Du og jeg er i samme båt nå
Jeg ble lagt inn i går pga høyt blodtrykk, protein i urin og mye vann i kroppen på kort tid. Og hos meg har det til nå blitt gjort følgende:
- Ctg, blodprøver, urinprøve, ultralyd og jevnlige blodtrykksmålinger frem til jeg la meg kl. 22 i går kveld. De sjekket også vaginalt i går for å se om jeg var moden. Noe jeg ikke var.
- de lot meg sove skikkelig ut i dag så dagen startet ikke før 10.30.
- i dag har jeg tatt nye blodprøver, ny urinprøve og noen blodtrykksmålinger. Samt ctg.
Ble bestemt at jeg skulle settes i gang på grunn av blodtrykket osv. så da ble det satt inn ballongkateter ca. Halv tre i ettermiddag. Jeg hadde mye rier frem til for en halvtime siden. Og har allerede måtte jobbe godt med pusten for å komme meg gjennom. Nå dabbet de av litt og jeg har passet på å få sove bittelitt for dette er krevende. Og de har forberedt meg på at dette kan ta lang tid.
Vondt i hodet (hvis det er foran i pannen) er ofte et tegn på svangerskapsforgiftning. Mange får det. Jeg har ikke hatt det på tross av at jeg har svangerskapsforgiftning men jeg har hatt noen synsforstyrrelser i form av sånne typiske stjerner for øynene. På grunn av blodtrykket får jeg ikke lov til å se på tv eller lese eller noen sånne ting for det er visst stimuli som kan få trykket til å øke. Så her går det i avslapning mellom riene, småsoving og nå og da en liten titt på mobilen.
Ønsker deg masse lykke til!!