Muøig SA

Hei. Jeg er 9+5 nå, men når jeg var 9+0 så hadde jeg er blødning. Jeg var på campingtur med familien da. Jeg gikk på do, så tørket jeg meg. Der oppdaget jeg lyse rosa og litt friskt blod (rødt). Var tre tørk så var det borte, var en liten klump/slintre eller hva man kaller det. Har snakket med fastlegen, jordmor og føden, ingen av de tror det er spontanabort siden jeg kun blødde den morgenen mens jeg var på do og ikke har hatt smerter.

Jeg gikk på do når jeg var 9+3 og da var det lyse rosa blod. Var et tørk så var det borte.

Merker litt at jeg er er sikker på at jeg har hatt spontanabort, uten noe form for smerter. Siden jeg har så vidt symptomer nå. Eneste symptomet jeg har som kommer av å på er: små tisser ofte, kvalme som kommer og går hver 3 dag og kastet opp en gang den uken her. Men oppkastet er gult syre.

Tok hCG prøve hos fastlegen på mandag, den lå på 64 000. Han sier det er bra, men tok ikke ny siden han mener hCG nivået er på vei ned i den uken jeg er i…

Har noen opplevd det samme, men likevel sett liv i magen på tul? Har fått time til det 12 september siden jeg er så redd. Klarer ikke å glede meg over at jeg går inn i uke 11 på lørdag nå

Jeg hadde samme i sist svangerskap. Jeg ble selvfølgelig urolig først, men så kom jeg på at det er helt normalt pga skjøre slimhinner. 'Kjærring vitenskapen' sier at det er et tegn på at det er jente. Det stemte hos oss. Vi hadde ul noen uker etterpå, og da banket hjertet som det skulle :Heartred

Jeg hadde samme i sist svangerskap. Jeg ble selvfølgelig urolig først, men så kom jeg på at det er helt normalt pga skjøre slimhinner. 'Kjærring vitenskapen' sier at det er et tegn på at det er jente. Det stemte hos oss. Vi hadde ul noen uker etterpå, og da banket hjertet som det skulle :Heartred
Blærh, jeg hadde det med første, som var en jente. Håper egentlig litt på jente igjen egentlig, ene og alene på grunn av super søte babyklær, ellers syntes jeg generelt gutt var litt enklere. Sikkert gutt igjen nå da, har ikke sett snurten til blod og har ikke hatt syke cravings for appelsinjuice :hilarious:

Hvordan gikk det? ❤️
Herlighet! Lille knøttet har vokst som et lite uvær den siste uka, har helt rytmiske fine hjerteslag og små armer og bein. Det er en livlig krabat inni der. 22 mm lang nå, og selv om jeg vet at jeg er 8+5, beregnet UL-maskinen nå 9+0 siden den har vokst så fint.

Så joda, 2 døgn fulle av bekymring helt uten grunn. Hun var helt enestående, tok seg god tid, forklarte og sjekket. Alt ser alldeles perfekt ut, og hun sa det skal MYE til nå for at dette ikke går bra når jeg er såpass på veg og alt ser så fint ut.

Hun så ikke grunnen til blødning, livmorhalsen var lukket. Men hun antok at det bare er skjøre slimhinner kombinert med blodfortynnende. Hun sa jeg bare kunne ringe henne om jeg ble bekymret igjen eller lurte på noe.

Jeg skal være så glad når 12 uker kommer altså...

Herlighet! Lille knøttet har vokst som et lite uvær den siste uka, har helt rytmiske fine hjerteslag og små armer og bein. Det er en livlig krabat inni der. 22 mm lang nå, og selv om jeg vet at jeg er 8+5, beregnet UL-maskinen nå 9+0 siden den har vokst så fint.

Så joda, 2 døgn fulle av bekymring helt uten grunn. Hun var helt enestående, tok seg god tid, forklarte og sjekket. Alt ser alldeles perfekt ut, og hun sa det skal MYE til nå for at dette ikke går bra når jeg er såpass på veg og alt ser så fint ut.

Hun så ikke grunnen til blødning, livmorhalsen var lukket. Men hun antok at det bare er skjøre slimhinner kombinert med blodfortynnende. Hun sa jeg bare kunne ringe henne om jeg ble bekymret igjen eller lurte på noe.

Jeg skal være så glad når 12 uker kommer altså...

Så fantastisk å høre! Høres ut som en veldig flink jordmor/gynekolog!

Håper du klarer å slappe av litt nå da. ❤️
Det er jo fint å vite at litt rosa eller brun utflod kan være helt ufarlig. Men jeg merker at jeg er konstant redd for at det skal skje igjen hver gang jeg er på do. :arghh:

Jeg blir også superglad når jeg har passert 12 uker og tatt OTUL som jeg ikke har før 13+6 :bored:

Så fantastisk å høre! Høres ut som en veldig flink jordmor/gynekolog!

Håper du klarer å slappe av litt nå da. ❤️
Det er jo fint å vite at litt rosa eller brun utflod kan være helt ufarlig. Men jeg merker at jeg er konstant redd for at det skal skje igjen hver gang jeg er på do. :arghh:

Jeg blir også superglad når jeg har passert 12 uker og tatt OTUL som jeg ikke har før 13+6 :bored:
Ja, hun var så flink og behagelig, jeg angrer ikke på denne timen!

Hun sa at rosa utflod eller små blødninger er ganske så vanlig, og i utgangspunktet ikke noen grunn til bekymring. Er noe galt på gang, så vil blødningene øke på og smertene komme også.

Ja, hun var så flink og behagelig, jeg angrer ikke på denne timen!

Hun sa at rosa utflod eller små blødninger er ganske så vanlig, og i utgangspunktet ikke noen grunn til bekymring. Er noe galt på gang, så vil blødningene øke på og smertene komme også.

Godt å høre ❤️

Nå kom det litt brunt på papiret her igjen. Jeg får prøve å ikke bekymre meg,men det er ikke lett :arghh:

Back
Topp