Mus på loft?

• Trådstarter Trådstarter My heart
  • Opprettet Opprettet
M

My heart

Guest
Hadde akkurat lagt meg.. vokner av at noe datt ned i håret mitt.. lyste med tlf min, og på dyna låg det er stor edderkopp.. mannen skulle ta den bort og knipset den rett på brystet/ halsen min.. jeg hylte.. fikk heldigvis knerten den.
Så kommer det fra han: trenger ikke rope slik da.. god natt liksom - haha.

Av og til hører jeg at det springer på mørkeloftet. Skjønner ikke hva der er.
Kan jo ikke være fugler på taket.. hører jo ikke det helt inn.
Kom på nå at det kan være mus.. og da er de jo mange??

Kjenner jeg får noia av tanken på mus på loftet. Ser for meg store rotter.
Vurderer å få folk inn for å skjekke, da jeg har sterk fobi mot mus.

Kan det være mus?

Bor landlig i et hus fra 1920. Her har vi mus hver vinter. Hatt helt opp til 8 mus på en vinter. Setter opp feller, med brunost eller pølsebit som agn. Får "fangst" innen et døgn etter vi har festa fersk agn på fella.
Men kan absolutt være mus. Hører ut som de løper oppå der, også gnager de på treverk så det jaller i veggene.:laughing002 her løper de forresten i veggene i 2.etg og, pga det et gammelt hus som kun er luftisolert i veggene. Så noen netter løper det rett ved siden av senga og.. litt nasty, men bare banker i veggen så blir de skremt og løper opp på loftet igjen og rett i fella. :laughing002

Vi hadde besøk av skadedyrkontroll i fjor grunnen noe annet og han sa det var helt normalt med mus på loftet om vinteren.

Vi har også mus hver vinter, jeg bryr meg ikke såååå mye om det, så lenge de holder seg på loftet. I fjor hadde vi ei som bestemte seg for at kjøkken og stue var bedre enn det kalde loftet, den knerta vi. ;)

I mitt barndomshjem var det alltid mus på vinteren, en vinter var det rikitig ille å da la vi ut gift. Husker jeg la å hørte på at de romsterte med noe som hørtes ut som ei klinkekule inne i skapet på loftet. Men tror det var senere enn august de begynte å komme inn, så det kan jo ha vært fugler på taket du hørte :)

Hvis der er hull et sted kan det være mus. De er stort sett ikke farlige da.

Garantert mus. Trengs ikke store hullet for at de kommer inn. Sett opp feller, så ser du fort om det går noen i fella

Vil ikke anbefale gift, da det ender med at de dør og bli liggende i f.eks veggen og stinke... OG DET LUKTER FORFERDELIG AV DØD MUS! opplevde død mus i veggen da jeg gikk gravid, snakk om kvalmefremmende lukt..:wtf:

Back
Topp