MRSA

Ønskebarnhjerte

Glad i forumet
Heia damene!
Er det noen av dere som har MRSA? altså antibiotikaresistens?

Jeg har det, og etter tre runder med heftig sanering klarer jeg ikke bli kvitt det. Nå som jeg er gravid er alt satt på vent, men det fører til visse uftfordringer like vell. Det er en del regler å forholde seg til på sykehuset.
Jeg får eget rom som må rengjøres godt etter jeg har vært på blant annet ultralyd.

Noen i samme situasjon?
 
Du havner vel inn under risikosvangerskap om jeg ikke tar feil. Og jo de må ta ekstra forbehold, bla smittefrakker etcetc.
 
Off, kan ikke tenke meg hvor stress det må være for deg :( har ikke MRSA, men har jobbet en del på sykehus og det er ikke noe dans på roser for noen..
 
Du havner vel inn under risikosvangerskap om jeg ikke tar feil. Og jo de må ta ekstra forbehold, bla smittefrakker etcetc.
Er usikker på om jeg havner under risikosvangerskap for min egen del - men skjønner at sykehusene må ta ekstra hensyn for å unngå videre smitte til andre som er der.

Man føler seg jo ikke akkurat veldig bra når du skal til GU og de kler på seg gule frakker og munnbind akkurat :smiley-ashamed008
 
Off, kan ikke tenke meg hvor stress det må være for deg :( har ikke MRSA, men har jobbet en del på sykehus og det er ikke noe dans på roser for noen..

Kan skrive under på at det er veldig slitsomt - men det ordner seg vell :) håper på å få litt mer info om hva jeg skal gjøre og hvordan jeg kan forvente svangerskapet skal bli når både jeg og barnefar har smitten
 
Jeg har ikke hatt men sønnen min fikk det på nyfødt AVD på Ahus når han ble født ... Utrolig slitsomt å kreve å bli kvitt .. Tok 1år .. Ikke gøy å ikke kunne veie han blandt andre eller befinne seg i rom med andre .. Fikk så vidt lov til å være med på barselklubb ..
 
Jeg har også fått påvist mrsa. Fikk påvist det i et sår i høst 2015, ble kvitt den etter sanering (og antibiotika pga såret). Så ble jeg gravid, og måtte på tidlig ul på riksen (fosterdiagnostikk). Fikk med sånn skjema om mrsa, måtte teste meg for det før jeg kom til timen. Og fikk plutselig påvist mrsa i halsen! Det er no dritt ass, man blir behandlet som om man er spedalsk eller no :( må sitte med munnbind på venterommet osv, og de jævla gule frakkene :p jeg har vært igjennom en ny sanering runde nå og tok ny mrsa prøve forrige uke. Håper den og de neste prøvene er negative, har virkelig ikke lyst å føde på "isolat"! Så du har min fulle forståelse og sympati!!
 
Jeg har også fått påvist mrsa. Fikk påvist det i et sår i høst 2015, ble kvitt den etter sanering (og antibiotika pga såret). Så ble jeg gravid, og måtte på tidlig ul på riksen (fosterdiagnostikk). Fikk med sånn skjema om mrsa, måtte teste meg for det før jeg kom til timen. Og fikk plutselig påvist mrsa i halsen! Det er no dritt ass, man blir behandlet som om man er spedalsk eller no :( må sitte med munnbind på venterommet osv, og de jævla gule frakkene :p jeg har vært igjennom en ny sanering runde nå og tok ny mrsa prøve forrige uke. Håper den og de neste prøvene er negative, har virkelig ikke lyst å føde på "isolat"! Så du har min fulle forståelse og sympati!!

Er ikke noen bra måte å si det på, men jeg føler me litt letta når noen opplever det samme.
Jeg har hatt 3 runder med sanering siste halvåret,men klarer ikke å bli kvitt det. Nå når jeg er gravid- med en historie av 3 spontanaborter- får jeg ikke sanere meg under svangerskapet på grunn av de sterke medisinene som skal brukes.
Men man føler seg passe teit når man er der- det skal være sikkert :(

Ny runde p0 sykehuset i morgen tidlig - håper på å få se et bankende hjerte <3
 
Jeg har også fått påvist mrsa. Fikk påvist det i et sår i høst 2015, ble kvitt den etter sanering (og antibiotika pga såret). Så ble jeg gravid, og måtte på tidlig ul på riksen (fosterdiagnostikk). Fikk med sånn skjema om mrsa, måtte teste meg for det før jeg kom til timen. Og fikk plutselig påvist mrsa i halsen! Det er no dritt ass, man blir behandlet som om man er spedalsk eller no :( må sitte med munnbind på venterommet osv, og de jævla gule frakkene :p jeg har vært igjennom en ny sanering runde nå og tok ny mrsa prøve forrige uke. Håper den og de neste prøvene er negative, har virkelig ikke lyst å føde på "isolat"! Så du har min fulle forståelse og sympati!!
Men blir det regnet som risikosvangerskap når man er bærer av MRSA? vet du det?
 
Men blir det regnet som risikosvangerskap når man er bærer av MRSA? vet du det?

Jeg tror ikke det blir regnet som risikosvangerskap, ikke hørt om det i alle fall! Men det krever bare masse mer tiltak og tilrettelegging på sykehuset. Jeg har virkelig ikke lyst å føde under sånne omstendigheter :( nå har to av barna mine fått påvist mrsa hjemme også, den ene i halsen og den andre i nesen. Jeg skjønner ikke hvorfor eller hvordan vi har fått dette i huset! Men legen var usikker på om de skal saneres eller ikke. Så jeg tenkte at hvis det viser seg på prøvene mine at jeg fortsatt har mrsa, så skal jeg ta tak i det og få gjort no tiltak så vi blir kvitt det alle sammen! Teit hvis jeg saneres og ikke dem, og så blir jeg bare smittet igjen?

Uansett, masse lykke til med ultralyd imorgen! Håper alt er bra med lille i magen ❤️
 
Jeg tror ikke det blir regnet som risikosvangerskap, ikke hørt om det i alle fall! Men det krever bare masse mer tiltak og tilrettelegging på sykehuset. Jeg har virkelig ikke lyst å føde under sånne omstendigheter :( nå har to av barna mine fått påvist mrsa hjemme også, den ene i halsen og den andre i nesen. Jeg skjønner ikke hvorfor eller hvordan vi har fått dette i huset! Men legen var usikker på om de skal saneres eller ikke. Så jeg tenkte at hvis det viser seg på prøvene mine at jeg fortsatt har mrsa, så skal jeg ta tak i det og få gjort no tiltak så vi blir kvitt det alle sammen! Teit hvis jeg saneres og ikke dem, og så blir jeg bare smittet igjen?

Uansett, masse lykke til med ultralyd imorgen! Håper alt er bra med lille i magen ❤️

Det er ingen vits med sanering av en i husstanden om flere har det.. det har jeg smertelig fått erfare.
 
Da vil jeg tro at det er tryggere med hanske utenpå i stedet for å ha kondom på når man har sex da? Hahaha....
Det gjorde utrolig godt å se hjertet banke :)
husk at ultralydapperatet er en maskin... og det er større sjanse for at kondomet sprekker på den harde dingsen... :p de får minst like gode bilder med den hansken vs kondomet. ;-)
på hausken så bruker de så og si KUN hansker når de utfører ultralyd undersøkelsr.. (haha pga kostnaden hanske vs kondom tror jeg...) :p
 
Jeg fikk forresten svar på min første kontroll prøve etter sanering, og den var negativ :D tok en ny kontroll prøve idag. Håper den også er negativ! Blir jeg ikke kvitt MRSA så føder jeg hjemme ass, slippe all det styret, haha :p
 
Jeg fikk forresten svar på min første kontroll prøve etter sanering, og den var negativ :D tok en ny kontroll prøve idag. Håper den også er negativ! Blir jeg ikke kvitt MRSA så føder jeg hjemme ass, slippe all det styret, haha :p

Så bra <3 krysser fingrene for at du er kvitt det :)

Jeg har hatt 2 runder med vanlig sanering og 1 runde med medisin, er desverre fortsaty positiv, og legen her mener at vi ikke skal prøve å sanere flere ganger på grunn av svangerskapet :)
 
Så bra <3 krysser fingrene for at du er kvitt det :)

Jeg har hatt 2 runder med vanlig sanering og 1 runde med medisin, er desverre fortsaty positiv, og legen her mener at vi ikke skal prøve å sanere flere ganger på grunn av svangerskapet :)

Imorgen skal vi komme i gang med sanering av de to andre barna som har påvist mrsa også. Vet ikke helt hvordan jeg skal få skylt munnen til 5-åringen med Corsodyl.. Blir et mas med all vaskingen og dusjing og skifting av sengetøy, men sånn må det bli så jeg slipper å bli smittet igjen! Prøve nr 2 kom også tilbake negativ :) masse lykke til videre i svangerskapet til deg! Har de sagt noe om hvordan det blir med fødsel og mrsa forresten?
 
Æsj! Håper jeg slipper dette peset!! Fikk tatt mrsa-prøver på fredag, ettersom jeg har vært i det store utland og fått satt inn donoregg. Trodde det isåfall bare var en liten antibiotikakur om prøven var positiv... Håper på negativt resultat!!!
 
Æsj! Håper jeg slipper dette peset!! Fikk tatt mrsa-prøver på fredag, ettersom jeg har vært i det store utland og fått satt inn donoregg. Trodde det isåfall bare var en liten antibiotikakur om prøven var positiv... Håper på negativt resultat!!!
Håper du får negativt svar - for å si det sånn :)
 
Back
Topp