Multivitaminer og Folat

Ellise

Flørter med forumet
Tar dere dette fortsatt? De 3 første månedene tok jeg den "Gravid" fra apoteket som inneholdt alt av vitaminer, folat og omega3. Men siden jeg forstod det slik at folat ikke var nødvendig etter 12.uke, så slutta jeg med den pakka. Har heller fokusert på å spise sunt. Men så så jeg at det fantes sånn "Gravid"- pakke som var for 2.trimester. Tar dere noe tilskudd og evt fortsatt folat?

Det der vitamin greier til gravide føler jeg er skikkelig salgs triks! Det er jo hinsides dyrt og vanskelig greier å svelge! Jeg bruker en skje med biovit og tar tran! Mye billigere og bedre syns nå jeg! Det skulle vel egentlig holde å bare ta tran strengt tatt!

Jeg tar D og B vitaminer. ☺ og magnesium bår jeg husker på d.

Tar fortsatt folat bare for å bruke opp resten av di jeg har, så tar jeg D vitaminer fordi jeg har mangel på D vitamin i kroppen :)

Jeg tar tran :-) og fokus på variert kosthold

Tar den gravid pakken som er etter 1tri. :)
Har faktisk fått anbefalt det av legen!

Tar omega-3 multi. Den er ikke så dyr og inneholder folat, men ikke så høy dose som den den jeg tok før uke 12.

Jeg brukte den, men ble tom for tre dager siden. Vet ikke om jeg gidder å kjøpe ny. Vurderer å heller kjøpe trankapsler.

Jeg tar omega3 basic kapsler ( alternativ til tran, med A, C, D og E vitaminer i ) + at jeg tar nycoplus sin Multivitamin ( UTEN A og D vitamin, da disse allerede er i Omega3'n og man ikke skal ha for mye av disse... )

Er ikke sååå flink da, glemmer ofte i noen dager :P

Det der vitamin greier til gravide føler jeg er skikkelig salgs triks! Det er jo hinsides dyrt og vanskelig greier å svelge! Jeg bruker en skje med biovit og tar tran! Mye billigere og bedre syns nå jeg! Det skulle vel egentlig holde å bare ta tran strengt tatt!

Salgstriks ved å betale 200,- for en pakke som dekker hele behovet til ditt voksende barn? ok! Husk at det er ditt ansvar at barnet får alt det trenger. Er du sikker på at du dekker behovet? For det skal være forskjellige mengder gjennom svangerskapet også.
Går an å få kjøpt andre varianter. Lifeline sine er umulige svelge.Hvertfall den hvite kapselen. men den jeg har kjøpt som er lilla er bra. nycoplus tror jeg den heter. koster rundt 200,-

Har en lilla pakke som heter mamma et eller annet. Fikk 3 pk for 2, så ikke så gal pris da :)

Mamma til Novembergutt -12, en ny skatt ventes i april/mai - 15

Salgstriks ved å betale 200,- for en pakke som dekker hele behovet til ditt voksende barn? ok! Husk at det er ditt ansvar at barnet får alt det trenger. Er du sikker på at du dekker behovet? For det skal være forskjellige mengder gjennom svangerskapet også.
Går an å få kjøpt andre varianter. Lifeline sine er umulige svelge.Hvertfall den hvite kapselen. men den jeg har kjøpt som er lilla er bra. nycoplus tror jeg den heter. koster rundt 200,-
Jeg trodde også at dette var et salgstriks som jeg ihvertfall ikke skulle gå på!
Men når jeg var hos legen pga halsbetennelse i uke 5? Så lurte han på hva jeg tok av vitaminer.
Jeg tok da multivitamin, omega3 og folat. Han sa at det skulle jeg droppe. Kjøp denne pakken sa han og viste meg bildet av lifelinecare gravid! :)
Jeg var undervektig og trøtt. Dette var den beste metoden for og dekke alle behovene :)
Har tatt den hver dag frem til uke 13. Byttet til Nycoplus sin mamma for "resten av svangerskapet+amming" sin og tar de hver kveld med god samvittighet :)

Jeg trodde også at dette var et salgstriks som jeg ihvertfall ikke skulle gå på!
Men når jeg var hos legen pga halsbetennelse i uke 5? Så lurte han på hva jeg tok av vitaminer.
Jeg tok da multivitamin, omega3 og folat. Han sa at det skulle jeg droppe. Kjøp denne pakken sa han og viste meg bildet av lifelinecare gravid! :)
Jeg var undervektig og trøtt. Dette var den beste metoden for og dekke alle behovene :)
Har tatt den hver dag frem til uke 13. Byttet til Nycoplus sin mamma for "resten av svangerskapet+amming" sin og tar de hver kveld med god samvittighet :)
Er de like kvalmende som den til første trimester?

Er de like kvalmende som den til første trimester?
Jeg syntes ikke det. For den blå tabletten gjorde meg kvalm, og den er ikke med :p

Men jeg svelger alle fire med en slurk vann, så jeg er kanskje god på og svelge tabletter :p

Du skal få i deg nok vitaminer gjennom et riktig og variert kosthold! Hva tror du de gjorde i gamle dager når sånt no ikke fantes!? Det ble født barn da også! Så jeg er uenig at vitamintilskudd liksom skal være svare på alt! Mange som sier at helsekost faktisk kan være farlig i mange sammenhengern! Og, hva tror du- det er også en måte for dem å selge enda mer og tjene massevis av spenn når den liksom er spesiallaget for gravide, også vi som er så redde for alt mulig! Smart spør du meg!

Du skal få i deg nok vitaminer gjennom et riktig og variert kosthold! Hva tror du de gjorde i gamle dager når sånt no ikke fantes! Det ble født barn da også! Så jeg er uenig at vitamintilskudd liksom skal være svare på alt! Mange som sier at helsekost faktisk kan være farlig i mange sammenhengern! Og, hva tror du- det er også en måte for dem å selge enda mer og tjene massevis av spenn når den liksom er spesiallaget for gravide, også vi som er så redde for alt mulig! Smart spør du meg!

Helt enig! Spiser du variert får barnet de vitaminene det trenger. Barnet kommer alltid i første rekke, så det er mor det går utover først om noe blir lavt. Personlig tar jeg folat og til tider tran de første tolv ukene fordi det er anbefalt. Kjøpte en pk nycoplus kosttilskudd for gravide, men ble rett dårlig av det med oppkast og hele pakka. Legen mente kroppen ikke hadde behov for det og at det var unødvendig.

Ikke alle vitaminer er vannløyselige og får du i deg for mye av noen eks. A - vitamin så kan det faktisk gjøre mer skade enn nytte.

Enhver mor vil selvfølgelig det beste for barnet, selv om man tar multivitaminer eller ikke :)

Back
Topp