Mulig igang setting

• Trådstarter Trådstarter Mam
  • Opprettet Opprettet
Ja, d va visst mye å jøre hær idag. Blodtrykke mitt va lavere no faktisk etter æ hadde fått slappa skikkelig av idag, så d e jo bra :) bare frykte for at æ må reise hjem ijæn i mårn da. 4 tima reisa vei, så e liksom ikke nokka gøy å bli kasta frem å tilbake som en sprettball... Vi får krysse fingran at æ blir setta i gang i mårn, så vi får lillegutt i arman vårres!
Så spennanes at rien har tatt sæ opp. Håpe d blir bebis på dæ i natt da :D svigermor e me mæ, men ho får jo ikke være på sykehuse om natta :( men ho kommer tilbake i mårn tidlig, å viss æ blir setta i gang kommer kjæresten og i mårn :)

Her gav riene seg akkurat når jeg skulle sove.. Typisk! Vi har 3,5 times reisevei til sykehuset hjemmefra så jeg får ikke lov til å reise hjem. Håper de setter deg i gang i dag så du slipper å vente mer :) Jeg skal ha ballongen inne til 13.30 og etter det blir det vel enten piller eller forsøk på å ta vannet. Tydelig mange som føder for tiden for på avdelingen her har det vært full fart hele natta. Og nå ligger jeg og hører på ei som jeg, for hennes skyld, håper får noe smertestillende snart. Sier til meg selv at jeg ikke skal skrike sånn men om det er realistisk vil tiden vise ;) hehe

Trodde jeg hadde feber i dag men temperaturen var under 37 så jordmor mente at jeg føler meg så varm fordi kroppen jobber. Krysser fingrene for det. Prøver å slappe av så mye som mulig for jeg føler meg generelt uvel i dag :-/

Krysser fingrene for at du blir skikkelig godt ivaretatt i dag :) :) lykke til!!

Her gav riene seg akkurat når jeg skulle sove.. Typisk! Vi har 3,5 times reisevei til sykehuset hjemmefra så jeg får ikke lov til å reise hjem. Håper de setter deg i gang i dag så du slipper å vente mer :) Jeg skal ha ballongen inne til 13.30 og etter det blir det vel enten piller eller forsøk på å ta vannet. Tydelig mange som føder for tiden for på avdelingen her har det vært full fart hele natta. Og nå ligger jeg og hører på ei som jeg, for hennes skyld, håper får noe smertestillende snart. Sier til meg selv at jeg ikke skal skrike sånn men om det er realistisk vil tiden vise ;) hehe

Trodde jeg hadde feber i dag men temperaturen var under 37 så jordmor mente at jeg føler meg så varm fordi kroppen jobber. Krysser fingrene for det. Prøver å slappe av så mye som mulig for jeg føler meg generelt uvel i dag :-/

Krysser fingrene for at du blir skikkelig godt ivaretatt i dag :) :) lykke til!!

Ah, ja d e jo typisk! :( håpe d skjer nokka for din del snart, å at du får lille i arman! <3 æ krysse fingran for d.
Hær vet æ ingenting enda. Alle prøvan e fin å blodtrykke e ikke så høyt lenger, så no vente æ bare på ul så dæm finn ut om d e lite fostervann eller om lillingen hadde jømt nokka lomme igår så dæm ikke så ånkli... Men d e snakk om at æ må reise hjem idag viss alt e bra sette dæm ikke igang nokka fødsel :( 6 daga til termin, så løpet av neste uke eller uka etter må æ jo tilbake ijæn, å d e 3,5-4 tima reise vei, så e langt unna hær åsså... Kjenne æ blir irritert av å bli sendt frem å tilbake som en sprettball, så kryss fingran at dæm kan være snill å sette i gang :)
Tusen hjertelig takk :) lykke til du å <3

Skjer det noe a jenter ? Er veldig spent på hvordan det gikk med dere :)

Æ blei sendt hjem igår, så ingenting skjer hær :( va så sint igår at dokker har ingen aning. Fikk jo dekt taxi til sykehuse som e 4 tima unna, men når æ skulle hjem fikk æ ikke taxi å fikk ikke dekt hjemreisa. Eneste muligheten for å komme mæ hjem va å vente i byen i 4 tima for så å sitte på hurtigruta i 4 tima. Å hadde jo nesten ikke sove nokka på sykehuse sia æ va så spent å urolig for går dagen. D va en helvetes dag for min del igår å æ va så sliten å lei når æ endelig kom mæ hjem... Helt utrolig at dæm har låv å behandle høygravide på den dær måten. Når man må forlate sykehuse har dæm ingen ansvar for mæ å dæm bryr sæ ikke om æ kommer mæ hjem eller ikke! D går jo å utover økonomien som vi har. Vi har nok å bruke penga på no når d nærme sæ, istedefor å måtte bruke penga på unødvendig reise som koste en formue. Beklage sutringa å for at d hær ble mye skriving :p men æ e visst enda sint...

Jeg ble igangsatt for litt over to uker siden, og har en utelukkende positiv fødeopplevelse (til tross for litt problemer på slutten). Jeg var 2cm moden og delvis utflatet, men de forberedte meg på at som førstegangsfødende tar det oftest to-fem døgn før man er i aktiv fødsel..

Uansett. Jeg fikk ballong rundt klokka 11 på formiddagen. Det er rett og slett en ballong som føres inn, legges mot livmorhalsen, og som fylles med vann, slik at den skaper press for å skape modning/åpning. Man går normalt med den i 24t med mindre man får rier eller den detter ut. Jeg var som sagt forberedt på flere døgn, men allerede etter 4t med ballong hadde jeg rier som varte 50sek med 2min mellomrom. Derfor ble ballongen sjekket, den var delvis falt ut, og jeg hadde 3cm åpning. Dermed ble vannet tatt med en liten krok, og jeg ble sendt inn på fødestua. Jenta mi kom til verden klokka fem morgen etter (så ca 12t etter første vonde rie). Hun var stjernekikker, og satt fast, og jeg måtte derfor forløses med tang, noe som var helt forferdelig der og da. Endte med dype rifter, klipp og kutt, og to timers sying. Fikk epidural og blokade før tangen ble innført. Dette hadde mest sannsynlig skjedd uansett om fødselen hadde startet av seg selv eller ikke. Nå to uker etter er jeg meg selv igjen, bare litt øm i rumpa ;) Klarte meg uten smertestillende utenom de første 12t etter fødsel, da fikk jeg en paralgin forte. Så var mindre vondt enn jeg hadde sett for meg :D

Hvis ballongen ikke hadde gjort susen hadde det blitt satt inn modningspiller hver 4.time i et par døgn. Hadde ikke det funket hadde de tilslutt prøvd riestimulerende. Hadde ikke det funket er keisersnitt siste utvei.

For min del var riene helt overkommelige. Mange som sier at igangsettelse ofte oppleves som unaturlig, og at man jobber imot egen kropp, men jeg klarte helt fint å puste meg gjennom riene. Var først med tanga jeg trengte smertestillende (hadde heldigvis tid til å sette epidural, Pustet også lystgass). Men riene oppleves sikkert veldig individuelt.

Lykke til!

Jeg ble igangsatt lørdag med ballong, men her var det ingen som kom å sjekka før sambo etterlyste noe paracet fordi jeg var så sliten (etter 24 timer +) Da viste det seg at ballongen var løs og jm tok den lett ut. Da hadde jeg ligget med rier/modningsrier hvert 2-3 min, som varte en 30-50 sek hver gang. Også på ctg. Da var jeg litt oppgitt... Er på observasjonspost pga litt lite fostervann, men føler meg ikke veldig observert :D
Med en gang de tok ut ballongen kjente jeg at kroppen slappet av med en gang. Sov greit nok i natt, våknet en gang i timen pga rier. Nå har jeg fått noe hormongreier, ikke tabletter men en kapsel tror jeg, som skal sitte inne i opptill ett døgn - om ikke det øker på med rier da.. Var 2-3 cm syns jeg legen sa - da går det vel rett vei ihvertfall!

Så nå håper jeg det fortsetter, så får jeg bare puste med magen når det blir vondere!

Jeg ble igangsatt lørdag med ballong, men her var det ingen som kom å sjekka før sambo etterlyste noe paracet fordi jeg var så sliten (etter 24 timer +) Da viste det seg at ballongen var løs og jm tok den lett ut. Da hadde jeg ligget med rier/modningsrier hvert 2-3 min, som varte en 30-50 sek hver gang. Også på ctg. Da var jeg litt oppgitt... Er på observasjonspost pga litt lite fostervann, men føler meg ikke veldig observert :D
Med en gang de tok ut ballongen kjente jeg at kroppen slappet av med en gang. Sov greit nok i natt, våknet en gang i timen pga rier. Nå har jeg fått noe hormongreier, ikke tabletter men en kapsel tror jeg, som skal sitte inne i opptill ett døgn - om ikke det øker på med rier da.. Var 2-3 cm syns jeg legen sa - da går det vel rett vei ihvertfall!

Så nå håper jeg det fortsetter, så får jeg bare puste med magen når det blir vondere!

Masse lykke til
Her blir jeg satt i gang til onsdag, dersom det ikke skjer noe før den tid.
Blir vel ballongkateter på meg også nå i første omgang, om jeg ikke på mirakuløst vis skulle være modem nok for piller med en gang.

Æ blei sendt hjem igår, så ingenting skjer hær :( va så sint igår at dokker har ingen aning. Fikk jo dekt taxi til sykehuse som e 4 tima unna, men når æ skulle hjem fikk æ ikke taxi å fikk ikke dekt hjemreisa. Eneste muligheten for å komme mæ hjem va å vente i byen i 4 tima for så å sitte på hurtigruta i 4 tima. Å hadde jo nesten ikke sove nokka på sykehuse sia æ va så spent å urolig for går dagen. D va en helvetes dag for min del igår å æ va så sliten å lei når æ endelig kom mæ hjem... Helt utrolig at dæm har låv å behandle høygravide på den dær måten. Når man må forlate sykehuse har dæm ingen ansvar for mæ å dæm bryr sæ ikke om æ kommer mæ hjem eller ikke! D går jo å utover økonomien som vi har. Vi har nok å bruke penga på no når d nærme sæ, istedefor å måtte bruke penga på unødvendig reise som koste en formue. Beklage sutringa å for at d hær ble mye skriving :p men æ e visst enda sint...
Åh nå ble jeg sint også !!! Det var virkelig dårlig gjort , sette seg på bussen i 4 timer etter slitsom natt, dårlig søvn , fylt med hormoner som sprekker når som helst . Håper du får en mye bedre opplevelse ved fødsel :)

Masse lykke til
Her blir jeg satt i gang til onsdag, dersom det ikke skjer noe før den tid.
Blir vel ballongkateter på meg også nå i første omgang, om jeg ikke på mirakuløst vis skulle være modem nok for piller med en gang.

Fortsatt ingen baby..... Blæh... Har blitt flyttet fra observasjon til føden da, så nå har jeg vært kobla til ctg maskinen mer eller mindre hele tiden siden igår kveld. Hurray. Men er moden og fin, så har en tablett nå, men blor drypp om noen timer om ikke noe magisk skjer. Så, sånn for å gjennta meg selv, snaart ferdig!

Fortsatt ingen baby..... Blæh... Har blitt flyttet fra observasjon til føden da, så nå har jeg vært kobla til ctg maskinen mer eller mindre hele tiden siden igår kveld. Hurray. Men er moden og fin, så har en tablett nå, men blor drypp om noen timer om ikke noe magisk skjer. Så, sånn for å gjennta meg selv, snaart ferdig!

Fortsatt lykke til! Legen jeg pratet med i går, forberedte meg på at igangsetting gjerne kunne ta 3-4 dager. Med en så sta snuppe som jeg har inni her, så blir det vel ikke noe baby før seneste frist for min del :P

Back
Topp