Mulig MA

Månelilje

Elsker forumet
Tilgangsansvarlig
Septemberskattene 2023
Jeg var nettopp til ultralyd på dag 6+4. Jeg dro fordi jeg har hatt ex.u. tidligere og trengte en tidlig sjekk for å roe nervene. Jeg fikk beskjed om at embryoet er på rett sted, men plommesekken var visst litt stor og det var ingen hjertelyd, og at det betyr mest sannsynlig betyr en MA. Så nå skal jeg tilbake om en uke for å få det bekreftet.

Jeg føler meg utrolig skuffa og lei meg. Jeg har hatt- og har fortsatt- symptomer som er helt likt den gangen jeg var vanlig gravid, så jeg hadde begynt å få skikkelig troen…
 
Jeg var nettopp til ultralyd på dag 6+4. Jeg dro fordi jeg har hatt ex.u. tidligere og trengte en tidlig sjekk for å roe nervene. Jeg fikk beskjed om at embryoet er på rett sted, men plommesekken var visst litt stor og det var ingen hjertelyd, og at det betyr mest sannsynlig betyr en MA. Så nå skal jeg tilbake om en uke for å få det bekreftet.

Jeg føler meg utrolig skuffa og lei meg. Jeg har hatt- og har fortsatt- symptomer som er helt likt den gangen jeg var vanlig gravid, så jeg hadde begynt å få skikkelig troen…
Det kan jo være hun bare ikke fant hjertelyden idag? Har lest flere som har vært på ultralyd i uke 6 og det ikke er alle som har funnet hjertelyd da, men alt har vært fint selvom

Håper alt er bra og at det fremdeles er liv der :Heartred
 
Jeg håper det bare var for tidlig og at det fremdeles er liv ❤️❤️❤️
 
Føler så veldig med deg i denne usikkerheten..det tøft å stå i denne venteperioden frem til neste UL. Håper virkelig det ender godt for deg, og at det bare var for tidlig til å høre hjertelyden❤️
 
Sender deg gode tanker❤️ håper det bare var for tidlig for å høre hjertelyden. Men kjenner engstelsen din. Har vært igjennom det samme. :confused: Gode klemmer❤️
 
Håper alt er som det skal ❤️
 
Så leit å høre. Det er fortsatt håp ❤ krysser fingrene for deg og spiren!
 
Jeg var nettopp til ultralyd på dag 6+4. Jeg dro fordi jeg har hatt ex.u. tidligere og trengte en tidlig sjekk for å roe nervene. Jeg fikk beskjed om at embryoet er på rett sted, men plommesekken var visst litt stor og det var ingen hjertelyd, og at det betyr mest sannsynlig betyr en MA. Så nå skal jeg tilbake om en uke for å få det bekreftet.

Jeg føler meg utrolig skuffa og lei meg. Jeg har hatt- og har fortsatt- symptomer som er helt likt den gangen jeg var vanlig gravid, så jeg hadde begynt å få skikkelig troen…
Sender deg all verdens styrkeklemmer :Heartred
Det er så ufattelig tungt å leve i den usikkerheten.
Jeg var på ultralyd for ei uke siden, var da 6+2, ikke noe hjerteslag da heller.
Var på ny UL på onsdag, 7+0. Hun målte da fosteret til å være 5 mm, som er ganske lite. I tillegg så var det uregelmessig hjerteaktivitet. Så jeg venter nesten bare på at det skal gå galt.
Har du tatt noen hcg-målinger?
 
Sender deg all verdens styrkeklemmer :Heartred
Det er så ufattelig tungt å leve i den usikkerheten.
Jeg var på ultralyd for ei uke siden, var da 6+2, ikke noe hjerteslag da heller.
Var på ny UL på onsdag, 7+0. Hun målte da fosteret til å være 5 mm, som er ganske lite. I tillegg så var det uregelmessig hjerteaktivitet. Så jeg venter nesten bare på at det skal gå galt.
Har du tatt noen hcg-målinger?
Åh! Så leit :( Når skal du tilbake på kontroll?

Jeg tok hcg-målinger i uke 5 som doblet seg hver 48 timer slik som det skulle.
 
Last edited:
Det gikk ikke bra. :Heartred Men jeg krysser fingrene for at det går bra med deg. Er jo mange som for positivt svar også❤️
Takk! Jeg kjenner at jeg har ganske dårlig magefølelse. Særlig pga at det var stor plommesekk og fra det jeg har klart å google meg fram til av forskning så betyr det SA/MA eller et foster med alvorlig helseproblemer i 75-95% av tilfellene (avhengig av hvilken type studie som er gjort).
 
Krysser fingrene for deg! Har vært der selv, og det er veldig tungt!
 
Styrkeklemmer til deg. Opplevde en BO i mai i år. Helt forferdelig med all ventingen, spesielt når man har symptomer. Håper ting ordner seg for deg!
 
Jeg var nettopp til ultralyd på dag 6+4. Jeg dro fordi jeg har hatt ex.u. tidligere og trengte en tidlig sjekk for å roe nervene. Jeg fikk beskjed om at embryoet er på rett sted, men plommesekken var visst litt stor og det var ingen hjertelyd, og at det betyr mest sannsynlig betyr en MA. Så nå skal jeg tilbake om en uke for å få det bekreftet.

Jeg føler meg utrolig skuffa og lei meg. Jeg har hatt- og har fortsatt- symptomer som er helt likt den gangen jeg var vanlig gravid, så jeg hadde begynt å få skikkelig troen…
Hvordan går det med deg?
 
Hvordan går det med deg?
Jeg skal på ny kontroll i morgen. Gruer meg veldig. Det føles som om uansett hvilket svar jeg får, så blir det fælt. Mest sannsynlig får jeg bekreftet at det ikke er noe liv og så må jeg gjøre en medisinsk abort. Hvis ikke så får jeg vite at det er liv, men må følges med på. Og i så fall kommer jeg til å være akkurat like nervøs fram til neste kontroll. Huff…
 
Åh, vi er i AKKURAT samme situasjon, og det er en helt forferdelig påkjenning :Heartred
Det er nesten så det er bedre å vite at det ikke er liv enn å måtte gå uke etter uke og se hva som skjer!
Styrkeklemmer til deg :Heartred
 
Back
Topp