Munnbind hos jordmor

Solbæra

Forelsket i forumet
Bruker dere munnbind når dere er hos jordmor?
Jeg har gjort det de to siste gangene, og kjenner det blir mer upersonlig å ha munnbind på seg, da jeg føler jeg mister litt kontakt med jordmor og sliter litt med å puste ordentlig når jeg har munnbindet på, så jeg prøver å ikke stille for mange spørsmål for å komme meg fortere hjem.
 
Bruker dere munnbind når dere er hos jordmor?
Jeg har gjort det de to siste gangene, og kjenner det blir mer upersonlig å ha munnbind på seg, da jeg føler jeg mister litt kontakt med jordmor og sliter litt med å puste ordentlig når jeg har munnbindet på, så jeg prøver å ikke stille for mange spørsmål for å komme meg fortere hjem.
Jeg har brukt munnbind gjennom hele legetimen.
 
Ikke brukt munnbind hos jordmor, ikke snakl om å bruke det heller, men har det alltid med :)
Hos legen har jeg alltid brukt det :)
 
Jepp, munnbind på alle lege/jordmor og sykehus timer desverre..:confused: sliter med det samme som deg, blir fort kvalm/svimmel og føler ikke jeg får nok luft, skikkelig ekkelt
 
Ja, både hos jordmor og fastlege. Måtte også ha det på OUL. Sliter med pusten jeg og, men man må jo ha det.
 
Ja, tar det på før jeg går inn. Jordmor bruker det ikke, noe jeg stusser litt på. Ellers bruker alle det på legekontoret. Skjønner det kan være vanskelig å puste med, men prøv å fokusere på jordmor, den lille og spørsmålene dine til jordmor. Prøv å ikke tenke på pusten. Er en vanesak det der, dessverre
 
Ja, har brukt det hos jordmor. Ubehagelig, men blitt vant til det på en måte.
 
Må ha det både hos jordmor, lege og fysioterapeut. Jeg er ei skravøebøtte, så kanskje greit det er litt ubehagelig, så jeg muligens begrenser skravla bittelitt :rolleyes:
 
Men én ting jeg har lurt på, er om man må ha munnbind under fødsel? For det må jo være villt ubehagelig i så fall :wideyed:
 
Men én ting jeg har lurt på, er om man må ha munnbind under fødsel? For det må jo være villt ubehagelig i så fall :wideyed:

Nei, så absolutt ikke :D Om du nå skulle ha covid under fødsel vil du også slippe. Spurte nylig på sykehuset siden jeg fødte nå i mars :) alle andre hadde på munnbind men ikke jeg og samboer.
 
Nei, så absolutt ikke :D Om du nå skulle ha covid under fødsel vil du også slippe. Spurte nylig på sykehuset siden jeg fødte nå i mars :) alle andre hadde på munnbind men ikke jeg og samboer.
Så godt å høre! Begynte plutselig å se for meg å puste seg gjennom rier med munnbind på :hungover:
 
Her hadde både jeg og samboeren på sist gang hos jordmor , men jeg slapp når vi kom inn til jordmor så bare samboeren og jordmora brukte :)
 
Her står det lapper om munnbind på dørene, samt at det er satt ut munnbind og sprit på venterommet hos jordmor. Hos legen er det også påbud med munnbind.
 
Ja mye til forskjell fra timer med jordmor før korona og nå er det mer upersonlig, sitter langt unna med maske og får ikke ha med sambo. Jeg måler blodtrykk og veier meg selv, hun har tatt på meg en gang for måle magemål og lytte på hjertet til baby. Ellers er det bare inn og ut for min del... tok glukosebelastning og blodprøve på legekontoret rett før påske. Måtte sitte med maske der også under hele seansen, så over 2 timer med maske etter å ha drukket den kvalme greia! ugh... Fikk svar nå at baby har ulik blodtype så nå venter jeg på å få time på sykehuset.

Ikke koselig, men må vel til i disse tider.:meh:

Om jeg hadde hatt utstyret kunne jeg målt blodtrykk og sjekket urinen min selv. 
Så kunne jeg bare sendt inn resultatene :shifty:
spørsmål jeg lurer på finner jeg på nett. (Dvs fra FHI leger, jordmødre og sånt, ikke pseudovitenskap.)

Synd for de som trenger en mer personlig oppfølging av jordmor, det er ikke morsomt å bli behandlet som en spedalsk verken på jordmor kontoret eller på barsel/føden. Nesten som man drømmer om hjemmefødsel, men sambo er så dårlig til å sy! :hilarious:

Nei hvordan skal dette gå, er vel bare å vente og se..
 
Har også brukt det på alle timer hos jordmor og på sykehuset. Syns også det er ubehagelig, men holder ut :)
 
Har brukt på alle jordmor og legetimer, samt på OUL på sykehuset.. her bruker jeg det i tillegg 6-8 timer på jobb hver dag, så har blitt en vanesak:)
 
Tror nok det er en vanesak. Jeg bor i Oslo og er blitt godt vant til å bruke munnbind overalt. Jordmor og de ansatte på helsesenterer bruker også munnbind. Det er vel nærmest påbudt der med mindre man har en tilstand med gyldig grunn til å ikke bruke det.
 
Jeg har også brukt munnbind på alle timene hos jordmor/lege/ultralyd/fysioterapeut. Jordmor brukte ikke munnbind sist. Synes det går greit for en kort periode. Er spent på hvordan det går under glukosebelastningstest i morgen.
 
Ja, tar det på før jeg går inn. Jordmor bruker det ikke, noe jeg stusser litt på. Ellers bruker alle det på legekontoret. Skjønner det kan være vanskelig å puste med, men prøv å fokusere på jordmor, den lille og spørsmålene dine til jordmor. Prøv å ikke tenke på pusten. Er en vanesak det der, dessverre
Så rart. Hos meg bruker kun jordmor og ikke meg. Hun sa det ikke var bra for gravide, og derfor brukte heller hun.
 
Bruker dere munnbind når dere er hos jordmor?
Jeg har gjort det de to siste gangene, og kjenner det blir mer upersonlig å ha munnbind på seg, da jeg føler jeg mister litt kontakt med jordmor og sliter litt med å puste ordentlig når jeg har munnbindet på, så jeg prøver å ikke stille for mange spørsmål for å komme meg fortere hjem.

jeg bruker munnbind og har ingen problem med det. Kan jo være yrkesskadet :p
 
Back
Topp