Munnbind hos jordmor

Spør jordmor om du må bruke! Jeg var en periode så kvalm at jeg ikke klarte munnbind i hele tatt, og da slapp jeg hos legen. På sykehuset i den perioden, det var en annen historie jeg helst vil glemme! Nå som jeg ikke er så kvalm klarer jeg en halvtime-time med munnbind (som er påbudt på offentlig sted i min kommune med mindre en har medisinsk grunner, og både kvalme og pust under graviditet kan jo komme inn under medisinske grunner tenker jeg).
 
Her i Oslo bruker vi jo munnbind overalt, unntatt ute og hjemme, så ja. Man blir jo helt vant til det.
 
Har valgt selv å bruke men reagerer på at jm og lege ikke bruker selv. De har kontakt med mange og de risikerer å smitte oss igjen....
 
De fleste jordmødre er ferdig vaksinerte, så det er sikkert derfor noen velger å ikke bruke munnbind
 
Bor også i Oslo, så her er det lapp på døra om påbud. Jordmor bruker det når hun tar blodprøver, sjekker blodtrykk eller magemål, og så tar hun det av og til av seg når hun likevel sitter over 2 meter unna meg. Men da bruker jeg munnbind selv der jeg sitter.

Var på Ullevål for en samtale med jordmor der, hun brukte plastskjerming, men ikke munnbind da hun satt et sykke fra meg. Samtale om skrekk for fødsel og tilrettelegging, så var kanskje ekstra viktig å få litt personlig kontakt med henne :joyful:

Tror som mange over sier at det er en vanesak. Her i Oslo kommer vi ingen vei uten bruk av munnbind
 
Ingen eller svært lite smitte i min kommune, verken jeg eller jordmor bruker munnbind.
 
Jeg bruker munnbind hos jordmor. Det gjør også hun. Jeg skulle ta glukosebelastningstest sist, og måtte vente på venterommet i halvannen time. Var heldigvis alene der stort sett hele tiden så jeg kunne ta av munnbindet hvis jeg hadde behov for det. Jeg synes også det blir veldig upersonlig med munnbind på, men prøver å ikke tenke på det mens jeg er der. :bag:
 
Mellom JM, Fysio og sykehus jeg har time ca hver 2 uker. Bruker alltid munnbind og de som jobber også bruker den. Bør i Østfold.
 
Bruker ikke munnbind verken hos lege eller jordmor. Det er nesten ikke smitte i byen jeg bor så er nok derfor :happy:
 
Så rart. Hos meg bruker kun jordmor og ikke meg. Hun sa det ikke var bra for gravide, og derfor brukte heller hun.
Det er mye rart av jordmødre der ute :nailbiting: Er ikke farligere for gravide enn andre så lenge man får puste. Hvis jeg syns det blir litt varmt eller begynner å føle meg uvel så letter jeg bare litt på munnbindet etter behov uten å måtte ta det av, da blir det bedre :)
 
Ingen munnbind hverken på legekontor eller hos jordmor her:) Ansatte på legekontoret bruker det, men ikke jordmor.
 
Bruker ikke munnbind hos lege eller jordmor, men de har brukt det da jeg har vært der. Lite smitte her vi bor :)
 
Jeg var hos legen i går, der er det påbud med munnbind. Jeg vet legen min er fullvaksinert, men han bruker både munnbind og visir. Dette er i en blodrød kommune. Stolene på kontoret står med godt over 2 m avstand. Er forøvrig forbudt å ta i dørene der selv, alle blir lukket inn og ut.
 
Både eg og jm bruker munnbind. Bruker det på jobb også så er blitt vandt med det.
Sikkert veldig individuelt rundt om i landet og smittetrykk.
Tenker det er noe vi må holde ut med en stund til.
 
På kontrollen i uke 28 var det greit å ta av munnbind mens vi satt og prata, mens for kontrollen i uke 24 skulle det være på hele tida, så her endrer det seg litt underveis også :)
 
Back
Topp