Mulig jeg er ond nå...

ORIGINAL: Lissyjane

ORIGINAL: Traila

Ja jøss....

Voldsomme greier, damer.

Ser for meg en haug med harskt gammelt fett med noen hårdotter som ligger og disser utover en korridor på et aldershjem. [:D] Vanvittig. [:)]


Snadder!


Ikke sant? Helt villt!
 
orka ikkje læse heile tråden
 
men faen heller uansett om at detta e ett nettforum/diskusjonsforum så går d ann å bruke hauet!
d sett faktisk folk bak kvær en dataskjærm m heilt vanlie menneskelie følelsa, nån meire sårbar enn andre. nån kanskje har en dåli dag.
har komplksa ang div ting enten d e sjølforskylt eller ikkje
grrrr bi arg over oppførsel på nett t tider
 
Barn er ikke i risikosonen. Overvektige er i risokosonen. Jeg blir mer forbanna for at de ikke har nedre grense for toleranse før man får uttalerett.
 
Barn under 6 mnd er i risikosonen. Men, om en forelder får H1N1 kan de unngå å stelle babyen og forhåpentligvis forhindre smitte med dette. Det har dessuten vist seg at babyer av mammaer med N1H1 sjelden blir syke (jfr de kvinnene som har dødd rett etter fødsel der barna ikke har vært smittet) Om en kraftig overvektig får influensaen, kan de dø. Det er forøvrig samme grunn til at overvektige og gravide er i risikosonen.

Det som bekymrer meg mest er dem som alltid finner en unnskyldning for hvorfor akkurat de burde stått fremst i køen sammen med familie og venner og alle de kjenner. Egoismen lenge leve! En eldre dame gjordet det samme i Bergens Tidende i dag. Og en jeg kjenner mener hun burde vært prioritert fordi barnebarnet hennes har astma. Jeg lurer på hvordan de kan sette sitt eget liv (som i utgangspunktet er i lavere risiko) så sinnsykt mye høyere enn andre sitt.
 
Skjønner FREMDELES ikke hvorfor det skal være SÅÅ mye fokus på overvekt på et forum som har med svangerskap og barn å gjøre
 
Anyway.. Var på legesenteret for å få den feite kroppen min vaksinert i dag.. JA, jeg har en BMI over 40 OG astma..
 
Men det kom en gravid dame inn å spurte om hun kunne få ta influensavaksinen fordi noen i omgangskretsen hennes hadde fått svineinfluensa, så hun var så redd for å bli smittet..
 
Så hu fikk sprøyta mi hu!!
 
Får bare håpe ikke jeg blir svinesjuk og dauer [:D]
 
Også må jeg vente i kø som alle dere andre "normale" mennesker.....
 
Morro at noen liver opp tråden litt her da!! Blir litt mindre tragisk, og overvektige meg får litt mindre fokus på alt det negative overvekt snakket [:)]
 
ORIGINAL: Alexandra82

Hvis små barn ikke er i risikosonen hvorfor brukes da det som argument for at gravide skal vaksinere seg?

At da vil muligens barnet være immunt i ca 6 mnd etter fødsel. Det er selvsagt bare et av argumentene for vaksinasjon av gravide, men siden det benyttes så sterkt som det gjør så må det jo tilsi at barn fra 0-6 måneder løper stor risiko ved influensa.

 
fordi det er farlig for den gravide å bli syk, du er jo gravid selv, så dette vet du!
 
at barnet overtar en viss imunitet fra mor når en blir født er ikke ett hovedargument, men en "bonus" siden barn under 6 mnd. ikke kan få vaksinen. for å gi den lille lille litt ekstra motstanskraft i en tid der mange tar på deg, skal stelle og kose med deg og er på besøk.
alle ned til 6 mnd. kommer til å få vaksine viss de ønsker det, men nå førs har de øaget en hastevaksine for de som de anser å være i fare viss de blir syk.
 
skjønner foressten ikke at denne tråden fremdeles var her når jeg våknet, skulle vært slettet for lenge siden. Så mye lavpannede folk som uttalder seg om ting de ikke har peiling på. og hvor ble det foressten av HI?
 
Back
Topp