Must-have apotekvarer til føde-barsel?

Og helt enig at silverett er gull!! (Eller sølv, haha). Et godt tips er å håndmelke et par dråper brystmelk i hver før de taes på.

Jeg skal å ha med ammeskjold i den minste størrelsen. Lillemor her slet med sugetak og jeg ble så ekstremt sår. Så brukte ammeskjold for å hjelpe puppene litt (hadde ikke med på sykehuset sist)
- skal prøve å stimulere og fryse ned råmelk
- skal ha med spyleflaske til fifien min hihi

Skal ha med
-silverette :)
-multi mam kompress(i tilfelle)
-ammeskjold :)

:laughing005 nå måtte jeg Google hva alt dette var for noe. Div til amming skjønner jeg.( følte meg litt gammal å treg gitt:computer005)Jeg har kun brukt ull amme innlegg. Syns sånne engangs var kjempe ekkelt, ble vått og fort kaldt.:p

:laughing005 nå måtte jeg Google hva alt dette var for noe. Div til amming skjønner jeg.( følte meg litt gammal å treg gitt:computer005)Jeg har kun brukt ull amme innlegg. Syns sånne engangs var kjempe ekkelt, ble vått og fort kaldt.:p
Silverette visste ikke jeg heller om, men har god erfaring med multimam på såre bryst.
Tenker jeg blir å bruke ringblomstsalve både som krem til meg selv, baby og bryst; så mindre produkter.
Jeg har flergangs i bambus. Men blir å takke ja til gratis engangs til de første dagene, med mye salve osv

Silverette visste ikke jeg heller om, men har god erfaring med multimam på såre bryst.
Tenker jeg blir å bruke ringblomstsalve både som krem til meg selv, baby og bryst; så mindre produkter.
Jeg har flergangs i bambus. Men blir å takke ja til gratis engangs til de første dagene, med mye salve osv
Hadde ikke på noe salve, kun ullinnlegg. Hvordan er de i bambus?

Hadde ikke på noe salve, kun ullinnlegg. Hvordan er de i bambus?

De har PUL bakside, sånn at de er vanntette. Ellers mye absorbering inni. Blir ikke så kalde, men om de blir *full* av melk, så kjennes det jo :p
Men de gjør nytten her, altså. Vasker de på 60 grader.

De har PUL bakside, sånn at de er vanntette. Ellers mye absorbering inni. Blir ikke så kalde, men om de blir *full* av melk, så kjennes det jo :p
Men de gjør nytten her, altså. Vasker de på 60 grader.
Naboen til foreldrene mine hekla 3par(6stk) ammeinnlegg i ull til meg! Så utrolig gode!!

Naboen til foreldrene mine hekla 3par(6stk) ammeinnlegg i ull til meg! Så utrolig gode!!

Så hyggelig ❤️
Jeg hadde noe ull innlegg en gang i tiden, men jeg synes bare de var vonde når brystene ble såre. De grodde liksom inn i såret.. så jeg kjøpte liksom ikke nye med nr2.

Jeg har en haug med albueskjell fra sist (plukket på stranden). Ser de selger på apoteket også. De var egentlig veldig praktiske da det var så sårt i starten og jeg syns ingen kremer eller noe sånt hjalp... bare la de over, de kjølte ned og beskyttet mot at BH-en gnagde / grodde inn i sårene. Håper jeg er herdet mer denne gangen, da storebaby fortsatt sutter litt innimellom...

Ja jeg syns sånne engangs er umulige. Fester seg i alt når man skal amme osv. Fikk en haug i starten, og de har bare blitt stående... til mini puttet alle i do i et uoppmerksomt øyeblikk :angelic:

Får man med noe/er det noe det anbefales å kjøpe for sårt underliv i etterkant? (Er helt fersk, så aner ikke hva jeg skal se etter..:smiley-ashamed005Ser det snakkes om diverse "cooling pads," eller hva det nå er, i amerikanske forum

Får man med noe/er det noe det anbefales å kjøpe for sårt underliv i etterkant? (Er helt fersk, så aner ikke hva jeg skal se etter..:smiley-ashamed005Ser det snakkes om diverse "cooling pads," eller hva det nå er, i amerikanske forum
Sniker; kjølebindene til Fødebagen har jeg hørt mye bra om :)

Du kan dynke noen bind og hive i fryseren også. Men hørt mye fint om de i fødebagen. Det er nok fint til førstegangsfødende! Men var ikke det spor hoven etter nr2 eller nr3, og derfor ikke helt behov, så blir ikke kjøpt her.

Jeg kjøpte SÅ mange av bildene til fødebaggen.. syntes de var ubehagelig- drit kalde, klumpete og tykke(a) min mening.. brukte kun ett...
Jeg kjøpte en "sprutekanne " derfra - brukte den mye og den skal definitivt være med i fødebaggen min:D

Du kan dynke noen bind og hive i fryseren også. Men hørt mye fint om de i fødebagen. Det er nok fint til førstegangsfødende! Men var ikke det spor hoven etter nr2 eller nr3, og derfor ikke helt behov, så blir ikke kjøpt her.
Tenker å prøve. Er så kjipt hvis det blir savnet, liksom. Men kjekt å vite at det ikke alltid er nødvendig! :)

Jeg kjøpte SÅ mange av bildene til fødebaggen.. syntes de var ubehagelig- drit kalde, klumpete og tykke(a) min mening.. brukte kun ett...
Jeg kjøpte en "sprutekanne " derfra - brukte den mye og den skal definitivt være med i fødebaggen min:D
Oj, så de var ubehagelige å bruke? Det høres ikke lovende ut.. tenker å kanskje prøve, i tilfelle det funker! Den kannen, får man tak i den på standard apotek?:think005

Oj, så de var ubehagelige å bruke? Det høres ikke lovende ut.. tenker å kanskje prøve, i tilfelle det funker! Den kannen, får man tak i den på standard apotek?:think005
Min opplevelse er at de ikke var behagelige som vanlige «tørre» bind, men jeg brukte de maks en time av gangen, og følte det lindret en del. Jeg brukte de først når jeg var hjemme igjen, så tidligst dag 4 eller 5 etter fødsel.

Jeg har også skylleflasken, og jeg vet bare om den som selges fra fødebagen. Kan anbefales! Den flasken kan også brukes utenom barseltiden, den kan taes med på camping for eksempel.

Jeg syntes de var klumpete og for altfor kalde.. selv om jeg hadde noe mellom bind og underlivet.
Jeg skal ikke kjøpe det nå, for ente opp med å bare kvitte meg med de sist:o
Men det er min mening, jeg følte jeg skulle få frostskader på mitt såre underliv.. Lå mellom en grad 2 og 3, presset ut barnet uten rier(de stoppet) så ble en del sting:)
Jeg ELSKER flasken, god investering!

Back
Topp