Mye hikke!

Mortilprins

Elsker forumet
Flere her som har aktive hikkere i magen?:p lillingen har begynt å hikke mye i det siste og flere ganger om dagen. Har lest at det bare er et sunnhetstegn fordi de trener lungene, men også hørt at hvis det er veldig mye så kan de få kollikk når de er født :s

Har morkaka bak og kjenner hikkingen så godt at det av og til kan bli litt ubehagelig.. men er jo også koselig til tider da :) sambo fikk kjenne hikkingen til lillegutt idag for første gang faktisk :o

Min gutt hikker også ofte. Jeg har ikke tenkt over hvor ofte, men det er hvertfall daglig! Jeg har ikke hørt noe om sammenheng mellom hikking og kolikk før. Begge jentene mine hikket også mye, ingen av dem hadde kolikk...

Er hikking her om dagen også..! Syns det er mye, er som regel 5-6 ganger daglig, og det varer leeenge. Veldig koselig, samtidig er det litt ekkelt da det kjennes ut som en ekstra puls i magen :S

Samme her, haha. Tar helt av :p
Men tviler på det kan føre til kolikk. Kolikk er jo i tarmene/magen. Når de hikker så trekker de jo fostervann ned i lungene:)

Dette med hikking har jeg også tenkt på, for min lille hikker hver dag - spesielt etter at jeg har drukket masse vann, så har jeg merket at hun hikker. Noen ganger to ganger daglig.. Dette snakket jeg med jordmor om, for jeg leste også det med kolikk, men jordmor sa det ikke har noe sammenheng! Så da får hun bare hikke i vei :P Har morkake bak, så jeg kjenner også veldig tydelig.. Spesielt nede, der hodet hennes er - og noen ganger tror jeg hun blir så sint for hun sparker veldig hardt når hun hikker! :P

Hikking flere ganger daglig her også - litt koselig, men mest ubehagelig, ettersom han gjerne dunker rumpa opp i ribbeina mine i prosessen. Aller best når jeg prøve å sove :P

Her hikkes det mye også. Samme som det var med kommende storebror, han var ikke i nærheten av å ha kolikk i hvertfall :)

Her er det også mye hikking, og det er litt koselig synes jeg! Storesøster hikket også masse og hadde ikke kollikk, så tror man bare skal se på det som et sunnhetstegn! :)

Dette med hikking har jeg også tenkt på, for min lille hikker hver dag - spesielt etter at jeg har drukket masse vann, så har jeg merket at hun hikker. Noen ganger to ganger daglig.. Dette snakket jeg med jordmor om, for jeg leste også det med kolikk, men jordmor sa det ikke har noe sammenheng! Så da får hun bare hikke i vei :P Har morkake bak, så jeg kjenner også veldig tydelig.. Spesielt nede, der hodet hennes er - og noen ganger tror jeg hun blir så sint for hun sparker veldig hardt når hun hikker! :P

Er sykt hvor forskjellig informasjon man får hos jordmødre! vet om ei som fikk beskjed av sin jm at hvis det var veeldig mye hikking så kan det føre til kollikk :o lest om flere tilfeller der jordmødre sier forskjellige ting og det skaper jo både forvirring og bekymring..

Last edited:
Mye hikking her også... :) Til tider så kraftig at hele magen røre på seg ;P Hærlig å ha så mye liv i magen, med storesøster kunne d være rolig hele dagen og ingenting som hjalp på bevegelse, så va mange runda på føden for å sjekke at alt va greit...

Lille mi å hikker en eller to ganger om dagen nå, nesten litt morsomt å kjenne :D Mest etter jeg har spist, men heldigvis så varer det ikke så lenge om gangen:p

Her hikkes det også daglig. Merker det oftest etter jeg har drukket en del kald drikke :p

Back
Topp