Mye hodepine

Boondocker

Flørter med forumet
Hei!

Etter mislykket forsøk i å få tak i jordmor idag, så prøver jeg meg på forumet her i stedet ;)

Jeg er 17+6 og har i de to siste ukene vært plaget av mye hodepine. Jeg har mest hodepine etter jobben og på kveldstid, så jeg legger meg veldig tidlig på kvelden, for da er stort sett formen ok dagen etter.

Men som idag, våknet jeg med hodepine, uggen form og tung i kroppen. Jeg valgte å ta hjemmedag fra jobben idag, jobber i 100% stilling.

Flere som har mye hodepine?
Er dette noe som skal taes hensyn til, eller er det bare å «tur og kjør» som vanlig?
Som førstegangsgravid så blir jeg veldig usikker på hvor grensen går for for hva man skal ta hensyn til eller ikke, både i forhold til meg og spesielt den lille i magen o_O

:wav
 
Last edited:
1. Hodepine er veldig vanlig hos gravide.

2. Hodepine kan også være tidlig tegn på svangerskapsforgiftning. Så har du sjekket blodtrykket ditt og urinen i det siste? Eventuelt kan det kanskje være lurt å gjøre.

3. Veldig vanlig å få hodepine om man ikke drikker eller spiser nok i løpet av dagen. Kanskje du trenger mer av det ene eller det andre?
 
1. Hodepine er veldig vanlig hos gravide.

2. Hodepine kan også være tidlig tegn på svangerskapsforgiftning. Så har du sjekket blodtrykket ditt og urinen i det siste? Eventuelt kan det kanskje være lurt å gjøre.

3. Veldig vanlig å få hodepine om man ikke drikker eller spiser nok i løpet av dagen. Kanskje du trenger mer av det ene eller det andre?


Var hos jordmoren for 2 uker siden, og da var urintesten grei. Blodtrykket var lavere enn vanlig, men ikke noe som var unormalt i følge jordmoren.

Synes jeg har et godt kosthold, med fokus på grove produkter og mye proteiner. Men for alt jeg vet, så kan det godt være at det kan være behov for mer av noe, ikke godt å si :eek:
 
Var hos jordmoren for 2 uker siden, og da var urintesten grei. Blodtrykket var lavere enn vanlig, men ikke noe som var unormalt i følge jordmoren.

Synes jeg har et godt kosthold, med fokus på grove produkter og mye proteiner. Men for alt jeg vet, så kan det godt være at det kan være behov for mer av noe, ikke godt å si :eek:
Man får gjerne høyt blodtrykk ved svangerskapsforgiftning, så er sikkert ikke det da.. Men samtidig kan mye forandre seg på 2 uker.

Kanskje drikke mer vann? Hehe. Vet ikke jeg altså, bare spyr ut det lille jeg kan om det :)
 
Håper i hvert fall hodepinen din forsvinner og ønsker deg god bedring !
 
Slitt med inntens hodepine siden 13 juli :( noen ganger hver dag en ule i strekk andre med 1-2 dagers opphold.
Jeg er sykemld 60% pga. Henvist til mr men jordmor er sikker på att det er pga hormoner.
Bt og urin er fin :)
Paracet funker dårlig, palargin forte(skrevet ut av lege) funker enda dårligere...

Vi skal ikke ha i oss veldig mye koffein men noen ganger når det er som værst går det en redbull boks over 24timer... det demper faktisk det værste..
 
Jeg har også hatt litt hodepine de siste ukene. Mener jeg hadde det av og til i perioder sist også.
 
Slitt med inntens hodepine siden 13 juli :( noen ganger hver dag en ule i strekk andre med 1-2 dagers opphold.
Jeg er sykemld 60% pga. Henvist til mr men jordmor er sikker på att det er pga hormoner.
Bt og urin er fin :)
Paracet funker dårlig, palargin forte(skrevet ut av lege) funker enda dårligere...

Vi skal ikke ha i oss veldig mye koffein men noen ganger når det er som værst går det en redbull boks over 24timer... det demper faktisk det værste..

Denne kroppen får i seg lite med koffein, liker verken kaffe eller energidrikker :wtf: :)

Vurderer å bestille meg legetime, kanskje ta noen nye blodprøver for å se an ståa. Er ikke bare hodepinen som plager meg, men formen enkelte dager er skikkelig dass :meh:
 
Denne kroppen får i seg lite med koffein, liker verken kaffe eller energidrikker :wtf: :)

Vurderer å bestille meg legetime, kanskje ta noen nye blodprøver for å se an ståa. Er ikke bare hodepinen som plager meg, men formen enkelte dager er skikkelig dass :meh:
Er jernlageret lavt kan vist det gi hodepine også :(
 
VAr veldig plaget sist svangerskap. Hjalp med litt egendager eller gå hjem tidlig fra jobb på det verste.. fikk utskrevet paracet på boks slik at det ble litt billigere med smertestillende vertfall.. ellers prøvde jeg fysioterapi som funket.. det gjorde vertfall til at jeg ikke ble så plaget som før:)
 
Hodepinen kommer og går litt, er værst de dagene jeg er ekstra trøtt og sliten. Prøver å ikke ta medisiner for det, men tøye ut litt hver dag og ta hvilepauser
 
Jeg har mye hodepine under dette svangerskapet. Så mye at hverken Paracet eller noe annet har hjulpet. Men har migrene ellers også.

Føler ikke det er spesielt verre enn ellers, men absolutt ikke blitt mindre av det. Er så kvalm til tider og fryktelig lyssky. Men har hatt hektiske dager og ikke så mye tid til hverken sykemelding eller å ta det spesielt med ro..
 
Jeg er mye plaget med hodepine til vanlig, men nå er det helt ekstremt..Tåler blant annet ikke rom uten luft i, så sitter ofte å fryser fordi jeg må lufte og ha frisk luft :rolleyes:
 
Sjeldent hodepine til vanlig, men mykje i dette svangerskapet. For lite søvn, for mykje søvn, for lite vatn, for lite kaffi og ikkje minst for lite/for varm luft inne.
Ventilasjonssystemet hadde tatt seg ein pause etter lunsj ein dag, som førte til varm og tung luft. Hodepinen kom med ein gang eg gjekk inn i rommet! (I tillegg må eg ha hovna opp i kroppen, både ring og klokke måtte av!)
 
Back
Topp