannen er gull verd. Mn får kynnere uansett.. og med et barn i huset fra før er d jo mange gjøremål i løpet av en dag. Hva var årsak til så tidlig fødsel sist ? Og tror de du føder for tidlig igjen?

Så bra han stiller opp[emoji171]
Jeg har litt høyere risiko for prematurfødsel igjen. Pga det og de vonde kynnerene har jeg vært 100% sykemeldt siden januar. Er ofte på ul også så blir fulgt tett opp.
Nå er jeg jo snart 35 uker, trodd hele svangerskapet jeg kom til å føde før uke 35,
Men nå som jeg har komt så langt så er jeg ikke bekymra for det lenger. Men tror baby kommer litt før termin((11.5). Kanskje helt i starten av mai?
Grunnen til for tidlig fødsel sist fikk jeg aldri svar på. Var ofte på sykehuset da også , var også innlagt. Grunnen da var blødninger. Fra uke 12. Men på ul så alt bare bra ut og legene kunne ikke se noe unormalt. Men var under et stort press på den tiden. Fikk høre i ettertid at det sikkert nok var mye av grunnen,

Hvordan føler du det går hos deg da? Kjenner du på kroppen at den begynner å gjøre seg litt klar? Hatt andre tegn enn kynnere?
Er spennende tid for maijentene nå fremover [emoji7][emoji171][emoji1348]
 
Har mye kynnere, føler at de kommer hvis jeg må tisse eller er ute å går en del. De kommer ikke hvis jeg feks står å vasker opp eller er fysisk med øverste delen av kroppen.
Kynnere er ikke vonde. De kan være slitsomme, og nå på slutten sprenge nedover, men premature rier og rier er smertefulle, de river i livmor og ryggen på en helt annen måte enn kynnere. Kynnere føler man også mest i muskelaturen, mens rier kjenner man på en måte "jobber med å åpne opp".
 
Og ikke en doktor, men kynnere er ikke et skummelt tegn før de er etterfulgt av rosa eller blodig utflod (eller slimproppen går), og/eller 6 eller flere kynnere på under 60 minutter; eller kynnerne er så harde at du feks får lyst til eller faktisk kaster opp. Det er også et faretegn hvis kynnerne ikke gå over ved at du legger deg ned eller bytter stilling osv.
Og det er ikke faretegn når man er innenfor uke 37, men som regel et tegn på at det snart er over ^_^

Hadde mye kynnere med dattern min, men da det var faktisk fødsel så kom alt dette på én kveld, både slimpropp, blod, oppkast osv.
 
Ja, første barnet. Jeg kjenner ikke at magen strammer seg, men jeg kjenner at den noen ganger er hard og noen ganger myk (med hånden liksom) [emoji4] Kanskje det er kynnere på gang når magen kjennes hard...?
Kjente heller ingenting med de to første.... denne gangen derimot... ca 4-5 om dagen....
 
Så bra han stiller opp[emoji171]
Jeg har litt høyere risiko for prematurfødsel igjen. Pga det og de vonde kynnerene har jeg vært 100% sykemeldt siden januar. Er ofte på ul også så blir fulgt tett opp.
Nå er jeg jo snart 35 uker, trodd hele svangerskapet jeg kom til å føde før uke 35,
Men nå som jeg har komt så langt så er jeg ikke bekymra for det lenger. Men tror baby kommer litt før termin((11.5). Kanskje helt i starten av mai?
Grunnen til for tidlig fødsel sist fikk jeg aldri svar på. Var ofte på sykehuset da også , var også innlagt. Grunnen da var blødninger. Fra uke 12. Men på ul så alt bare bra ut og legene kunne ikke se noe unormalt. Men var under et stort press på den tiden. Fikk høre i ettertid at det sikkert nok var mye av grunnen,

Hvordan føler du det går hos deg da? Kjenner du på kroppen at den begynner å gjøre seg litt klar? Hatt andre tegn enn kynnere?
Er spennende tid for maijentene nå fremover [emoji7][emoji171][emoji1348]

Okei håper du slipper tidlig fødsel denne gangen. Blir spennende å se om han/hun kommer før termin :)

Det går fint. Men har mye kynnere i aktivitet og hvile. Mye stikinger og føles ut som hodet presses nedover i bekkenet.. stikkinger også nedover lysken. har mer utflod og slim enn tidligere.(sorry detaljer..) Måtte snoke tilbake på denne uken sist fødsel i terminforumet og der ser jeg at jeg også uke 35 det hadde en del Slim.. men da kom selve slimproppen rett før termin.. blir spennende å se når han kommer men tror han blir inne en stund enda :)
 
Er i uke 35 nå og har en god del kynnere men aller værst er den stikking i underlivet. Det gjør så sinnsykt vondt. Føler hun borrer seg nedover i underlivet mitt,redd hun snart kommer ut.
 
Er i uke 35 nå og har en god del kynnere men aller værst er den stikking i underlivet. Det gjør så sinnsykt vondt. Føler hun borrer seg nedover i underlivet mitt,redd hun snart kommer ut.

Har hun festet seg, kan være det du kjenner ?
Har også hatt en del stikkinger. På kontroll sist sa jordmor at han var festet godt nedi bekkenet nå. Var da 35+3.
 
Er det første barnet? Kjenner du at magen strammer seg av og til? Har hørt at noen ikke kjenner dem. Det gjør jo ikke noe, da slipper du unna foreløpig [emoji6]

Kjente ingenting med nr 1 før i uke 41 ( og da var jeg usikker) kjenner lite nå og, sniker fra juli! ( uke 28) vi har det nok, bare vi ikke kjenner det! Du kan merke når magen er helt knallhard!
 
Jeg har og hatt mye kynnere de siste dagene. Det er kun nedre del av magen som strammer seg skikkelig. I går fikk jeg jevnlige tak i ca en time. Varte ca 5-10 sekund og kom med jevne intervaller. Hadde det ikke vært for at de ikke gjorde vondt hadde jeg vært bekymra for at det var rier på gang. Gikk heldigvis over!
 
Jeg har og hatt mye kynnere de siste dagene. Det er kun nedre del av magen som strammer seg skikkelig. I går fikk jeg jevnlige tak i ca en time. Varte ca 5-10 sekund og kom med jevne intervaller. Hadde det ikke vært for at de ikke gjorde vondt hadde jeg vært bekymra for at det var rier på gang. Gikk heldigvis over!

Hvor langt har du kommet?
Hos meg har kynnerne avtatt litt, men de er ofte veldig harde når de først kommer. Men ikke vonde eller regelmessige.
 
Back
Topp